Pitäisikö lähteä tänään näytille lääkäriin? OV
1v llä on ollut yskää ja perjantaina alkoi korkea kuume, 40-39.5. Kuumeilu jatkui eilen mutta yleiskunto oli ok ja joi hyvin ja söikin vähän. Sairaalasta sanottiin että voi hyvin katsoa yhden yön vielä ja jos tänään vielä jatkuu niin sitten näytille. Nyt aamulla kuume on laskenut, 39.05, vaikka kuitenkin selvästi korkea. Panadolia sai viimeksi klo20 eilen illalla.
Pelkäsin itse että jos on keuhkokuumetta tms mutta luulen nyt että on kuitenkin tavallista flunssaa kun isosiskollensa on tullut nyt samanlainen yskä ja veikkaan että huomisen aikana alkaa kuumekin.
Minun vaistoni sanoo ettei tarvitsisi vielä lähteä näytille mutta kun tuota kuumetta on nyt ollut kolmatta päivää niin pitääkö sittenkin?
Kommentit (5)
meillä vuoden vanhalla pojalla oli kuukausi sitten keuhkokuume, kuume oli muutaman päivän korkeella. mentiin sitten lääkäriin jossa lääkäri oli kuuntelemalla keuhkot yms. sitä mieltä ett kotiin vain mutta otti kuitenkin varuiksi tulehdusarvot jotka olikin 200.
lähetti sitten keuhkokuvaan jossa kuume todettiin, lääkäri ei edelleenkään kuullut keuhkoista mitään viitettä vaikka kuvien perusteella jo tiesi missä " vika" on. että ei sitä aina selvästi huomaa jos jokin tulehdus tms. on.....
Samaa mieltä lekurin kanssa eli jos lapsen vointi on ok kuumeesta ja muista oireista huolimatta, niin ei ole tarpeen lähteä tänään jonottamaan mahdollisesti tuntikausiksi päivystykseen. Jos on vakuutus, voi tietty harkita yksityiselle viemistä. Mutta ihan hyvin voi odottaa huomiseen ja soittaa heti aamusta aikaa tk:seen.
aika harvinaista - siis että lapsesta ei huomaa mitään. Sinunkin lapsesi olisi kohta ollut selvästi sairas. Ja silti hoidon olisi ehtinyt hyvin aloittaa. Ei kannata lietsoa mitään paniikkia, vaikka hyvällähän varoituksesi laitoit.
2
Tietoisesti en ota vakuutuksia ja aina käydään kaikki niin lasten kuin aikuisten lääkärikäynnit ja pienemmät leikkaukset yksityisellä. Ei tuo mitään maksa! Sektionkin haluan yksityisellä, onneksi kotikaupungissani yksi sairaala sen tekee, on tehnyt minulle jo kolmesti.
veikkaan että huomiseksi kuume jo laskee. Se kolmen päivän raja lääkäriin viennissä on vähän keinotekoinen, kyllä lapsen yleisvointi kertoo enemmän. Kurjaa jonottaa vastaanotolle/maksaa isoa summaa yksityisellä kuullakseen että tilannetta voi vielä seurata. Jos lapsella olisi keuhkokuume kehittymässä, sen kyllä huomaisi voinnissa!'
t. 2 lapsen lääkäriäiti