Pippelin kasvusta
Kasvaako pojan pippeli vasta murrosiässä vai pitäisikö kasvua olla odotettavissa jo ennen sitä? Nyt 3v. pojalla on edelleen ihan olematon " nappula" ja mitä oon muutmia alle kouluikäisiä lapsia nähnyt, niin selvästi isompia löytyy. Meillä ei ole mennyt kaikki siinäkään mielessä ihan putkeen, että kiveksiäkään ei meinannut syntyessä löytyä... Nyt ne on kuitenkin onneksi paikallaan.
Kommentit (9)
minun poikani ovat vasta 7 v ja 5 v, eli kovin pitkää kokemusta minulla ei ole. Heillä se on tainnut kasvaa ihan samasa suhteessa kuin sormet ja varpaatkin. Eli ei mitään spurttia.
ja ap taitaa olla taas merijaanus, täällä on viime aikoina ollut useita 3-vuotiaita poikia koskevia sairaita aloituksia, merijaanushan kirjoitteli usein juuri 3-vuotiaista pojista
Vierailija:
Mulla on kaksi poikaa, 6- ja 4-vuotiaat ja pippelit on ihan erinäköiset. Vanhemmalla näkyy vain vähän päätä mutta nuorammalla on jotain meikäläisen pikkurillin kokoinen. Mutta pystyssä ovatkin sitten melkein samankokoiset. Ja en ole huomannut, että olisivat kasvaneet syntymän jälkeen. Murrosiässä varmaan sitten.
jota ajattelemalla joutuu helvettiin.
Paljon on pieniä poikia, joilla pippeli on pikkuruinen, ihan normaali kuitenkin. Ja ei kaikilla miehilläkään ole suurta... Periytyviä ovat jnkv nämä koko-ominaisuudet.
ja molemmilla pojilla on ollut pienenä ihan tappi. Siis semmoinen mikä on vielä vetäytynyt melkein ihon alle. Toinen poika on jo nyt aikuinen ja hänellä kun oli joitain sairaalatutkimuksia niin pyysin, että tutkikaapa samalla, kun oli vielä niin pieni 12-13-vuotiaana.
Noloa pojalle sinänsä, mutta tutkittiin ja sanoivat, että ihan normaali ikäkokoinen, mutta perinnöllisesti eri mallinen vain. Suurella osalla lapsia pippeli roikkuu pitkänä ulos, mutta meidän pojilla vetäytyy pienenä tappina sisäänpäin ja vain seisoessa tulee sitten ulos.
Itse asiassa, kun asiaa ajattelen niin miehelläkin on pienen näköinen nysä normaalitilassa, mutta seisokissa ihan normaalikokoinen.
Ilmeisesti hänen suvussa sitten kulkee tämä malli. Eli uskoisin, ettei kannata huolestua.
Mulla on kaksi poikaa, 6- ja 4-vuotiaat ja pippelit on ihan erinäköiset. Vanhemmalla näkyy vain vähän päätä mutta nuorammalla on jotain meikäläisen pikkurillin kokoinen. Mutta pystyssä ovatkin sitten melkein samankokoiset. Ja en ole huomannut, että olisivat kasvaneet syntymän jälkeen. Murrosiässä varmaan sitten.
No kaipa se kasvun aika on sitten murrosiässä:) En jännitä tätä nyt sen enempää. Ainahan sitä kuitenkin toivoo, että lapsella on asiat kunnossa. T:ap
Ehkä hölmö kysymys, mut vasatatkaas:) T:ap