Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pukeutuuko lapset nykyään enää nuuttipukeiksi nuutinpäivänä ja kiertää talosta taloon?

Vierailija
28.12.2007 |

Vai onko se perinne jo hukkunut?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan lukeneeni, että ainakin Kinnulassa Keski-Suomessa on tuota tapaa elvytetty.

Vierailija
2/10 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satakuntalainen perinne lähinnä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silloin olin satakuntalainen, muutin pirkanmaalle - kukaan ei tiennytkään asiasta...ap

Vierailija
4/10 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus saattavat esittääkin jotain palkakseen.

Vierailija
5/10 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja silloin olin satakuntalainen, muutin pirkanmaalle - kukaan ei tiennytkään asiasta...ap

Vierailija
6/10 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulin pitkään, että kaikki käyvät nuutittamassa. Olen satakunnasta ja muksuna aina käytiin...puettiin ja esiinnyttiin milloin mitenkin, ei kai enää niin yleistä. Mieheni pohjanmaalta ja ei ollut kuullutkaan asiasta, kävivät lapsena vaan trullittamassa (virpomassa) pääsiäisenä kuulemma (meillä ei ollut tätä tapaa).

Hauskoja tapoja molemmat, harmi että nyky lapsillla on niin kovat toiveet antimista, ei käy omenat ei piparit....rahaa pitäs saada tai ainakin isot karkit :/

ps. ennenvanhaan nuuttipukit olivat kai miehiä jotka kävivät " kerjuulla" elikkä rääppiäisillä ja viinoilla ym (en oo varma???)

Vierailija
7/10 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

halloween tulee niin jenkeistä niin jenkeistä....ap

Vierailija
8/10 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun vielä nuoret miehet nuutitti niin nehän heitti kuusen pellolle ja joi talon kaljat ja söi ruuat. Mummilla on kuviakin näistä aikuisista nuuttipukeita." Hyvä Tuomas joulun tuopi, paha Nuutti poiis sen viepi "

Vierailija
9/10 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Muistan lukeneeni, että ainakin Kinnulassa Keski-Suomessa on tuota tapaa elvytetty.

Vierailija
10/10 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinais-Suomen maaseudulla