Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä helvetin " ponnistuslupa" ?? Aion ponnistaa tasan sitten kun mun ponnistuttaa!!!

Vierailija
30.12.2007 |

Olen piakkoin synnyttävä nainen ja mua ärsyttää ihan suunnattomasti tuo synnytyskertomuksissa esiintyvä ilmaus " ponnistuslupa" siis se kun kerrotaan kuinka " kätilö antoi luvan ponnistaa" . Mä en takuulla aio mitään lupia kysellä, vaan ponnistan tasan silloin kun mua ponnistuttaa!

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli onko niillä yhteyttä siihen, ettei synnyttäjä pysty pidättelemään ponnistusta?

Vierailija
22/22 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ponnistutti niin vietävästi alusta loppuun ja nippanappa sain sitkuteltua melkein 10senttiin ja viimein sain luvan - aah, mikä helpotus ja vauva ekalla pinnistyksellä pihalle

mä olen kuulemma niitä, joilla vauva on liiankin alhalla ja tuloillaan, sanoi vanhempi kätilö heti alkajaiseksi

Minulla kans kamalin muisto liittyy just tohon että hirveä ponnistamisen tarve jo 6cm ja toisessa synnytyksessä jo 4cm. Ja sitten kun on se tarve niin ei pysty olemaan rentona ollenkaan ja sitten se taas hidastaa kohdunsuun avautumista joka taas pitkittää hirveästi synnytystä. Mä olen kummassakin synnytyksessä joutunut pidättämään ponnistusta kuutisen tuntia ja se on aivan hirveää kun supistuksiakin on tullut 2min välein sen koko kuuden tunnin ajan, siinä kyllä menee voimat ihan totaalisesti. Ekan synnytyksen ponnistusvaihe kesti 1t43min ja toisen 1t9min. Ensimmäinen lapsi otettiin imukupilla pitkittyneen ponnistusvaiheen takia...on ollu sen verran rankat synnytykset etten kyllä ihan heti uudesta tai ehkä en enään koskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän