Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***SYYSläiset -04 Välipäiväpino***

27.12.2007 |

Huhuu, mitä kuuluu?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin haluan kertoa, miten olemme ryhdistäytyneet vanhempina ja pistäneet iltatiomet kuriin. Valman nukahtaminen on hidasta ja unentarve sellaista, että päiväunet on ollut liikaa. Tämän seurauksena nukahtaminen on ollut siinä 22 tai jälkeen. Nyt lomalla olemme aikaistaneet nukkumaan rauhoittumista todella. Klo 19.30 iltapala, pesut ja sänkyyn klo 20 katsomaan jotain kilttiä dvd:tä kuten Pipsa Possua, sitten klo 20.30 iltasatu ja klo 21 uni tulee. Tällä rytmityksellä, Valma rauhoittuu ja nukahtaa ilman itkua ja valvomista. Tuosta DVDstä ein toki ole ylpeä, mutta sen avulla homma rauhoittuu. Muutamana iltana Valma on kuunnellut vielä unilauluja omassa sängyssään ja odotellut unta. Ihanaa, illat ovat olleet rasittavia, kun yksi pompottaa, riehuu ja itkee. Mutta meidän vanhelmpien vikahan se on ollut. Mutta jospa tämä tästä, kunnes menee päiväkotiin ja nukkuu päiväunet ja sitten taas on pakka sekaisin. Kehtaisiko pyytää, ettei Valma nuku tarhassa?

Ja voi pissa possu. Valmalla ei ole enää yövaippaa. Viime yönä heräs puoli 3 ja yritin viedä vessaan, mutta ei siit tullut mitään. Otin sitten viereen ja ei mennyt kuin puoli tuntia ja kun pissat oli meidän sängyssä. Hitto. Valman sängyssä on suojat, muttei tietenkään meidän sängyssä. Täytyy varmaan yrittää sitä pissattamista yöllä kun kerran herää.

Uutena vuotena ystävät tulee kylään. Yhdet lapsettomatkin ehkä tulevat (!). Melko tehokasta " lapsettomuushoitoa" kun seuraa neljää alle 6 vuotiaan menoa ;-). Tänään pitääkin tehdä perunasalaatti ja ehkä muutenkin hoidella kauppa-asioita. Huomenna meinasin käydä Sellossa katsomassa löytyiskö Valmalle haalaria. Lähikaupoissa ei ollut vielä mitään alennettu.

Täälä raketin paukkuu melko vaimeasti tuolta harjulta. Nuoriso on siis metsissä paukuttelemassa. Ei häirtse kunnon ihmisiä :)

Ihanaa että loma vaan jatkuu. Olen urheillut niin paljon, että tänään on pakko pitää välipäivä. Yritetään ulkoiuttaa vähän lapsia. On ollut niin kurjat kelit, ettei ole huivttanut mennä ulos ja se näkyy.

Hyvää sununtaita kaikille.

Pilette

Vierailija
22/31 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisessä jäähallissa kylläkin, mutta päästiin testaamaan joulupukin tuomia luistimia. Suht hyvin sujui esikoiselta, pienemmän jalat ei oikein kantaneet ollenkaan. Mies kiidätti lapsia liian nopeasti, jotta olisivat saaneet edes painoa jaloilleen kunnolla. Minä enemmän yritin opettaa. Selkä ja omat jalat oli vaan kovilla:)

Mies lähti hakemaan Hesestä ruokaa. Hyvällä omallatunnolla aion syödä:) On kiva fiilis, kun on tehty oikeasti jotain perheen kesken yhdessä muutakin kuin möllötetty kotona tai käyty epätoivoisella shoppailureissulla:)

Meillä uuden vuoden paukut rauhottui eilen illalla. Onneksi! Toivottavasti tänään on vielä rauhallisempaa. Huomisesta jo tietääkin, ettei illalla paljoa ulos mennä. Äsken uskallettiin hyvin jättää koirakin yksin kotiin luistelun ajaksi.

Meillä ois oikeaa samppanjaa kaapissa. Pitäisköhän huomiseksi laittaa kylmään. Piti aikoinaan hääpäivän kunniaksi juoda, mutta sillon oli kaikkea meneillään ja oltiin väsyneitä eikä jaksettu.

Mulla ois alennusmyyntivimma, vaikken mitään sieltä löydäkään enkä oikein jaksa katellakaan. Hello Kitty-housut haluaisin lapsille, kun niin tykkäävät. Kun aikoinaan näin, niin ois pitänyt heti ostaa. Nyt ei ole kokoja missään, vaikka normaalihintaisia ovat. Esikoinen oikeasti taitais tarvitakin uusia housuja, kun taas yhdet oli menossa polvista puhki. On muuten uusi ilmiö meillä.

Jos menis ruokaa odottamaan....

T: Ynis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hilma sanoi äsken Kirpulle että:" sä olet kyllä työpaikan sonni!!"

Ollaankoha kuunneltu vähä liikaa leevin tribuuttia?? :)

Kurkku ihan sairaan kipee,ei yhtää hotsia lähtee jonottelee

lääkäriin,kyllä varmaan huomiseen kestää..

Kirpulla ääni kans pois,nyt varmaan tulee tauti vihdoin tännekin!!

Me ollaan sitkeesti yritetty ulkoilla vaikka ilmat ollut

huonot.Täällä kyllä melkoinen tuuli tänää!!Nyt vois olla loppupäivän sisällä,ei tee hyvää tuo viima.

Naapurit kutsu kylään illalla leikkimään :)

Uutena vuotena meille tulee yks tai kaks perhettä.

Toiv ei nyt tulla kipeeks ettei tarvi peruu!!

Mun pitäis tehdä perunasalaattia ja aateltii tacoja.

Tytöille nakkeja ja lihapullia,popparii! Hilma odottaa pommeja

ei kyllä viimevuonna tykänny,saas nähdä kui nyt käy.

Mulla on greynanatomia vimma dvdltä-

En oo ikin kattonut tvstä nyt on kohta eka kausi katottu!

Se on tosi hyvä,ei niiiiin hyvä kun tehis mutta kumminki!

Hyvää Lepopäivää kaikille!!

Ramika ja pimut

Vierailija
24/31 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu, kaaharit linnaan vaan. ajoin ajatuksissani 60 neljäkympin aluella, tulos 115e sakkoja. Hii haa. Muuten oli kiva päivä, olin kummitytön kanssa leffassa.

lyhyt stoori tänään, palaan palstalle myöh.

äk nolona

Vierailija
25/31 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomenna iltavuorossa joten juhlimme jo tänään. Ihan poliisilaitoksen luvalla ammuimme rakettimme äsken. Aroille taaperoille hyvä vinkki; Musta Kissa pata. Maksoi 5e ja äänet olivat maltillista suhinaa. Nosti kuviot n. 3m korkeuteen, mutta kesti kauan. K18 pataa en suosittele. Piti paljon melua, eikä olleet kumoiset rakettikuviot, maksoi 25e.

kiva viikonloppu takana. Yökyläilyä yms. Äk, voi ei! Ethän tee " Liloja" , jokunen vuosi sitten, otin kahdet sakot viikon sisään.. Tyhjä, kuiva, suora asfaltti ja nopeusrajoitus 80km/h, ajoin n. 95 Km/h tutka-autoa vastaan.. Mitäpä siinä, maksettavahan ne on!

Kiva että Pilen perheessä on illat rauhoittuneet. Mies tarvitsee apua..

Lila75

Vierailija
26/31 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungissa on siitä mukavaa vuoden vaihtuessa että saa katsoa kun muut ampuvat taivaalle rahaa. Täällä ei pauku, mutta ei kyllä näe rakettejakaan, jollei niitä itse ammu ja rakettajaan rahoita.

Lila75

Vierailija
27/31 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungissa on tosiaan se hyvä puoli, ettei tartte ostaa raketteja ollenkaan. Mekin ollaan nähty näyttäviä raketteja omalta parvekkeelta. Lapsille ei olla ostettu, kun ne vähän pelottaa. Nyt mietin, että kylällä lähetellään raketteja, että näkyyköhän ne meillekin.

Minä olen tehnyt jämistä ruokaa huomiseksi. Joulusi varalle ostettu kylmäsavulohipaketin viimeinen myyntipäiväys alkaa olla käsillä ja pakkasesta löytyii piirakkapohjia. Perunasalaattikin piti tehdä, kun kaupan on pahaa. Vielä huomenna ajattelin pyöräyttää lihapullia. Nakit oli muuten kaupasta loppu! Alkookin tosin pitää mennä.

Voi kun mulla olisi myös alennusmyynti into. Kun tarvitaan se haalari vilmalle. Vieläkö eskarilaiselle ostetaan haalari. Täällä selvästi useimmilla on haalari, toisin kuin vanhassa asuinpaikassa.

Huomenna aamulla vielä pyöräilemään ja sitten haen kaverin kersojen kera kaupungista. Perheen iskä tulee sitten kun pääsee töistä.

Hyvää Uutta Vuotta!

Pilette

Emme ulkoilleet tänäänkään. Pitäsikö Ramika sopia joku kerta puistotreffit?

Vierailija
28/31 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loma rytmi vie mennessään,tää sopis mulle paljo paremmin...ja kotona olo yleensäkin.Työ tuntuu taas kovin ahdistavalta!

Ystävä perheen lapsi on flunssassa ja lämpöilee.Jos ei pahene, voimme huomenna mennä juhlimaan-ja menemme,nyt en aio tauteja pelätä!On sen verta tautista porukkaa tavattu koko loma!

Mies meni nukkumaan,oli tosi huonovointinen-toiv.se ei nyt sairastu!Varoitus myös Enkelille!!Kiva oli tänään nähdä teitä :-)

Ynis:Voin kyllä kuvitella autotappelut!oikeesti sisarukset voi tapella mistä vaan :-/ Meillä isompi antaa aika-ajoin periksi mutta ei aina jaksa/tahdo..Eikä tarvikaan!!muuten kasvaa neitistä " pikkurinsessa" !

Kouvolassa mä ja typy oltii mun vanhemmilla yötä ja pojat miehen kotona ni typy sano aamulla et nyt mä saan vaan jutella äitille eikä veikka ollenkaa!poika ku kertoo asioitaan ni typy varmasti alkaa huutaa päälle vaikkei oikeeta asiaa oliskaa!!!

Pile:Auts ku kolhati tuo " olen urheillu niin paljo...." Olen syöny niin paljo et oih ja voih!Ei mitää liikuntaa koko lomalla!En ole edes uskaltanu kattoo sun viimistä juttua.. :-/ Katon kyllä ja uusi vuosi ja uudet lupaukset!

Hienoa et ilta toimii!!Pyydä ihmeessä et tarhassakaan ei nukkuis!Pienten ryhmäsä yleensä nukutaan mut isommilla on vaihtoehtoja.Riippuu ikävä kyllä hoitajista miten toteutuu..kaveri käyny koko syksyn taistoa ja nyt jo laitto vihasen kirjeenjohtajalle.

Mä en ole saanu ylinopeussakkoja mut sakot ku pysäköin suojatielle.Lunta maassa ni ei näkyny viivat ;-))

Me on ostettu parina vuonna vähän raketteja,ku poika on tahtonu!Ja on se ollu sen arvosta ku toisesta ollu niin hauska ampua!Nyt on poika mummolossa mut typy tahto raketteja.Jotain ostetttii,mut onneks kaupungissa ampuu niiiiin moni muu!

Öttiksen lasten unilahjat vois laittaa ihan yleiseen jakoon!Uskomatonta!

Tsemppiä pätkäyöläisille!Se on asia mikä ei varmaan ikinä unohu mielestä!

Kai sitä pitäs unille suunnata....

jatu

Vierailija
29/31 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se etu on lasten isosta ikäerosta et ne voi heittää keskenään pihalle.Täytyy kyllä sano et ku töissä ulkoilee-je me ulkoillaan,ei ihan hevillä sisälle jäädä!ni ei vklna huvita nököttää hiekkiksen reunalla!

Kyllä sit jos pulkkamäkee päästäs...ja sit ku tulis kesä ja aurinko....mut nyt nää ilmat on ollu vähän liikaa :-/

jatu

Vierailija
30/31 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha vuosi meinaan :-)

Meillä meni joulu mukavasti, ihan oman perheen kesken. Mies kävi kesken jouluaterian, alku- ja pääruokien välissä, kastelemassa vanhempieni joulukuusen ;-) ja sillä välin kävi joulupukki. Taas kerran mies ei nähnyt joulupukkia! Tosin Lilli oli aiak tiiviisti katsonut silmiin, ja Kare sanoi joulupukin lähdettyä että joulupukki oli kovasti isän näköinen... Milo on silti ihan vakuuttunut siitä että joulupukki on oikea! Pitäisköhän sille ihan ottaa ja kertoa asioitten oikea laita, vaan ei millään hennoisi.

Kare sai ekasta avaamastaan paketista kauko-ohjattavan helikopterin ja riemunkiljahdukset kuuluivat varmaan teille asti :-). Sillä onkin sitten leikitty ahkerasti, niin että roottorit on vaihdettu jo ainakin kolme kertaa. Paketeista paljastui myös anopin koruja Lillille, ja pojille anopin kultakoruista sulatetut ja uudelleen muotoillut korut, Kapteeni Kalsari-kirjoja pojille, uusia pelejä (Kilpikonnapeli, Figurix, Spidermanmonopoli, Spidermanpalapeli,...) Harry Potter-filmejä ja muitakin leffoja, miehelle kitara ja minulle uusi kännykkä :-)

Eli Ynikselle vastaus - ihan hyvin vanha kännyni toimii, mutta kun ne pari näppäintä ei toimi niin piti saada uusi. Ja muutenkin, se alkoi olla vähän kulahtaneen näköinen :-). Nyt se on sitten varakännykkänä, että jos joku hukkaa/hajottaa puhelimensa niin voi ottaa käyttöön.

Täälläkin vietetään vanhan elämän viimeistä päivää - huomenna alkaa uusi, terveellisempi elämä. Kaksikymmentä kiloa pitää saada pois - polvetkin jo huutaa hallelujaa! - vaikkei kiireellä. Yritän laskeskella pisteitä omin avuin, jos ei hiihtolomaan mennessä ala tapahtua niin sitten on pakko mennä painonvartoijoitten ryhmään, siellä ainakin tapahtuu.

Muita uudenvuodenlupauksia on että gradu pitää jättää ennen kesää. Nyt seminaarityö alkaa olla ihan hyvällä mallilla, kun sitä olen koko joulukuun pakertanut. Sen jättämisen jälkeen (tammikuussa) pitää paneutua kirjallisuuskollokvioon. En lupaa valmistuvani vuoden 2008 aikana, mutta kyllä ensi vuodenvaihteessa pitää olla loppusuora käsillä.

Äitikuu, voi kurja :-(

Jatu, samat fiilikset ulkoilujen suhteen. Pitäiskö meidän muuten yrittää saada aikaan jonkinlaista syysmammojen vertaistukiryhmää tuossa kiloasiassa?

Teukkikselle unta!

Kiva että Pilen ja perheen illat sujuu!

Väkkärälle ihan hiljaa: Onnea uusista ruoista (shh..).

Nyt pitää vähäsen siivota että on sitten kivempi ottaa uusi vuosi vastaan.

Puss och kram,

Ankkis (edelleen työtön) ja [color=red]♥Lilli♥

Vierailija
31/31 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä puhelimen sait? :) Kyselen kun itse tosiaan tykkään tosta näppiksestä ja kynnys siirtyä puhelimeen ilman kokonaista näppistä on aika suuri. Onhan noita muitakin näppiksellä varustettuja, mutta kooltaan mulle ihan liian suuria. Merkkiuskollinenkin joudun olemaan:)

Torkuin taas aamupäivällä sohvalla, kun lapset mesosi vieressä. On kyllä hyvä torkkupeitto jonka joulupukki toi:) Uutta kirjaa myös luin. Pitäis varmaan mennä jo suihkuun vähitellen. Ihanaa vaan olla! Anoppi lupasi iltapäivällä tulla lasten kanssa siksi aikaa, että käyn kaupassa. En viitsi tonne vesisateeseen raahata mukaan ja saan muutenkin rauhassa miettiä mitä tarvitaan. Selloon en siis viitsi lähteä, kuten aamulla pohdin.

Hyvää uutta vuotta, karkaussellaista kaikille!

T: Ynis