Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kamala määrä läksyä sairaalle

Vierailija
11.11.2008 |

Joutuuko teidän koululaiset tekemään sairaana ollessaan kotona samat tehtävät kuin koulussa niinä päivinä tehdään ?

Ekaluokkalaisemme oli ekaa kertaa kipeänä eilisen ja tämän päivän.

7 sivua tehtäviä ja lisäksi sivu lukuläksyä. Vieläkin osa tekemättä.

Eilen oli niin korkea kuume ettei sänkystä ylös päässyt. Joten kaikki tehtävät jäi tälle päivälle. Nyt jää kyllä kuumeton päivä väliin ja saa kouluun luvan mennä.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeus on myös lomailla rauhassa, yleensä käy kuitenkin niin,

että saa kesälomaksikin läksyä. Minulla kun on lomaa en vaivaa päätäni työasioilla pätkääkään.

Vierailija
22/26 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeus on myös lomailla rauhassa, yleensä käy kuitenkin niin,

että saa kesälomaksikin läksyä. Minulla kun on lomaa en vaivaa päätäni työasioilla pätkääkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oma lapseni on sairaana, niin ehdottomasti kysytään läksyt. Niitä tehdään voimien mukaan koko päivän ajan vähitellen. Näin on meillä toimittu koko lapsen koulu-uran ajan l. viimeiset 5 vuotta.

Miten sun lapsuuden aikana ko asia hoidettin? Jätit läksyt tekemättä vai? Mun aikanan oli niin, että läksyt hoidettiin, vaikka pää kainalossa. Esim: opettajien lakon aikana saatiin opetajalta ennakkoon läksyt mitkä piti tehdä ja ne näytettiin opettajalle lakon jälkeen.

Mä en ymmärrä tätä nykymeininkiä, missä vanhemmat ei voi/uskalla vaatia lapsilta mitään ja kaikki pitää olla valmiina tarjottimella. Nykyisin kyseenalaistetaan jatkuvasti kaikkea ja vaaditaa yksilöintiä. Mutta kun se ei koulussa ole niin vaan mahdollista...

MIeti vähän mistä valitat ja ota se järki käteen.

Vierailija
24/26 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyse on varmaankin niistä tehtävistä, joita koulupäivän aikana tehdään, ja onhan ne asiat toki harjoiteltava ja opeteltava, jos sattuu olemaan pois. Eikö opettajan kanssa voi neuvotella, että ne tehdään pikkuhiljaa vähitellen kun lapsi tervehtyy? Missä koulusysteemissä annetaan kesälomaksi läksyjä?

Vierailija
25/26 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoit jossain viestissäsi että läksyjen tekeminen kiukuttaa lasta.

Kerrot miksi niitä tehtäviä on ja että niiden tekeminen on hänen parhaakseen. Yleensä se asenne omitaan kodin ilmapiiristä joten itselläsikin on työn paikka saada ajatuksesi ja etenkin käyttäytymisesi koulumyönteiseksi.

Toki lapsesi on vielä ekaluokkalainen ja ei ole ehkä sisäistänyt koulun ideaa täysin.

Laita opettajalle viestiä ettei lapsi ole tehnyt läksyjään ja tekee ne vaikka tukiopetuksessa koululla tai pyydät että voi tehdä kotona viikonloppuna.

Reissuvihkot on kodin ja koulun keskinäistä viestittelyä varten.

Vierailija
26/26 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi voinut itsellesikin tehdä hyvää ne puuttuvat läksyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi