Koiraperheet, eläinperheet hoi
Olenko ihan tyhmä, pimeä, sekoamassa, heh...
Meillä on 2v ja 1kk ikäiset lapset ja yksi koira. Olen jotenkin NIIN kyllästynyt koiran karvoihin kun niitä on joka puolella ja en vain jaksa aina imuroida. Lelut pölisee karvoja ja olenkon sitten koiralle ollut hermona.
Onko teillä lelut kauhean karvoissa?
Jotenkin en halua meille ketään edes leikkimään, kun en kestä että lelut pyörii joka paikkaan ja on lapset karvoissa.
Miehen mukaan olen ihan pöhkö ja käskenyt rauhoittua, ei ne karvat ole vakavaa, mutta..
En voi sille mitään, että nyt ne karvat vain ottaa päähän ihan kamalasti.
Koirasta en pysty kuitenkaan luopumaan.
Olenko ihan pimeä?
Kommentit (6)
Mutta pitää yrittää vaan olla ajattelematta niitä karvoja/hiekkaa. Näillä keleillä saa olla koko ajan koiria (meillä niitä vielä 3kpl..) pesemässä ja aina sitä hiekkaa löytyy lattioilta.
Aina saisi olla imuroimassa/pesemässä lattioita, ja kyllä se välillä tosiaan ärsyttää,mutta sellaista se elämä vaan eläinperheissä on.
Suuntaa ajatukset muualle niin kyllä se siitä :)
Kyllä välillä ärsyttää, varsinkin näillä kurakeleillä, kun koira on pitkäkarvainen ja joka lenkin jälkeen pitää vähintään kuivata tassut, ettei lattia ole täynnä likalänttejä...
Mutta jotenkin sitä sitten tottuu... Enää ei ärsytä läheskään niin paljon kuin 5 v sitten, kun esikoinen oli vauva... Nyt lapsetkin vain pyytävät putsaamaan lelusta pahimmat karvat ennen leikkimistä... Ja osaavat jättää lattialle pudonneet leivät koiran syötäviksi...
Ja sillä lohduttaudun, että meidän kummallakaan muksulla ei ole allergioita - toivon, että osasyy on se, että koiraperheen elämä ei tosiaan aina ole ihan sitä hygieenisintä...
Koeta siis kestää! Ja mieti niitä koiran hyviä puolia, on ne silti niin rakkaita! ;-)
TEL ynnä kaksi muksua
tuota karvaongelmaa meidän koirien kanssa ei kyllä ole mutta pitkäturkkisina tuovat hiekkaa sisälle kiitettävät määrät, kylpyhuone on kaiken kukkuraksi yläkerrassa. Kuraa ja hiekkaa vastaan taistelussa auttaa kyllä paljon kun hommaa koiralle hyvän kurapuvun/fleecehaalarin ja leikkaa vielä tassuista karvat ihan lyhyiksi jos on pidempikarvainen otus..eipä koirahuushollia taida silti millään putipuhtaaksi saada..
ennen lapsia karvoista ei niin piitannut, mutta nyt ne häiritsee tois pahasti. Koko ajan siivoilen niitä pois lattioilta ja vaatteista, mitä en ennen tehnyt. Eli kun lapset syntyy, niin minusta on tullut siinä suhteessa siivoishullu. Eikä kiinnosta ottaa enää seuraavaa karvakasaa, kun aika jättää tästä jossain vaiheessa. Ihan vaan karvojen takia:( Aika kauheaa:( Lapset on koko ajan lattialla niin niitä karvojakin tarttuu niihin ja leluihin aivan erilailla. Sinkkutaloudessa karvanlähtö ei juurikaan haitannut... Ja kyläpaikoissa jossa on koiria, en haluis antaa lasten koskea koirien leluihin tms, kun ne on, yök, kuolassa. Ennen en sellaistakaan yhtään ajatellut:)
Vaikka onhan lemmikeissä hyviäkin puolia...
helpottavaa lukea että muillakin menee hermot koiran karvoihin. Kun meidän neiti oli vauva ja asuimme pienemmässä asunnossa,mua kertakaikkiaan ärsytti kun lelut,huonekalut ym jatkuvasti karvoissa. en voinut ostaa lapselle tummia vaatteita siinä vaiheessa kun hän kieriskeli lattialla,kun vaaleat koirankarvat näkyivät niissä niin hyvin. Eka kerran kun mentiin vauvan kanssa neuvolaan,jopa vauvan vaipan sisältä löytyi koirankarvoja,ja kyllä mua hävetti!! koiramme on saksanpaimenkoira ja alusvilla kun lähtee,on karvaa joka paikassa vaikka muille jakaa ja muutenkin karvaa lähtee tasaisesti ympäri vuoden. nyt kun tyttömme kävelee ja vaatteet eivät jatkuvasti karvoissa,olen jopa alkanut hankkia tummanpunaisia ym tummia vaatteita ja enää en ole niin hysteerinen asian kanssa. Toki imuroin päivittäin ja kuraa ja hiekkaa tulee tämmöisenä talvena yllin kyllin,mutta lähteehän ihmiseltäkin hiuksia ja kengän pohjissa tulee hiekkaa ym sisälle. alun stressin jälkeen olen yrittänyt ottaa rennommin,kyllä silti mieheni välillä huomauttaa, onko imurointi tarpeen ihan joka päivä :) On niistä lemmikeistä kovasti iloakin ja pitää vain ajatella,että tämä on meidän tapa elää,karvojen kanssa :)
Mukavaa alkanutta vuotta 2008
t:paitaressu,pikkuneiti 2v2kk,masuasukki rv11+3 sekä koiraneiti 3v8kk
juuri nyt on meillä karvanlähtö, ja tuntuu siltä että vaikka joka päivä näyttää imuria, niin karvaa on taas joka paikassa kun imurin sammuttaa. Meillä valitaan lelut ja vaatteet sen mukaan mikä materiaali EI vedä karvaa puoleensa kuin magneetti.
Eli EI fleecehuopia ja kaikenmaailman polyester-akryyli-kangaspintaisia leluja;)
Silloin kun minua koirankarvat kaikkein eniten ärsyttävät lohduttaudun kolmella asialla: 1) koirankarvat ja tassuissa kulkeutuva maa-aineis antaa tutkimusten mukaan lapsille paremmin vastustuskykyä 2) lasten kaverit tulevat yleensä oikein mielellään leikkimään juuri siksi, että meillä ON koiria, kun heillä ei ole! 3) en kuitenkaan missään tapauksessa luopuisi koirista...