Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita ortorektikkoja paikalla? Tai muusta syömishäiriöstä kärsiviä? Pakko se on vihdoin myöntää

Vierailija
11.11.2008 |

että kärsin jonkin asteisesta syömishäiriöstä. Eniten tuosta ortoreksiasta, vaikka sen vastapainoksi tulee sitten joskus ahmittua. Ensin kituutan yliterveellisellä ruoalla pari viikkoa, sitten ahmin ja mässään pari päivää. Sitten iskee morkkis ja kituuutan vielä tiukemmalla kuurilla, haaveillen samalla herkuista kunnes sorruun. Kierre on valmis.

Hankala enää syödä mitään kun kaikki on liian epäterveellistä, missään ei saisi olla rasvaa eikä huonoja hiilareita. Mitään lihottavaa en halua syödä, vaikka olen ihan hoikka. Suolaista en syö, se on pahasta. Lisä-, säilöntä- ja väriaineet ovat myös pahasta ja niitä välttelen kuin ruttoa. Eipä tässä muuta ehdikään kuin vahtaamaan syömisiä, ja paljoa ei syötäväksi jää. Melkein kaikessa on jotain vikaa. Tuttavat kehuvat että miten voitkin syödä noin terveellisesti ja itse vetävät jotain viinereitä samalla. Minua oksettaa ajatuskin viineristä. Normaali ruoka on jo alkanut maistua pahalta, yhdistän sen niin epäterveellisyyteen.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ortorektikko ei repsahda säännönmukaisesti. Bulimia ei välttämättä tarkoita oksentelua, vaan ahmitun kalorimäärän tyhjäksi tekemistä epänormaalilla tavalla, esim. ankaralla dieetillä tai hillittömällä urheilulla.

Syömishäiriöt ovat oikeasti hengenvaarallisia, joten hae itsellesi apua.

Vierailija
2/3 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja alunperin olikin enimmäkseen tuota kalorimäärän tarkkailua ja tyhjäksi tekemistä, mutta nykyään vahtaan ruoan terveellisyyttä pakonomaisesti. Ruokakaupassa saattaa mennä ikuisuus kun luen tuotetietoja ja mikään ei kelpaa, kaikissa ruoissa on jotain vikaa.

En oikein tiedä mistä saisin apua tähän, en osaa enkä jaksa itse apua etsiä. Kovin läheisiä ihmisiäkään minulla ei ole, joskus kun olen sukulaisille maininnut ongelmistani niin he ovat vähätelleet asiaa ja korostaneet omia ongelmiaan.

T:ap

ortorektikko ei repsahda säännönmukaisesti. Bulimia ei välttämättä tarkoita oksentelua, vaan ahmitun kalorimäärän tyhjäksi tekemistä epänormaalilla tavalla, esim. ankaralla dieetillä tai hillittömällä urheilulla.

Syömishäiriöt ovat oikeasti hengenvaarallisia, joten hae itsellesi apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

otapa vaikka mukaan viikon ruokapäiväkirja. Lasket siihen vaikka valmiiksi saamasi kalorit, rasvat, hiilarit, proteiinit (varmasti osaat, taitaa olla osa taudinkuvaa).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän