Oonko ihan normaali? (paleluasiaa)
Mua palelee aina! Nytkin istua kökötän untuvatakki päällä tässä koneella ja piti keittää teetä ihan sen takia, että saa vähän sisäistä lämmikettä. Esim. 5-vuotias tuossa vieressä leikkii pelkissä pikkuhousuissa ja 2-vuotiaskin näyttää tarkenevan sukkahousuilla ja bodylla.
Mää palelen aina! Aamut ja illat on pahimpia, yölläkin muuraudun peiton alle, etten jäädy. Leivinuunia lämmitän ahkeraan, nyt ei ole muutamaan päivään lämmitetty. Mistä tää palelu vois johtua? Olen normaalipainoinen, paljon urheileva ihminen. Ikää 30v.
Kommentit (9)
Huono verenkierto. Koita liikkua enemmän, sillon kun kylmä etenkin.
Esim. mä olin ihan jäässä aamulla kunnes imuroin ja pesin lattiat kunnolla. Johan helpotti ;)
Mutta ikävä vaiva on, tiedän :(
kun olen aina jäässä. Kesällä vähän helpottaa tämä ainainen palelu...en edes polta tupakkaa ja olen suht hyväkuntoinenkin.
Enkä ole alipainoinen, bmi on noin 22-23. Urheillessa kyllä hikoilen paljon! Voisiko johtua kevyestä (vähärasvaisesta) ruokavaliosta..?
Ap
Siis tämä untuvatakki päällä. Mutta vieläkin menee vilunväreitä välillä. Sormet ihan jäässä. Paleltaa jo ajatuskin, että kohta pitäisi lähteä hakemaan ekaluokkalainen (autolla!) koululta...
Mutta mukava, että teitä on muitakin. Että kai ihan normaalia sitten. Ristinsä kaikilla. :)
Ap
Mutta ei sentäs tarvi olla sisällä untari päällä.
Ulos mennessä kerrospukeudun. Mies on onneksi öisin patterina vieressä.
Auttasko sua, että tekisit aamusella pikkujumpan, vaikka kyykkyhyppelyä ja "tähtisormia", että veri rupeaa kiertämään, sitten vasta koneelle.
Mulla tulee vielä kylmäallergiaa ulkoillessa eli jos iho menee laikukkaaksi, jos ei ole vaatteiden peitossa, ja joskus sittenkin. Että mä rakastan talvia ja sitten kauhulla odotan, kukahan meidän pikkuprinsessaa ulkoiluttaa.
Paleltaa kesät talvet. Ikävää mutta minkäs teet. Mulla on kotona tosi lämmintä ja silti olet nytkin reilusti vaatetettuna, silti sormet ja nenä ihan jäässä. Pitkät kalsarit olen jo ottanut käyttöön, vaikka asun Helsingissä jossa ei muiden mittapuun mukaan ole kylmä vielä. Äitini mukaan olen ihan pienestä asti ollut samanlainen eli lienee joku ominaisuus joka vain on ihmisessä.
Mulla on kokemus, että kun joskus nostettiin huoneenlämpöä normaalia ylemmäs 23-24 asteeseen, niin paleleminen vain paheni. Kohta ei pärjännyt enää missään, ja kotona täytyi nostaa entisestään sitä lämpöä, joka oli lopulta 27-28 astetta. Siitä oli kova totutteleminen normaaliin, mutta 19-20 huoneenlämpöön kun tottui, niin ei palellut muutenkaan niin herkästi.
Laihduttaminen paleltaa myös
Etenkin makkareissa. Keittiö ja olohuone lämpiävät leivinuunia lämmittämällä. Ei varmasti juuri 20-21 astetta lämpimämpää ole. Pattereita ei pidetä päällä ja lattialämmitys on vain vessoissa ja pesuhuoneessa.
Olen aina ollut perusterve. Varmasti aamujumppa olisi paikallaan! Mun jumppailut tahtoo olla iltapainotteisia.
Ap
Olen aina
t. 2