Synnytys lähestyy, mitä pakkaan itselle ja vaaville mukaan?
Mitä jos nyt steriloin tutin keittämällä ,niin kuinka kauan se säilyy käyttökelpoisena? Mitä evästä kannattaa ottaa? Oletteko käyttäneet omia alusvaatteita sairaalassa? entä vauvalla sairaalan vaatetus vai omat? kertokaa vähän hukassa olevalle hyviä vinkkejä ;)
Kommentit (13)
myös rintsikat ja liivinsuojat oli mulla tarpeen. Vauvalla oli sairaalassa sairaalan vaatteet, kotiinlähtiessä laitoin omat. Omat hygieniavälineet oli, ei mulla kai muuta ylimääräistä.
(maito ei kyllä noussut ennenkuin 3:ntena päivänä, joten vähän turhat olivat aluksi) Itselleni oli lisäksi kotiutumisvaatteet. Vauvalle oli vain kotiintulovaatteet ( edelleen säästössä kummankin setti ja " vauvat" 6v ja 3v...) ja talvivauvalla peitto kaukalon päälle.
Tutin sai meillä sairaalasta ja vastasyntynythän ei sitä edes välttämättä tarvitse, tutin imeminen voi haitata imuotetta.
Itselleni oli mukana kamera, päiväkirja, peruskosmetiikka. Eväitä ei ollut, mies toi sitten jotain karkkia ja hedelmiä " tuliaisena"
itse menin sairaalaan vailla mitään. Kyllä sieltä saa tutit (eihän niiden käyttöä edes suositella nykyään) ja alushousut. Poislähteminen onkin eri asia. Ja on kyllä ihme, ettei sairaalan housuissa voi muutamaa päivää olla. Ihan sama, millaiset harsto on jalassa. Itse en viitsisi kotiin raahata verisiä housuja pestäväksi.
Kamera on tietty kanssa kiva, ja kotiinlähtövaatteet mutta meillä mies on hoitanut nämä. En olisi voinut käyttää omia alushousuja niiden jättivaippojen kanssa ja vauvan vaatteet, tutit (käyttöä ei suositella vastasyntyneelle, kuten joku jo sanoikin) tulee sairaalasta.
Sairaalan vaatteilla olin siellä. Ihan turhaa raahata omia vaatteita ja sitten taas takaisin pestäväksi. Niitä vaatteita kun joutuu ja saa vaihtamaa usein. Villasukat oli hyvä olla mukana, kun palelsi öisin jalkoja =) Sitten mulla oli myös pieni suihkusaippua ( Body shopin) mukana, oli kiva pestä itsensä hyvän tuoksuisella saippualla=) Virkisti kummasti. vauvalle sitten isä toi vaatteet kotiinlähtöpäivänä. Itse lähdin samoissa vaatteissa kotiin millä olin sinne mennytkin.
kotiinlähtövaatteet, hiusharja, hammasharja, suihkusaippua ja kamera olivat mukana aikoinaan mulla.
Laitoin bodyn, sukkikset,sukat, housut (sellaista ohutta " samettia" ) ,neulehaalari, kypärämyssy, hattu, tumput, villasukat ja toppahaalarin. Pitäiskö sen bodyn päälle laittaa joku vielä? neulehaalaria ajattelin tumpata väliin vain siinä tapauksessa, että tää ilma muuttuu talviseksi, nyt on ihan plussa kelit..
Vähän oottelinkin, että tulee tuollainen 5. kaltainen vastaus jossain vaiheessa ;) No mutta kuitenkin on vain tarkoitus saada hieman vinkkejä, jos jotain on todettu tarpeelliseksi tai tarpeettomaksi. Eikä tuo vauvan vaatettaminen ekalla kerralla ilman miettimistä suju varmaan keltään,ainakin pieni varmistus kokeneemmilta on itselleni tärkeää. Varmasti siellä sairaalassa selviää vaikka ei mitään mukana olisikaan,enkä tätä kovin vakavana ongelmana pidäkkään.. Kiitos kuitenkin kaikille vastaajille ja saa vastailla lisääkin :) AP
Ota omat siteet ja vaatteet mukaan. Vuoto voi olla/on aluksi runsasta oli sen mukaan siteitä.
Sairaalan alushousut eivät ole mitään alushousuja, vaan kuten Uuno Turhapuron verkkopaita... Mallia verkko siis, näin ainakin Helsingissä. Ja aamutakeista, tohveleista, ym hirveyksistä puhumattakaan. =)
Eli nähnyt suurena vaivana, vaikka sairaalan kahden päivän visiitille otin omat vaatteet ja tarvikkeet niin itselle kuin lapsellekin. Oli sen " vaivan" arvoista, niin järkkyjä noi sairaalan vaatteet näyttivät olevan. =)
Piristää omaa mieltä kun voi olla saman näköinen kuin yleensäkin, kun normaalistikin aina laitan ainakin ripsaria.
Sitten muuta hygieniatuotteet ja jos haluaa olla omissa vaatteissa niin ne myös. Imetysliivit nyt ainakin sekä liivinsuojuksia. Lisäksi jotain luettavaa ja syötävää, kamera, kännykkä ja laturi. Kotiinlähtö vaatteet itselle ja vauvalle kotiin valmiiksi pakattuna että mies voi ne sitten tuoda.
joilla ei suurempaa ongelmaa ole kuin se, että mitä ottaa sairaalaan mukaan. Ja verkkohousujen kammoksuminen. Kukin taaplaa tyylillään. Itse en kokenut noita asioita ongelmaksi. Meitä on niin moneen lähtöön.
Eka kerralla " lähtö" tuli niin yllättäen, ettei minulla ollut mitään mukana.
Toisella kierroksella olen viisaampi, otan mukaan:
- hammasharjan ja tahnan.
- muut hygieniatuotteet. Tuo oma saippua on kyllä luksusta!
- SUKKIA!
- Omat aamutossut.
Ja jos tälläkin kerralla vietän TYKSissä useamman viikon, pyydän miehen tuomaan oman kylpytakin ja tyynyn.. =)
siinä tapauksessa vauva ei tarvii kun bodyn, jonkun sisävaatteen, sukat, tumput, hattu ja haalari. mihin ihmeeseen tarviit noita villahaalareita?? tukehtuu sinne autoon.
ittelles ota hygieniatarvikkeet, lääkkeet, kamera, puhelin ja laturi, sekä äitiyskortti. mies kyllä osaa tuoda sun vaatteet kun tulee hakemaan.
lehtiä tuskin ehdit lukemaan, saatikka ruokaa vääntämäään naamaan.. siis noita karkkeja yms. (voi tulla ummetusta synnytyksen jälkeen) ja vauvaa ihailet kuitenkin sen minkä olet hereillä.
ja unohda omat siteet, on siellä sairaalassa ihan tavan siteitäkin tarjolla.
vauvalla vaatteet ja tutinkin.
Itse käytin siaraalan vaatteita, koska pyykkiä olisi muuten tullut kotiin iso pino, vaikka ei sairaalssa kauan ollakaan. Mutta sairaalan aslushousut olivat kyllä kätevät jälkivuodossa. Omiini ei olisi sellainen valtava side mahtunutkaan mitä alussa joutui käyttämään.
Kotiinlähtövaatteet pakkasin mukaan.