Ihan uskomaton kummitäti. =(
Osti lapselleni lahjan, mutta ei koskaan sitä toimittanut meille. Ja pointti ei ole se, että lapseni tuon lahjan tarvitsisi vaan se, että minun olisi se lahja kummitädin luota pitänyt hakea, koska hän ei viitsi sitä meille asti toimittaa. Selvästi ilmoitin hänelle, että lähdemme joulunviettoon torstai iltana, mutta eipä ole hänestä mitään kuulunut. Ei edes jouluntoivotusviestiä laittanut.
Miten muilla? Toimitatko sinä kummilapsellesi lahjan vai odotatko, että kummilapsesi äiti tai isä lahjan tulee luotasi hakemaan? Ainakin minä toimitan kummilapsieni lahjat heille enkä odota, että he ne joutuisivat luotamme hakemaan.
Mielestäni meidän lapsen kummitäti on laiska... =(
Kommentit (40)
lapseni kummi. Osti muutama vuosi sitten lahjan lapselleni, mutta ei sitä koskaa tuonut, koska en järjestänyt erinäisistä syistä syntymäpäiväjuhlia. Ei ole lahjoja lapselleni sen koommin ostanut. Ei tullut hänelle mieleen asiallisesti laittaa postiin.
Olen itse pyrkinyt omien lasten kummien kanssa siihen, että myös meillä on velvollisuus järkkäillä lapsia ja kummeja samaan tilaan toistensa seuraan ja myös meillä on velvollisuus lähettää kuulumisia, valokuvia ja piirustuksia. Jos asenne on se, että kummin tulee olla ylettömän kiinnostunut kummilapsen elämästä, helposti käy juuri niin, että kummi on lahja-automaatti. Tänä päivänä ihmisillä on niin paljon menoa ja kiirettä, että jos kummiudesta pitää huolehtia yksipuolisesti, niin ei kaikkea ehdi.
Meillä sovitaan yhdessä toimituksista ja katsotaan sopivin ratkaisu yhdessä. Meillä tuli lahjoja vielä tapanin päivänäkin kun me olimme joulureissussa toisella paikkakunnalla ja jouluksi meidän kotikaupunkiin saapuneet kummit eivät saaneet pakettia toimitetuksi kuin vasta tapanin päivänä...
Mitä sitten? On se eräille tämä elämä vaan niin vaikeaa...
Enemmin olisin halunnut kummisedän ja tädin käyvän ennen joulua tervehtimässä kummilastaan (minun poikaani) mutta eivätpä he taaskaan vaivautuneet. Ovat käyneet kerran vuoden aikana kylässä, silloinkin esittelemässä uutta koiraansa meille. Asuvat 10km päässä, heillä on auto, eikä perhettä. Ovat mieheni veli ja hänen vaimo.
Voi kun voisin perua tuon kummiuden niin sen teksin. Poika rukallani on maailman huonoimmat kummit!!! Sen voin rehellisesti sanoa. Näimme nuo kummit anoppilassa tapaninpäivänä ja eivät edes tervehtineet kummilastaan. Onneksi yksi kummi (sylikummi) on sentään hommassa mukana ja käy välillä moikkaamassa kummilastansa.
Lahjat ovat vain materiaa, mutta väöittäminen ja läsnäolo olisi suotavaa!!!
tai hänellä on voinut olla jotain surua ja lellityn kummikakaran muistaminen ei ole ollut ensimäisenä mielessä.
Luuletteko te tosiaan, että ne teidän kakaranne on maailman napa ja kaikki hyppää vain niiden pillin mukaan?
Jos kerran lahjan antaja toimittaa lahjan, niin miksi ette vieneet sitä kummien lahjaa heille?
Ettet vaan olisi antanut samalla kun kummi tuo lapsen lahjan?
nyt oli tämä anoppi vielä kirjoitustaidotonkin, kun kirjoitti sanan anoppi väärin.
T.31
onneksi en sentään ole kummitäti
Ja miksi minun pitäisi lahja toimittaa... En tajua. Mieheni kanssa tästä asiasta puhuimme juuri eilen ja mieheni sanoi, että ei hänelle tulisi mieleenkään, että meidän kummilapsiemme vanhemmat tulisivat hakemaan lahjat meiltä. Nimenomaan meidän tehtävä on kummilapsille lahjat toimittaa. Jos kummit eli nyt vaikka me, siinä samalla saamme kummilapselta lahjan niin se on ok.
Jos lapseni kummit olisivat lahjan tuoneet niin olisin heille siinä samalla lahjan antanut, mutta en vartavasten sitä alkanut viemään heille, koska hekään eivät vaivaudu tuomaan lapsen lahjaa meille.
ap
Vierailija:
Jos kerran lahjan antaja toimittaa lahjan, niin miksi ette vieneet sitä kummien lahjaa heille?Ettet vaan olisi antanut samalla kun kummi tuo lapsen lahjan?
Vierailija:
Jos lapseni kummit olisivat lahjan tuoneet niin olisin heille siinä samalla lahjan antanut, mutta en vartavasten sitä alkanut viemään heille, koska hekään eivät vaivaudu tuomaan lapsen lahjaa meille.
apVierailija:
Jos kerran lahjan antaja toimittaa lahjan, niin miksi ette vieneet sitä kummien lahjaa heille?
Ettet vaan olisi antanut samalla kun kummi tuo lapsen lahjan?
Ihana kostomeininki joulun aikaan :)
Ja ihmisillä hyvä tahto!
On lapsuudenaikainen ystäväni ja luulin, että hän on toisenlainen.. Ja itse pyysi päästä kummiksi. Väärän valinnan tein.
ap
Varmaan kaikki jotka asiassa ovat erimieltä eivät juuri niitä lahjoja kummilapsille toimita...
Se toi meidän lapsen lahjan, mutta ei voinut ottaa oman lapsen lahjaa matkaan, KOSKA KUMMIN TEHTÄVÄ ON TUODA LAHJA.
Ja me asutaan 55km toisista ja mulla ei oo omaa autoa ja mies on paljon työmatkoilla.
En mä olekaan sitä mieltä, että teidän olisi pitänyt hakea kummin lahja, vaan naurattaa vaan tuo kostomeininki, että " jos ei sekään, niin ei mekään" :)
Kaikesta saa ongelman aikaiseksi, toiset vaan ei halua tehdä niitä pikkuasioista.
ja kummin tehtävä on toimittaa lahja perille. Ja kysymys kuuluu: kuka tässä maailmassa enää haluaa kummiksi, jos toimenkuva koostuu lahjojen ostamisesta ja kuskaamisesta? Taitaa olla ap hiukan ahne tapaus...
En me mitään fucking lahja-automaatteja olla! Tyypit eivät pidä mitään yhteyttä, joten..
minulla on kummien lahjoja saamatta, kun en ole käynyt hakemassa. Toimittakoon sitten ensi jouluksi...
Ei ehtinyt, sairastapaus perheessä tmv. Jos olisitte sivistyneitä niin olisitte esim. puhelimitse saaneet lahjan viemis/tuomisasian sovittua etukäteen samalla kun vaihtaneet kuulumiset.
Sinä sen sijaan kyräilit koko joulunalusajan että tuoko se kummi lahjan vai ei....
Ei voi mitään jos ihmisen maailma on niin pieni että tuollaisestakin asiasta saa noin valtavan ongelman. Todella lapsellinen ihminen olet.
Yksien kummien kanssa tapasimme pikaisesti ulko-ovella, yksille kummeille veimme lahjan, kahdet kummit kävivät meillä. Oma kummilapsi on onneksi jo yli rippikouluiän, joten ei tarvitse joululahjoista enää stressata.
En tod lähtisi myös itsekkään hakemaan lahjaa lapseni kummilta.
Lahjan antajan tehtävä on toimittaa lahja, ei lahjan saajan tehtävä noutaa sitä.