Antaisitko tytöllesi jonkun mummonimen kuten Tarja Ritva tai Aune?
Tuleekohan nämä nimet koskaan muotiin? toisaalta jotkut Siiri ja Helmi on vielä vanhempia nimiä, ja nyt aika suositttuja. Tarja esimerkiksi on keski- ikäisen nimi eikä mummonimi.
Kommentit (24)
Vähän ihmettelen nimivalintaa... Tytön äiti sai tytön kyllä vasta 40-vuotiaana.
harkita nimen vaihtoa,kun olen nimeltäni Tarja ja muuten olen syntynyt 70-luvun puolivälissä;)
Minustakin keski-ikä on jossain 50v:n paikkeilla. Mutta miellän sen niin, että kaupungissa näin. Maalla voi olla keski-ikäinen 30v, kun sillä siellä on todennäköisesti jo kouluikäisiä lapsiakin.
Nyt juuri on erittäin nou nou Minnat, Sarit, Jarit, Jukat ja nämä tyypilliset 70-luvun nimet. Mitähän kasarilla annettiin, en edes tiedä. Enkä antaisi mitään Ritvaakaan.
Vierailija:
Minustakin keski-ikä on jossain 50v:n paikkeilla. Mutta miellän sen niin, että kaupungissa näin. Maalla voi olla keski-ikäinen 30v, kun sillä siellä on todennäköisesti jo kouluikäisiä lapsiakin.
Kyllä se alkaa ennen 40
ajattelin elellä lähes 100-vuotiaaksi. Meidän suvussa kaikki naiset ovat hiponeet sitä rajapyykkiä, joten mulla alkaa siis keski-ikä 50v:nä. :) Aloita sinä vaan olemaan keski-ikäinen 40 v:nä ja jotkut saa vapaasti alkaa mummoutumaan 30v:nä, mutta minäpä en ole mummo vielä pitkään aikaan. :)
terv. 2
Ainakaan mun mielestä ;)
Tuntemani Tarjat on noin 25-vuotiaita.
Ritvat on 50-60-vuotiaita.
Aunet on sit niitä yli 80-vuotiaita, mut se harvinainen nimi ikäluokassaankin.
Vierailija:
ajattelin elellä lähes 100-vuotiaaksi. Meidän suvussa kaikki naiset ovat hiponeet sitä rajapyykkiä, joten mulla alkaa siis keski-ikä 50v:nä. :) Aloita sinä vaan olemaan keski-ikäinen 40 v:nä ja jotkut saa vapaasti alkaa mummoutumaan 30v:nä, mutta minäpä en ole mummo vielä pitkään aikaan. :)terv. 2
Mun lapseni on vasta vajaa 1v vauva. Tokihan toivon, että pääsen joskus vielä mummoksi. Sitten ehkä 60v-80v välillä. Sopii mulle.
terv. 2
Vierailija:
Eiks se ala jostain 50 v:stä?terv. 2 ja pienen vauvan äiti
tunnen parikin tarjaa 70 luvulta ja ovat mukavia tyyppejä.
tosin en omalleni antaisi nimeksi, vaan valitsisin mielummin
vanhempia nimiä tai sitten ihan uusimpia nimiä.
ja jotkut uudemmatkin, kuten Kerttu, Hilkka