Nainen kaupan kassajonossa:
Jonottaessa on kiva kuluttaa luppoaikaa selailemalla tuoreimpia lehtiä... Ai mutta joko se on mun vuoro! Alanpa sitten nostella näitä tavaroita tähän hihnalle, tietty täältä ihna päädystä kun ne niin kivasti menee tossa hihnaa pitkin, hih =).
Ai nytkö ne jo on kaikki tavarat loppu! No kyllä niitä oliki.
86, 40, kauhee lasku!!! joo, on mulla etukortti... täällä jossain... Eiku se on tuolla kassissa, pieni hetki.... no nyt löyty! Mä annan ton 6, 40 kolikoista kunhna löydän mun kolikkopussin täältä kassista.... no nyt löyty! Ai ei mulla ookkaan noin paljon, mut jos mä annan vaikka 50 senttiä ja hei mulla on täällä viel kaksi euroa mä annan senkin!
Voi itku mä unohdin muovikassit. Anteeks herra, mä tästä välistä maksan nää kolme muovikassia... eiku mä otankin noita paperikasseja! Ai ne maksaa noin paljon, no mä vaihdankin sittenkin noihin muovikasseihin!
Ärsyttävää kun noi kaikki kyylää mua tolleen, ei se oo mun vika jos toi kassaneiti on niin toivottoman hidas!!!
Tämä on ihan real-life kokemus eiliseltä. Rouvalla kesti vain 10 minuuttia suoriutua muiden jaloista...
Kommentit (16)
Kaikista ärsyttävintä on se tapa, että jätetään oma kauppakärry jonossa itsensä taakse. Kun se on siinä, takana oleva ei pysty alkaa lastaamaan omia tavaroita hihnalle. Ja taas jonot pitenee...
Niin ja: Niitä " seuraava asiakas" -kylttejä voi käyttää! On ihan ystävällistä laittaa semmonen omien ostoksien jälkeen, ettei seuraavan tarvi kurkotella niitä.
niin ei takanaolijan sentään tarvitse huokailla tyhjän hihnan ääressä vaan olla omatoiminen ja laittaa se itse. Tai ei ymmärrä miksi ei voi laittaa sinne metrin päähän jo valmiiksi omia tavaroita jos kapulan laitto vähän viivästyykin, aliarvioidaanko kassaneidin älyä, ettei se huomaa missä edellisen asiakkaan tavarat loppuu jos ei lue Seuraava asiakas?
Vierailija:
.Niin ja: Niitä " seuraava asiakas" -kylttejä voi käyttää! On ihan ystävällistä laittaa semmonen omien ostoksien jälkeen, ettei seuraavan tarvi kurkotella niitä.
[/quote]
en mäkään tykkää hitureista, mutta kahden kersan kanssa kauppaillessa kyllä välillä vien jonossa aikaa. Samalla kun pitää maksaa ostokset, tukkia pienen suuta tutilla ja kattoa, että isompi pysyy säntillisellä eätisyydellä eli koko ajan pitää toisella kädellä kiinni tästä suuremmasta sähköjäniksestä. Siten vielä yhdellä kädellä pakata vetelään kauppakassiin se ostosläjä ja edelleen pitää isommasta lapsesta kii, ettei se ryntää ovesta ulos ja tuon alle.
Eikä minulla ole nutturaa, eli ei kiristä päätäkään =)
Tarkoitus oli lähinnä herätellä ajatusta, että omalla toiminnallaan voi vaikuttaa koko jonon sujuvuuteen! Eli kun keskittyy siihen mitä on tekemässä, kaivaa sen lompakon valmiiksi ja niin edes päin niin tulee samalla myös huomioitua muutkin jonossa olevat ihmiset...
ap
:D On niiiiiiiiiin haastavaa kaivaa se lompakko esiin ENNEN omaa vuoroa, vaikka jono olisi kilometrin pitkä, edes etukorttia ei löydy mutta alennus/hyvitys pitäisi saada ILMAN siihen oikeuttavaa kuponkia ja jossei onnistu, se on tyhmän kassan vika. Hedelmät jätetään punnitsematta ja röhistään omahyväisenä kun kassa juoksee kello viiden ruuhkassa niitä punnaamaan, ostoksia on myöskin mahdoton pakata edes hieman etukäteen, vaikka näkee että takana isot jonot. Joillekin se vaan on niin vaikeaa!
Ps. Ehkä hauskimpia ovat ikäihmiset Lidlissä, jotka yrittävät suoriutua ison tavarakuorman kanssa kassan läpi perinteiseen malliin (eli ensin maksetaan, sitten vasta pakataan).
Vierailija:
Alanpa sitten nostella näitä tavaroita tähän hihnalle, tietty täältä ihna päädystä kun ne niin kivasti menee tossa hihnaa pitkin, hih =).
Eihän siinä kukaan voi samaan aikaan kuitenkaan tavaroitaan hihnalle laittaa. Kunhan sitten siirtyy edemmäs kun on kaikki tavaransa hihnalle saanut.
Ai vietävä, jokos se bussi on tuolla pysäkillä. Jos pikkasen kiiruhdan ja työnnän veskan oven väliin, ehdin varmasti.
Juu, matkakortti on mulla täällä laukussa, hetki vain. Piip,piip, piip, ai niin, sehän näytti keltaista jo kolme päivää sitten. Nou hätä, kaivelen täältä kolikoita.
Niinhän se olikin, työnsin kolikot lapsen possuun eilen illalla, mutta löytyy multa kännykkä. Mikäs sen kännykkälipun numero on? Joo, joo, tiedän että se pitäisi olla valmiina, mutta etkö sä kuski vois vähän joustaa ja oottaa sen aikaa, että tilaan sen?
Paina nyt idiootti kuski sitä kaasua, että ehdin tuohon seuraavaan metroon. Ei mulla ole aikaa seuraavaa ootella...
Näitähän riittää.
hihnaa pitkin?
Aivan, kassaneidit ei ole mitään Ihmeperheen äitejä joiden kädet venyy viiden metrin päähän...
On ihan tutkittu asia, että ns. hajamielisyys kertoo korkeammasta ajattelusta. Vitsit hajamielisistä professoreista eivät siis ole tuulesta temmattuja ja omasta tuttavapiiristäni voin kyllä todeta, että ne kaikkein älykkäimmät ihmiset eivät tosiaan mieti jokaista pientä arkipäivän toimintoa niin millilleen.
tv. itse keskiverto
Kun 14 käy kaupassa, jonossa edessäni on yleensä muitakin. En siis pääse laittamaan ostoksia tyhjälle hihnalle. Ja jos on niin harvinainen tilanne ettei edessä ollut ketään, niin tuskin takanakaan on kovin pitkää jonoa, joka kärsii siitä että ensimmäinen tavarani liukuu muutaman sekunnin hihnalla ennen kuin saavuttaa kassan.
monille korkeasti ajatteleville, älyllisille henkilöille se onkin yllätys, että bussissa tarvitaan matkakorttia tai kaupassa pitää ostokset maksaa.
Kannattasi varmaa joissain tilanteissa elää tässä ja nyt. Jättää se älyllinen pohtiminen sitten jonnekin muualle.
Ajattelevat vain yleensä ihan muuta, kuin sitä, mitä konkreettisesti tapahtuu. Monet hieman yksinkertaiset - ainakin puheistaan päätellen - miettivät paljon kaikenlaisia pieniä, käytännön elämän yksityiskohtia. Kuten juuri ostosten sijoittelua liukuhihnalle tms.
Vierailija:
Tai ei ymmärrä miksi ei voi laittaa sinne metrin päähän jo valmiiksi omia tavaroita jos kapulan laitto vähän viivästyykin, aliarvioidaanko kassaneidin älyä, ettei se huomaa missä edellisen asiakkaan tavarat loppuu jos ei lue Seuraava asiakas?
Kassaneidin älyä ei tarvitse aliarvioida, mutta ihminen on sitä kassahihnaa hitaampi ja tuo metrin rako kyllä kuroutuu umpeen ja kohta kassa vetelee menemään sun tavaroitasi.
Pitääkin ensi kerralla muistaa kaikkien tiukkapipoisten marttojen iloksi piilotella kortit ja kolikot mahdollisimman hankaliin paikkoihin ja puhua vielä kännykkään koko kassalla olo aika. Ai niin, ja lähteä kesken hakemaan jotain ja jättää puoelt hedelmistä punnimatta.
ihminen vanhenee väistämättä, tämä koskee myös sinua, ap. Eikö kauppaan saa mennä, jos ei ole nuori ja nopea? Ja on taannuttavia sairauksia, jotka voivat iskeä jo ennen keski-ikää.