Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä et haluaisi asua? Kokemuksia paikasta jossa olet asunut.

Vierailija
30.12.2007 |

Ei mielikuvia, kiitos.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen ajaa moottoritietä autollaan suoraan omaan pihaan, jossa viettää vapaa-aikansa nurmikkoa ajaen ja naapureiden mahdollisia laiskotteluja kyyläten. Kaupassa käydään niinikään autolla. Ulkona kaduilla ei tapaa muunlaisia jalankulkijoita kuin tuulipuvuissa reippailevia sauvakävelijöitä. Lapset kulkevat rattaissa, autossa ja kun itse osaavat, mopolla.

Ei enää ikinä!!

Vierailija
2/32 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä uusissa taloissa siinä ostoskeskuksen vieressä. Levotonta seutua, johtunee metroaseman läheisyydestä ja kapakasta ostarilla? En tykännyt, kaikenmaailman hiippailijaa ja kriminaalinuoria siinä kulmilla.

Vanhapuoli puotilaa, on varmaan asia erikseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut, en viihtynyt.

Vierailija
4/32 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulussa. Mua ahdisti se, että se oli niin kaukana kaikesta. Olen Etelä-Suomesta kotoisin ja tietysti suku ja ystävät olivat täällä. Lisäksi ahdisti se, että kun oli jossain reissussa, niin ei ollut lähelläkään kotia kun tuli lento Helsinkiin, vaan piti vielä odottaa se yksi lento.

Vierailija
5/32 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jokainen ajaa moottoritietä autollaan suoraan omaan pihaan, jossa viettää vapaa-aikansa nurmikkoa ajaen ja naapureiden mahdollisia laiskotteluja kyyläten. Kaupassa käydään niinikään autolla. Ulkona kaduilla ei tapaa muunlaisia jalankulkijoita kuin tuulipuvuissa reippailevia sauvakävelijöitä. Lapset kulkevat rattaissa, autossa ja kun itse osaavat, mopolla.

Ei enää ikinä!!

Mutta mä en muuttaisi mielelläni mihinkään spurgulähiöön, esim. kontulaan, mellunmäkeen jne.

Vierailija
6/32 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, se on suosittu alue, monikin sinne haluaa. Olen itse vaan ihan erityyppinen. Pidän siitä, että kadulla kulkee ihmisiä, että on vaikka joku yleinen puisto, jossa on ihmisiä. Enkä ole mikään puutarhaihminenkään. Ihan väärä paikka mulle.

Vierailija
7/32 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis vietin elämäni 21 vuotta yhdessä pienessä maalaiskylässä E-Suomessa. Ei siinä mitään, nättiä maalaismaisemaa, syksyiset viljapellot ja kesällä lehmät laitumella jne.

MUTTA:

1. Kylässä oli pari juoruämmää (mukaan lukien tätini), jotka kyyläsivät koko ajan ikkunassa ja tiesivät kyläläisten asiat paremmin kuin kukaan muu. Esim. kuka oli ostanut uuden auton, kuka oli menossa naimisiin, kelle oli tulossa perheenlisäystä jne. jne. Ja levittivät noita tietojaan sitten eteenpäin.

2. Kylässä ei tapahtunut yhtikäs mitään, muuta kuin joka vuotiset pikku joulut.

3. Lähellä ei asunut yhtään saman ikäisiä lapsia, serkut kyllä asuivat parin kilsan päässä, mutta he olivat paljon vanhempia ja heillä oli omat kaverinsa jne. Ja naapurin lapset olivat yli 7 vuotta nuorempia + yksi tyttö asui myöskin lähellä, mutta hän oli mua nuorempi. Jos halusin mennä kaverin luokse leikkimään, äitini tai isäni joutui kuskaamaan mut, mikä oli hankalaa navettatöiden takia..

4. Teininä kaikki muut menivät perjantai-iltaisin naapuri kaupunkiin juomaan ja itse kökin kotona, kun kukaan ei ehtinyt kuskaamaan mua. Ei siinä mitään, en kyllä olisi mennytkään.

Vierailija
8/32 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmissa olen joutunut asumaan muutaman vuoden töiden takia. Nykyään olen luojan kiitos töissä Helsingissä.

Vierailija
9/32 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

törmännyt niin huonoihin terveys(päivystys)palveluihin kuin siellä.

Vierailija
10/32 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallio on hirveä paikka, spurguja ja narkkareita joka kulmalla. Kiva kun kerrankin vastaan tuli ihan sekava narkkari joka örisi mulle, että " onks sulla heroiinii?" ... Hyi helvetti.

Vierailija
11/32 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinne tuli joku ihan sekava narkkari asetta heilutellen. Poistuttiin äkkiä. Kun oltiin kävelty vähän matkaa niin osuttiin paikalle tilanteesseen jossa joku mies oli hypännyt parvekkeelta kadulle. Lisäksi kadun varsilla makoili useita ihmisia sammuneina, kaikki vaan kävelivät välinpitämättöminä ohitse. Elikkä tälläistä ilmeisesti arki Kalliossa, en ihan heti muuttais sinne.

Vierailija
12/32 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas asuin vuosia Kalliossa, ehkä seitsemän vuotta ja tykkäsin kovasti.

Se, joka ei tykännyt asua Oulussa.

Vierailija
13/32 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan nyt ja tää on aivan kamalaa! Lapsilla ei oo leikkikavereita, itsellä ei oo ystäviä lähellä. Minnekään ei voi vain kävellä vaan auto pitää ottaa. Ei oo mitään tekemistä ellei pidä puutarhanlaitosta tai martoista. Kaikki on jotenkin aivan liian hankalaa.

Vierailija
14/32 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluun takaisin kotiin eli Ouluun.

Vierailija
15/32 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en viihtynyt yhtään!! " pakolla" jouduin aikoinaan asumaan muutaman kuukauden.

Vierailija
16/32 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin aikoinaan evakossa siellä kolme kuukautta. Tuntui tosi juhlavalta päästä pois. Helsingin Marjaniemeen siirryttiin.

Vierailija
17/32 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle hyvä paikka kasvaa, mutta teinille hankala. Koulut (yläaste/lukio) kaukana ja hitaat ja harvat yhteydet julkisilla. Huonot lähikaupat - kaikki käy omalla autoillaan muualla kaupassa.

Kaikki on kaukana ja muistan erityisesti pari bussilakkoa talvisaikaan, mikä oli varsinainen katastrofi (meitä ei vanhemmat kuskailleet).

Paljon paremmin viihdyn E-Espoossa.

Vierailija
18/32 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme vuotta jouduin siellä tuppukylässä asumaan.

Onneksi joka viikonloppu pääsin pois vanhempieni tai kaverini luokse.

Klaukkalaan muuttaa nykyään kaikki, jolla ei ole varaa muualta ostaa.

Se on köyhän paratiisi.

Vierailija
19/32 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

minkä tahansa kaupungin vuokra-asuntoihin

Vierailija
20/32 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Känniset äijät kuseskeli ja oksenteli kerrostalon pihalle. Lapset huusivat häiriintyneinä ulkona puoliltaöin. Aivan järkyttävää seutua. En halua edes ajatella oikeasti asuneeni siellä joskus.