Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***SYYSläiset -04 Välipäiväpino***

27.12.2007 |

Huhuu, mitä kuuluu?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin kyllillä hakemassa miehelle lenkkeilyasua. Jospa se innostaisi. Valma tarvitsee uuden haalarin, mutta lastenvaateliikkeessä ei ollut vielä alet alkaneet. Pidemmälle en jaksa lähteä, kun tuo kaupoissa juokseminen ei ole mun juttu.

Jouluruoka alkaa tulla korvista, vaikka uhkasin syödä niitä niin kauan kun niitä on. Mutta täytyy vissiin luovuttaa.

Tulkaahan kertomaan kuulumisia.

Pile

Vierailija
2/31 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyvää joulua, jälkikäteen. Kuulkaa, olette mammat sellainen käsite että jouluaattonakin käytin joukkotodisteluvoimaa - mun mammat tekee sitä ja tätä, replikoin muistaakseni lahjojen jaon keskellä. Että en minä teitä ole unohtanut.

Välipäivinä pusaan pientä työjutskaa, kuuntelen uutta levyä, ihailen lahjareppua (huippu!) ja riitelen miehen kanssa, mistä muusta kuin siivouksesta. Kulahtanut aihe, mutta kuin uusi meidän parisuhdekommunikaatiossamme. Ajatelkaa, yhdentoista vuoden jälkeen pystyy aina vaan tuoreesti käsittelemään niinkin jokapäiväistä aihetta kuin tavaroiden paikoilleen viemistä tai sen aikataulua!

Lapset leikkii aika hyvin keskenään juuri nyt, ja pitäisi rypistellä otsaa sen työnturjakkeen parissa, mutta leikin mielummin täällä.

Ehkä ehtisin kaupoille. Pukki toi lahjakortin, kaksien liivien omistajana saattaisi olla asiaa alusvaateosastolle.

Böökierros, pliis,

Kukkuu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä joulun lähes yksinpuheluni:) http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=67&m=12011021&p=1&tmo…

Käytiin pankkiasioilla koko perheen kera, mielenkiintoista puuhaa. Sitten syötiin lähi Chicosissa ja vielä kävin vähän alennuksia kattomassa lasten kanssa. Esikoiselle myös kattelin ensi vuodeksi toppapukua, mutta Jonathanit on tympeästi vyötärömalleja, vain pojille sopivissa takeissa yhtenäisen värisiä olkainhousuja. Cityrmaketin alet oli vielä onnettomat. Yhden Remun puvun bongasin.

Huomenna päästään ilman lapsia kauppoja kiertelemään. Katotaan tehdäänkö paremmin löytöjä (nyt en siis ostanut mitään).

Syysneiti nukahti pihalla rattaisiin, kun juttelin naapurin kanssa. Heräsi pirteästi riisuttaessa, joten sopivat pikaunet taisi ottaa.

Kukkuu, kyllä se kommunikaatio pysyy samalla tasolla vielä 15 vuodenkin jälkeen:)

Taidan mennä lukemaan joululahjakirjaa. Ihanaa lukea taas pitkästä aikaa (viime jouluna viimeksi)!

T: Ynis

Vierailija
4/31 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on meilläkin ollut tässä lähiaikoina keskustelun aiheena muutamankin kerran...Kun joulusiivous tehtiin, oli niin ihana järjestys, että siitä _Olisi_ mukava nauttia muutoinkin. Ja kuinka paljon helpompaa olisi _Jos_ tavarat vietäisiin mennessä ja tuotaisiin tullessa paikoilleen... Olen keskustellut tästä aiheesta niin freesisti, että aivan sain yksi kerta miehen melkein takajaloilleen.

Syysmammat kulkevat mukana meilläkin, tyyliin: " Yhdessä syysmammaperheessä tehtiin näin.." tai " Kyllä ne muutkin syysmammat sitä ja tätä.."

Mukavia välipäiviä!

SaaMa

Vierailija
5/31 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuorin Väkkärälle kokonaisen omenan. Annoin sen kerralla syötäväksi, enkä pelkää ihon lehahtelua tai ripulia :)

*Kuiskaan, ihan ihan varovasti* Väkkärä on saanut persikkasosetta jo neljä kertaa, eikä se ole aiheuttanut oireita. Hän on syönyt joulun aikana kaksi ja puoli piparia, kaupan munattomia. Ei oireita. Hän sietää ruokalusikallisen perunaa, kunhan sitä ei anneta useammin kuin pari kertaa viikossa. Voiko tämä oikeasti olla totta?

Arkisempiin asioihin. Kuuntelen Loirin Inari-levyä ja yllätyksekseni pidän siitä. Aamupäivällä kuuntelin autossa Beatlesin kokoelmalevyä, lujalla, ja lauloin mukana :) Yksin on siksi kiva ajella, kun ei lauluni häiritse ketään :)

Siivouksesta. Meillä ei riidellä siitä, mutta ollaan kaikki tasapuolisesti sitä mieltä, että juuri minä teen enemmän kuin kukaan muu ;) Ainoastaan Väkkärää ei puristele hujan hajan olevat tavarat, kunhan vaan pöytätasot ovat tyhjät (jos ei, niin Väkkärä tyhjentää...).

Voi hide, Väkkärä on purkanut Pyörskyn rakentaman Duplotalon... Pyörsky on seurustelemassa isoveljien kanssa, ehdin siis miettiä diplomaattisen sovittelun valmiiksi.

Vierailija
6/31 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä, että arki olisi oikeasti meillä, kun lomalla ollaan. Tai minä otan miinusta saldoon minkä ehdin. Mies aikoo maanantaina töihin, minä pysyn vielä kotona.

Olen ihan sekaisin päivistä, välillä ihan ajatuksissani. Naapuri pelästytti kadulla, kun moikkasi:)

Ayap, ihania uutisia! Pidän peukut ja varpaat pysytyssä, ettei tule takapakkia!

Vierailija
7/31 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu oli ja meni, " rattoisasti" töissä. Jouduin vielä ennen aattoakin silloin sunnuntaina ylitöihin ja muutenkin olin töissä joka ikinen päivä. Näkyyhän se kivasti tammikuun tilissä, mutta joulutunnelma oli kyllä melkoisen kaukana. Töissäkin oli kiirettä, tuntuu että otsassani lukee punaisella " loman ja vapaan tarpeessa" !!!

Aattona olin illan kotona. Pukki ei vieraillut, jätti juuri sopivasti lahjat alakertaan kuusen alle, kun muut olivat yläkerrassa leikkimässä. T oli innoissaan, kun sai toivomansa nosturin ja Salama McQueen leikkiauton. Myöskin Autot elokuvan pussilakanat toivat riemunkiljahduksen syyspoikasen huulille. Kovassa käytössä on ollut myös Neitin saama leikkikeittiö. Esikoinen oli myös mielissään uudesta komposiittimailasta sekä Simpsoneiden uudesta PS pelistä. Ilmeisesti mammakin oli ollut kiltti kuluneen vuoden aikana koska paketista paljastui uusi yleiskone, uusi kiharrin, sekä ihanat Marimekon käsipyyhkeet, suklaata ja kirja :)

Ulkona tunnelma on tod talvinen, vettä sataa ja vain ripaus lunta on jäljellä :(

Huomenna olis vapaapäivä. Ajattelin lähteä katsomaan tämän tuppukylän aleja.... talvitakki pitäisi löytää, jos se sää vaikka vähän talvisemmaksi tästä muuttuisi. Tähän päivään saakka olen pärjännyt pelkällä syystakilla ja paksulla neulepaidalla. On tämä talvea!

Työn raskaan raataja poistuu suihkun kautta sänkyyn joululahjakirja kainalossa. Hyvää Yötä Siskot. Meilläkin kuulee monta kertaa syysmamat sitä ja syyslapset tätä...Mies aina kuuntelee ihmeissään ja sanoo, että miten minä noin tuttavallisesti teistä puhun, kun en ole teitä ketään koskaan edes livenä tavannut. Niinpä! Sitä sitä saakin ihmetellä... ;)

Mimmu ja lapset x3

Vierailija
8/31 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pitänyt kysyä, että onko sulla puhelin vielä priimakunnossa? Sulla muistaakseni on sama kuin mulla. Omani nimittäin kuolattiin aikoinaan osittain rikki ja juuri ennen joulua lapset tiputti lattialle ja punainen luurinäppäin lähti irti:) Alkaa todella vedellä viimeisiään, mutta tykkäisin silti. Tykkään avautuvasta näppiksestä, kun olen laiska kirjoittamaan tekstiviestejä ja kalenterimuistutuksia. Uutta vastaavaa ei ole saatavilla:(

T: Ynis, tosi tärkeiden asioiden parissa:)

Vierailija
9/31 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istun lapsuuden kotini keittiössä,muutettiin tähän kun olin 10v.Kovin tulee kasvuseuduilla monenlasia ajatuksia...mitä silloin suunnitteli ja mitä elämä on nyt.Ja millainen oma lapsuus oli ja miltä omien lapsien elo nyt näyttää...

Seutuun littyvää vielä..tänään oltiin anoppilassa ja tietysti tahdoin ekana päivänä aleen.Kaupungin ainoa vaatekauppa oli Seppälä ja sekin onneton meni kiinni klo18 ;-)) Miehelle sanoin et vaihetaa kaupunkia et yhtee kauppaa on päästävä-no,pääsin toisee Seppälää.

Huomenna olis tarkotus jättää lapset,kumpikin eri mummolaan ja käydään kaksin ihan keskustassa ;-)) Ei pystyis tänne palaamaan,vaikka aika moni kaveri on takasin tullu..Huomenna luvassa kyläilyä :-)

Kotiin kyllä kaipaa jo,eilen tultiin..mut kyllä kotona on yksinkertasempaa.

Lapset on vähän räkäsiä,ei ainaa vielä pahasti.Pojallahan on monena jouluna ollu korvatulehus.Sitä kun tässä mietin tajusin ettei poika ollu koko syksynä kipeänä ja pois koulusta ja typylläkin oli vain oksutauti-helpolla päästiin.

Hyvin hiljaa kuiskaan:Ihanaa Väkkärä :-) Peukut pystyssä!!!

Tavarat yms.Tammikuussa on seurusteltu 15 ja siitä ajasta kauan oltu naimisissa ja on asioita jotka ei ole muuttunu..ei hyvällä,ei pahalla eikä rautalangata vääntämällä.

Huomaan myös että pojasta on kasvamassa mies.sanon että vie vaatteet pyykkikoriin..ne löytyy siitä vierestä lattialta..ja aina kuuluu:äiti,missä se ja se... :-/

Täytys kai mennä nukkumaan,pojat on anopilassa yötä.

jatu

Vierailija
10/31 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mä voinkaan olla näin hulluna johonkin musiikkiin? Melkein nolottaa kuinka fiiliksissä olen tuosta Nightwishin levystä. Toki siihen liittyy vähän tarinaakin mutta se siitä...

Arki alkoi eilen. Kävin salilla pitkästä aikaa kun joulunalus viikko meni muissa puuhissa. Ihan kiva oli käydä. Nyt ajattelin, että alan käymään sen 3 kertaa viikossa. Kun tässä on pitänyt puhua miehen kanssa _todella_ vakavasti asioista ja oon saanut luvan salikäyntien lisäämiseen:) No siis kyse ei olekaan ollut siitä, etten sais käydä vaan paljon paljon isommista asioista.

Onni sai lahjaksi radio-cd-soittimen ja nyt se huudattaa joululauluja täysillä samalla ku mä kuuntelen tietokoneella tuota omaa levyä:) No ainakin toistaiseksi tuo soitin on osoittautunut hyväksi lahjaksi Onnille.

Mun pitäs lähteä kaupungille. Tympii vaan tuo keli, ettei tekis mieli. Mutta ehkä mä lähden sitten kun veli ja poikansa tulee meille. Saavat miehet olla omissa oloissaan. Ja eipä ole sitten veljen vaimollakaan mitään udeltavaa kun en ole ollut paikalla... Kysyin joulunpyhinä veljeltä, mitä sen vaimo sanoi mun lahjasta - ostin vauvan vaatteen sille. Se tuli mäkättämään siihen puhelimen viereen ja tosi pahalla äänensävyllä motkotti " mitä se oikein yrittää, eihän sen mielestä tätä toista lasta olis pitänyt edes tulla niin kyllä mä palautan sen lahjan.." Eli se on mulle vihainen kun silloin syyskuussa suutuspäissäni sanoin, ettei tuohon heidän suhteeseen olis mitään toista lasta tarvittu. Miehensä yhtyi mun sanomisiin mutta eipä se tietysti sitä enää muista. No, sama tuo. Pääasia että ovat nyt väleissä meidän porukoihin ja käyvät siellä koko perheen kesken. Tietysti kurjaa, etten varmaan yhden ihmisen itsekkyyden vuoksi pysty olemaan missään osassa tulevan lapsen elämässä. En ole pyrkimässä kummiksi mutta tiedän että sellainen tarkoitus on alunperin ollut että minä olisin heidän toisen lapsen kummi, koska rouvan sisko on esikoisen kummi. Silloin kun minusta ei rouvan mielestä voinut tehdä kummia koska mulle oli oma lapsi tulossa ja en olis ehtinyt hoitaa kummin velvollisuuksia!

No, täti mä olen sille syntymättömälle lapselle joka tapauksessa ja hyvä niin.

Meidän uus vuosi taitaa vaihtua maailman tylsimmällä tavalla;) Tai oikeastaan ihan uudella tavalla, kun taidamme olla kotona. Ellei nyt tule mitään yllätyssuunnitelmia.

Nyt ajatus alkoi katkoa kun piti käydä komentamassa tuota poikaa laittaan hiljemmälle musiikkiaan. Kun koko talo raikas joululauluista.

Ja hiljaa varovasti peukutan minäkin Väkkärän ruokailujen suhteen.

T-P

Vierailija
11/31 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veeti kipeenä. Eilennä alkoi kova yskä ja nyt on kuumetta. Aamulla Veeti kömpi meijän sänkyyn ja kokeilin että kovin kuumalta tuntuu. Jokin aika sitten mitattiin lämpö ja sitä oli 38,5 astetta. Nyt Veeti vaan torkkuukin tossa sohvalla. Oikeastaan on koko aamun ja päivän vaan maannut. Harvinaista meijän Veetiltä.

Veeti on jättänyt yö vaipatkin pois. Aloin noin kuukausi sitten puhumaan Veetille että jos jouluna jätettäisiin yövaippa pois. Jouluaattoa edellisenä iltana itse päätti ettei vaippaa. Sen jälkeen ei oo yövaippaa käyttänyt ja ei ole vahinkojakaan sattunut.

Miehellä kait työpaikassa muuttuu nyt vuoden alusta työajat. Ennen ne oli 6-14.00. Mutta nyt kuulemma tulee vuoroja (aina viikko 12-20.00, 6-14.00, 10-18.00) mies ihan hiilenä. Ei halua tollaisia vuoroja. Haluaa kuitenkin mahdollisimman paljon olla lasten kanssa. Miettii jo työpaikan vaihtoa. Yritän toppuutella että keskustelee vielä pomojen kanssa. Pomitkin firmassa keskenään riitelevät noista työvuoroista. Miehen oma pomo ei hyväksy noita työaikojen muutoksia.

Veeti ja Venla aivan onnessaan kaikista joululahjoista. Lahjoja tuli taas tosi paljon.

Mutta nyt pyykkejä laittamaan.

Öttis, Veeti ja Venla

Vierailija
12/31 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veetille paranemista ***

Mulla oli eilinen töitä ja nyt on 4vapaata jeee.

Pehmee lasku.Tein työvuoro listan ja tammikuu on ihanan helppo!

Mies lähtee töihin keskiviikkona,3kkden " loman" jälkee!!

Tytöt on sit mummilla ja pk paikka hakusessa,vihdoin!!

Joulu meni kivasti,syöde ja maate!

Hilman ykköslahjat oli rummut ja silitysrauta.Kovasti pitänyt pändireenei :)))

Kirppunen vähä joulupukkia katto hitaasti.

Avaa avaa avaa hokee koko ajan kun oli niiin pal pakettei.

Nyt ei kyllä yhtääää tee mieli jouluruokia,meni roskii laatikoita ku ei pystynyt enään!!

Me vietetään tänään tyttöjen iltaa,isi on peli-illassa poikkain kans :O

Mä en ole yhtää käyny aleissa,eikä kyllä yhtää huvitakaa!

Kaapit on niin täynnä vaatteita meillä tytöille ettei kyll ole tarvettakaa.

Isi tarvis talvikengät ja paitoja mut menköö itte.

Mä oon iha kyllästyny kauppoihi!!

Nyt herättelee tyttöi,päikkärit meni myöhää kun oli muijia käymäs.

Aateltiin Hilman kanssa kattoa illalla joku leffa yhess ja popparii!!

Moikkuuuu,Terkkuja

Ramika

Vierailija
13/31 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu meni oikein mukavasti :) Vieraitakin kävi sopivasti :) Tosi paljon tuli lahjoja, vaikka pyydettiin rahaa kakkosauton uusimista varten.No, tuli sitäkin. Mun vanhemmat oli " vähän" innostunu. Mutta ihan hyviä lahjoja onneksi. Ja lapsille kivoja juttuja, sellaisia, joista on iloa pitkäksi aikaa ja pitäis kestääkin jopa meillä. Oon nauttinu, kun meillä on ollu niin kaunista ja jouluista :) Ja miettiny teitä: miten osaisin tämän kaiken teille kuvata. Ja syöty on. Jahka koulut vuodenvaihteen jälkeen alkaa, niin on kyllä kova paluu arkeen.

Nyt on ollu välipäiväväsymystä mulla itellä. Johtunee kaikesta touhuamisesta ja valvomisesta (Hyvä syy: kattonu miehen kanssa elokuvia ja ... ;) ja syömisestä.

Pyykkiä oon pessy joka päivä ja eilen useammankin koneellisen. Sain kuitenkin ne myös viikattua kaappiin. Tosin taas totesin, et lasten kaappeja pitäis järjestellä. Jostain syystä en malta laittaa pieneksi jääneitä kiertoon ja ovat sitten ihan turhaan kaapeissa tilaa viemässä ja hämäämässä, sitten ollaan ihmeessä, kun pitäis läytää sopivaa päälle. No, tämä ongelma lähinnä neitin kanssa. Pituutta ei oo kovin paljoa eikä painoakaan ihan älyttömästä, mutta massua kuitenkin on ja sekös tekee vaatteitten hankkimisen nykyään tosi hankalaksi.

Tänään lähdettiin sitten ostoksille. Koko päivähän siinä taas vierähti. Saatiin kuitenkin lapsille vaatetta. Ei tosin erityisen hyviä alennuksia ollut, mutta tarpeellista ostettiin. Tärkeimpänä esikoiselle 2-osainen toppapuku. Lopulta ostettin kaksikin asua. Phelix- merkkinen paremmaksi ja mikälie toiseksi, kun oli niin edullinen ja kuitenkin ihan käyttökelpoisen oloinen. Ostin lopulta palan kangastakin ja resoria, et jos yrittäisin jossain vaiheessa saada neitille housut aikaan. Miehen piti saada ostaa raketteja myös.

Raketit ammutaankin taas kylän lapsiperheitten kanssa yhteisesti koulun kentällä. Tosin kutsu kävi klo 21, mut pitää katella, voisko sitä vielä hilata aiemmaks. Pimeäähän nyt on koko ajan, kun on näin köppäset kelit.

Aattona oli pikkasen lunta, joulupäivänä ei, Tapanina taas satoi niin paljon lunta, et lapset ehti lumiukonkin tehdä ja vaikea oli rattaita lykkiä, muta sit taas suli ja oli järkyt kaljamakelit :( Tänään sateli milloin mitäkin, mutta iltaa kohden poutaantui.

WC: n pesen ihan vaan siivousliinalla pyyhkien muuten ja harjalla pöntön. Välillä käytän jotain pesuainetta, välillä ruokasoodaa. Koitan näihinkin löytää tuota luontonäkökulmaa. Pesuaineisiinkiin oon taas eisinyt ja kokeillut ympäristömerkittyjä juttuja. Siivousliinat mulla on pestäviä eli pesen ne useimmiten 60 asteen pyykin seassa, välillä 95, kun sellaista on (puhdistunee konekin samalla).

T@hti

Vierailija
14/31 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sekaisin alkaa olla päivistä. Eilen käytiin alennusmyynneissä, mutta sain vain normaalihintaisen mekon. Siitäkin mies kysyi, että onko yöpuku, vai mekko. Heh heh, ja minkä kuvittelin häihin meneväni sillä. Täytyy ottaa anoppilaan nyt mukaan ja kysyä parempaa mielipidettä. Mekon voi toki vielä palauttaakin.

Vessan pesusta vielä, että minä olen keksinyt Pirkan puhdistuspyyhkeet siihen tarkoitukseen. Mutta tökkii ajatus, kun on tosiaan luotoystävällisestä kaukana. On vaan suht kätevää pyyhkiä muut pinnat niillä ja pestä sitten harjalla sisältä.

Lapsilla selvää joululomaväsymystä, mutta viime yönä nukkuivat aika hyvät unet. Ehkä se siitä. Paitsi esikoinen on alkanut heräillä ja sanoa, että pelottaa. Onko 5-6-vuotiailla joku pimeänpelkovaihe? Meillä nykyään pieni fikkari päällä lasten huoneessa, kun esikoinen alkoi valittaa pimeästä. En tiedä matkiiko pikkusiskon mietteitä pimeästä, vai onko itse alkanut oikeasti pelätä. Syysneiti puhuu paljon ja miettii pimeää, muttei ole vielä öisin sitä pelännyt.

Nyt pitäis kai toimia taas. Kävin jo aamulla pitkän lenkin koiran kanssa. Tuntui, että pakko päästä liikkumaan. On aika uusi tunne mulle:)

Vierailija
15/31 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin anoppilassa syömässä aivan ihania ruukkuja. Siis ruukuissa possun sisäfilettä, hieman pekonia, banaania ja kermainen kastike. Päälle taikinasta kansi jonka kanssa sitä sitten syödään. On jotenkin NIIN hyvää, varsinkin talvella (vaikka sitten vesisateessa).

Käväistiin miehen kanssa myös isossa ompussa nopeasti. Joululahjakateuteen viitaten, esikoinen hermostui, kun pikkusisko sai kummeiltaan hello kitty tossut joululahjaksi. Halusi myös samanlaiset. Anoppi sitten heti lupaamaan, että ostaa esikoiselle samanlaiset. Kirjoitinkohan tästä jo aikaisemmin, taisin kirjoittaa. Kuitenkin... anoppi oli ostanut toisenlaiset tossut esikoiselle, hello kittyt myös. No, siinä kävi sitten silleen, että syysneiti hermostui taas siitä. Jipii. Minä sitten painuin ostamaan molemmille toiset vielä, että on sitten kahdet samanlaiset kummallakin. Aiheesta innostuneille ostin vielä paketit pikkuhousuja ja eikös siitäkin pitänyt itkeä esikoisen toimesta taas. Ostin valkoisia esikoiselle ja vaal.pun. syysneidille ja esikoinen oli kateellinen väristä ja sitä itki. Kiitollisuus maan perii, vai mitä:)

Joko muiden naapurustoissa paukkuu uuden vuoden paukut? Meillä alkoi heti toissapäivänä, kun kaupat aukesi joulun jälkeen. Eilen oli jatkuvaa pauketta pari tuntia illalla ja sitten harvemmin vielä monta tuntia. Tänään ollut hieman rauhallisempaa, mutta sillon tällöin paukkuu kuitenkin. Kivaa, ei voi koiraa jättää yhtään yksin kotiin noin viikkoon. Vielä ei ole pahasti hermostunut paukkeesta, mutta eilen kyllä pelkäsi vähän ulkona illalla:(

Miten muuten aiotte ottaa uutta vuotta vastaan? Meillä karkausvuosi vaihtuu varmaan ihan kotosalla perheen kesken. Näin on ollut jo muutamana vuotena. Viime vuonna naapuriperhe kävi istuskelemassa meillä vähän aikaa, kun myös kotona olivat.

Seurankipeä olen:) Mies omissa aatoksissaan. Kirjuutelkaa, jooko:)

Vierailija
16/31 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ja Venna jorailee PMMP:n Puuhevosta, anopilta saatiin joululahjaksi. Tykätään kaikki. Pienin lähinnä ihmettelee silmät pyöreänä noitten isompien heilumista :O

En ole tainnut joulun jälkeen kirjoitella. Joulu sujui mukavasti, aatto meni yllättävän nopeasti. Venna remusi koko päivän siskoni ja poikaystävänsä kanssa, ei käynyt odottavan aika hänellä pitkäksi. Joulupukki kävi tuomassa lahjat ovelle (oli niin kiireinen ettei ehtinyt sisään ;) - venna oli helpottunut). Muumitalo on ollut kovassa käytössä, samoin piirustustaulu. Itse sain mieheltä ihanan kaulakorun, Pariisista ostetun. Ihana yllätys!

yksikätisenä jatkan...alkaa olla uniaika pienellä, tuli jo syliin odottamaan unitissiä. nukkumistavoillemme emme ole tehneet mitään, nukutan tissille ja öisin imetän myöskin. yöt ovat kumminkin rauhoittuneet, pari herätystä ja eka pätkä on 6 h mittainen. yksi 9 h pätkäkin oli, itse tosin heräsin klo 4 ihmettelemään ja sain unta vasta klo 5 kun olin imettänyt. unihäiriöinen minä, taidan tarvita noita imetyshormoneita nukkuakseni. :D

saas nähdä pärjätäänkö näin, siis tuossa laajennetussa perhepedissä, vai pitääkö jossain vaiheessa alkaa siirrellä tyttöjä omaan huoneeseen. nyt ajatus on että " jos se ei ole rikki, älä korjaa sitä" - niinkuin jenkit sanoo.

ynis, täälläkin on jo paukkunut. jee :/

- teukkis -

Vierailija
17/31 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiin tultu,ihanaa :-) Nyt siivottu ja saunottu.Poika jäi mummolaan kun koululaiset lomailee kauemmin kuin me.

Kyllä paukkuu ympärillä,uutena vuotena kiva mut ei tartte vielä alottaa.

Uusivuosi ollaan ystäväperheen luona,tulee myös yks toinen parikin..syödään,juodaan ja paukutellaan :-) Ihan kiva mennä yksilapsisena.Kavereilla on 1v lapsi ni poika ei oikein enää viihdy kyläpaikoissa missä ei ole seuraa.

Alessa käytiin Kouvolassa,enempi oli ideana miehen kanssa kaksin käynti ku kaupat-ne kun oli aika äkkiä kierretty.Täytys kyllä täällä päästä käväsee..

Kuulostaa siltä et ihanaa et meil on tyttö ja poika..ei tapella vaal.punasesta je Hello Kityistä ;-) Kaikesta muusta kyllä :-/

jatu

Vierailija
18/31 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko kuvitella, että meillä tapellaan myös siitä, että leikitäänkö autoilla vai unileluilla vai nukeilla:) Tytyöt siis tappelee myös autoista. Esikoisella se into alkaa laantua, mutta onneksi alkaa tajuta, että voi itse päättää mitä leikkii. On ollut viikkoja, että jatkuvasti pienempi määrää mitä tekevät ja isompaa itkettää se. Ei vaan ole osannut pitää puoliaan ja leikkiä mitä itse tahtoo. Nyt saattaa jo sanoa, että minä leikin nukeilla ja alkaa myös tehdä niin.

T: Ynis jälleen:)

Vierailija
19/31 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veeti edelleen kipeänä. Tossa jokin aika sitten oksensikin. Ja kuumetta on edelleen. Toivottavasti ei tauti tartu meihi muihin.

Uus vuos ollaan ihan vaan kotona perheen kesken. Pentu koiraa ei voi yksin kotiin jättää, saattaa pelätä raketteja (on rodulle tyypillinen että pelkäävät pauketta). Ois kyllä ollut kiva jonnekkin lähteä.

Täälläkin paukkuu. Ottaa aivoon toi pauke. Vissiin on jotkut asukkaat poliisille paukuttelusta valittaneet (nuoriso tossa tien toisella puolella niitä ampuu). Poliisit ajavatkin usein ohi.

Sain tänään ostettua olkkariin uuden maton. uudet verhot pitäis keittiöön ja olkkariin vielä hankkia.

Meillä ei lapset vielä onneksi ole kateellisia toisilleen vaatteista/ tavaroista. Veeti on sitä mieltä että kaikki vaaleanpunainen ym on tyttöjen ja ei sellaisista tykkää. Jotkut lelut on myös ehdottomasti tyttöjen juttuja ja hyi Veetin mielestä.

Huomenna pikku koiruuden kanssa tapaamaan muita saman rotuisia pentuja. Saavat rauhassa riehua. Mies saa jäädä lapsien kanssa kotiin.

Lapset menivät vasta äsken nukkumaan. koko perhe nukuttiin aamulla 12 asti. Ja lapset menivät illalla 10 aikaan nukkumaan. Uskomattomat unen lahjat noille kahdella.

Nyt leffaa katsomaan jonka mies vuokrasi.

Öttis, Veeti ja Venla

Vierailija
20/31 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

öttis, lähetätkö tännepäin vähän niitä unenlahjoja? :) meninkin kertomaan paremmista öistä eilen - viime yö oli taas sellaista hääräämistä että hohhoijjaa... taitaa olla pikkuinen siirtymässä yksiin päiväuniin, kun välillä meinaa iltaisin olla tosi hankalaa saada nukahtamaan. Apua, mun frendituokio on vaarassa!!! Katson aina samalla frendejä kun napero juo iltamaidot ja nukahtaa. Nyt nukuttiin 7. 30 asti, ja se on tässä perheessä tosi myöhään. Voisi päivä mennäkin yksillä kunnon päikkäreillä, katsotaan.

Vennalle pitäisi mennä katsomaan kenkiä, oli tässä paikallisessa K-kengässä ihan hyvät alet. En muistanutkaan, että tänäänhän on vielä sunnuntaiaukiolot, onneksi tuli äidin kanssa eilen puheeksi.

Nyt naperoinen hermostuu.

- tea -