Olen kenties se henkilo, keta kadehdit. Ihana mies, kauniit terveet lapset, upea koti, nousujohteinen ura, paljon ystavia ja menestysta....
....mutta kulissien takanapa piilee paljon surua, järkyttäviä terveydellisiä ongelmia ym. joista emme puhu kenellekään. Ettepä kadehtisi, jos tietäisitte. On myös raskasta salata asioita, vältellä tiettyjä puheenaiheita, välillä jopa valehdella, jos kysymys osuu arkaan paikkaan.
Kommentit (9)
mutta onnellisia ollaan ja rakastetaan toisiamme ja lapsiamme. Ja olemme terveitä. Meitä kannattaakin kadehtia :)
Kolikon kääntöpuoli onkin, että minulla on ihana mies ja pieni suloinen, HELPPO vauva eikä rahanpuute tunne missään, koska osaan käyttää rahaa fiksusti :). Kotona on hyvä olla ja vieraille aina tarjottavaa. Puhtaat vaatteet, lakanat jne. eli mikäs tässä elellessä.
Mutta ihmiset nyt kadehtii mitä milloinkin. Jopa minua.
Olen kolmen lapsen alle 30v yh. Joka toinen vkl lapsivapaata. Opiskelen, käyn silloin tällöin töissä. Rahat riittävät tarpeellisiin, sillä ei ole velkoja eikä turhia laskuja. Olen laihtunut eron jälkeen yli 30kg, ja nykyään melko sutjakassa kunnossa. Ja ihan nättikin. Voin ostella itselleni vaatteita, meikkejä, koruja. Lapsille vaatteita jne. On kaunis koti, joka tosin vuokralla, mutta so what. On auto, on rotukoira (jos se nyt jollekin kateuden aihe on). Minulla on paljon ystäviä ja olen pidetty ihmisten parissa. Iloinen, sosiaalinen, positiivinen, avulias.
Ja ihmiset kadehtii minua. Energisyydestäni, siitä että minulla on " lapsivapaata" . Vissiin siitäkin että opiskelen yliopistossa. En tiedä.
En osannut tämmöistä edes ajatella, kunnes useammaltakin suunnalta olen saanut kuulla että minua kadehditaan :O En tiedä juuri kannattaako. Olis musta aika ihanaa elää parisuhteessa, omakotitalossa, ja omistaa se farmari jne.
Mut olen sinut itseni ja elämäni kanssa, ja onnellinen näin. Ehkä se on se suurin syy ihmisten kateudelle?
akateeminen koulutus ja loistotyöpaikat, olemme urheilullisia ja terveitä koko perhe. Itselläni myös nätit hiukset ja silmät hoikan vartalon lisäksi. Joten miksi ihmeessä kadehtisin sinua!!!
Hoh hoijaa taas!!
ystävilleen. Enkä juurikaaan kadehdi ketään ihmistä kokonaisvaltaisesti tyyliin, tuolla on kaikki niin hyvin. Koska jos luulen, että jollain ihmisellä on KAIKKI hyvin, tiedän, etten vain tunne häntä. Eli olen niin etäinen hänelle ettei hän vain paljasta todellisia ongelmiaan.
Ap, tiedän että on tosi raskasta elää " kulissielämää" , olen itsekin ollut samassa tilanteessa. Miehen mielenterveysongelmista ei voinut (pienehköllä paikkakunnalla) puhua juuri kenellekään pääasiassa ammattinsa vuoksi. Se salailu oli tosi ahdistavaa.
jaksa olla kateellinen teeskentelijöille, lähinnä säälin tuollaisia!
8.
Minä en kadehdi ketään, hassua! Asutaan liian pienessä kämpässä mutta pärjätään vallan mainiosti, no proplemo! Joo ja ulkonäköä löytyy ja lapset ihania, kaksi vanhaa autoa pihassa mutta pääsee ainakin kulkemaan. Suhde lasteni isään on lämmin ja rakastava. Ei ole valittamista.
...se monella menee. Ulkokuori ja muut on täydellistä mutta sisällä velloo... jännää, että olen havainnut saman usealla perheellä. Hmm..