lähtisitkö yksin kolmen uimataidottoman lapsen kanssa uimahalliin?
Kommentit (19)
kaks vielä menis, mut kolmea ei ehdi millään pitää silmällä.
Tässä muutama vuosi sitten hukkui pikkutyttö lastenaltaaseen maauimalassa, vaikka isä oli sitä siellä vahtimassa. Mies katsoi hetken muualle ja tyttö ehti hörpätä vettä.
itse olen monesti ollut lasteni kanssa ( 1, 5 ja 6) ja meillä on ollut tosi hauskaa! Kellukkeet on keksitty, ja myös uimauikkarit ollaan koettu hyviksi.. Isojen kans voidaan harjoitella uimista samalla ja sukeltelu uimalaseilla on ihan pop! Suosittelen kaikille mukavaa yhdessäoloa!
muut uimassa olijat mahtavat ajatella jos yksin olen lasten kanssa. ap
näin kerran yhden äidin lapsen hukkuvan. Hänellä oli useampi lapsi, ja tämä hukkunut oli uimarenkaan kanssa. Toisin sanoen, joka hetki ei ehdi katsoa kaikkia yhtäaikaa. Veden vetämiseen keuhkohin ei tarvita kuin pienen pieni hetki, ja sitten on jo myöhäistä! Ehtii sinne uimaan sittenkin, kun ovat isompia. Tai sitten joku lisäsilmiksi ja käsiksi mukaan.
kyllä minä uiskentelen ihan yhdessä niiden kolmen lapseni kanssa, eikä siinä ole mitään vaikeaa.. Se on tietysti eri asia, jos lapset ovat vilkkaita ja tottelemattomia, silloin ei ehkä kannata lähteä. Mutta omani tunnen.
Ja muuten, kyllä meil on ollu uimarannallakin mukana useasti pari serkkua tai kaveria, uimataidottomia myös! Onko tuo nyt sitä nykyajan uusavuttomuutta kun ei omien lasten kanssa pärjätä ihan normaaleissa touhuissa..
minun lapseni osaavat kaikki sukellella hienosti, eikä kukaan ole ollut vauvauinnissa..
t.äiti x 4
Vierailija:
Onko tuo nyt sitä nykyajan uusavuttomuutta kun ei omien lasten kanssa pärjätä ihan normaaleissa touhuissa..
joo tosi paljon paremmin ennen pärjättiin omien lasten kanssa normaaleissa touhuissa (kuten uimahalli? heh...), mitä nyt lasten kuolleisuuskin oli vähän toista luokkaa... Mutta kutsu sitä ihan miksi haluat, en lähtisi ja sillä selvä.
Ei kukaan lapsista ole roikkunut missään renkaassa vaan vyötärökelluke ja käsikellukkeet lisäksi. Olemme olleet matalassa altaassa ja hyvin on mennyt.
Tietenkään ei kannata tuppautua mihinkään ruuhka-aikaan, mutta aamusella kun on ollut hiljaisempaa, on ollut hyvä olla uimassa lasten kanssa.
Ovatko he käyneet aikaisemmin uimassa, tietävätkö miten siellä toimitaan?
En lähtisi ensimmäistä kertaa yksin, mutta jos lapset ovat tottuneita uimahallikävijöitä, niin sitten voisin mennä. Riippuu myös vähän lasten iästä - kuinka paljon heitä pitää auttaa pukeutumaan/peseytymään yms.
että nuorimmainen (joka seisoi vieressäni) ehti ottaa pari askelta, joutua niin syvälle ettei ottanutkaan jalat pohjaan, hörppi vettä ja kellui naama vedessä siinä vieressäni eikä aikaa mennyt kuin noin kaksi sekuntia. No, säikähdyksellä siitä selvittiin ja lapsen ikuisella kammolla kyseistä allasta kohtaan. Eli toiste en mene ilman että on yksi valvova aikuinen per uimataidoton lapsi mukana, eikä sekään tietenkään takaa vielä mitään.
Olen ollut myös siten, että yksi osaa uida ja kaksi ei osaa uida. Siinäkin sai vielä olla varovainen. Minulla lapset ovat luonteeltaan erittäin vilkkaita, joten kun silmä välttää, niin ovat jo aivan muualla kuin minä luulen heidän olevan. Jos sinulla on seikkailumieltä, niin mene vain:)
uimataidottomilla lapsilla tietenkin kunnon kellukkeet! Äly hoi joitakin..
sitten kun 1 osaa uida, yksi pysyy pinnalla kellukkeiden avulla ja 1 jää itselle kannateltavaksi, tossa on jotain järkeä...