Hirvipyörykät ja kermaperunat tarjottavaksi... mitä muuta lisäksi??
Meille tulee viikonloppuna tyttömme kummipariskunta vieraaksi ja suunnittelin tuossa mitä laittaisin ruuaksi...
Helpointa on tehdä pieniä hirvipyöryköitä paljon ja peruna-sipulisekoituksesta iso satsi kermaperunoita. Mitä muuta tähän voisi lisätä vielä? Ehkä joku muukin lämmin vaihtoehto??
Kommentit (6)
uunijuurekset (porkkanaa, lanttua, palsternakkaa, sipulia esim.) ja vaikka mustaherukkakermakastike (tehtynä riistafondipohjaan).
mikset ostaisi perunoita, ei siinä kuorimisessa ja paloittelussa niin kauhea homma ole, jos ostat isoja perunoita. Mä suosin aina kahta laatua, kun laitan ruokaa vieraille. Esim. pyöryköiden lisäksi laittaisin vaikka jotain kalaa tai kanaa, sitä tulee helpolla uunissa, ei ole iso vaiva. Ihan vain siksi, kun kaikki ei saa kaikkea syötyä, ja tuo hirvikin voi olla sellaista. Tai voithan tehdä vaikka jonkin ruokaisan salaatin seuraksi, jos et halua useampaa laatua kokata.
Kermaperunat pussista kuullostavat kamalalle. Olen kulinaristi ja niitä olisi tosi vaikea syödä... ällöä. Tee pari hyvää salaattia myös, kuulostaa raskaalle. Jotain hyvää leipää ja persiljavoita.
Näillä se lähtee.
joten kasvisgratiini, kermaperunat ja hirvipyörykät on liiiiian raskasta mulle samalla aterialla ilman mitään vihanneksia. Olisin vähän pettynyt, jos olisi nälkä ja pitäisi tankata kauheilla kaloripommeilla.
Tulee huomattavasti paremman makuisia kuin noista pieniksi silputuista pakasteista.
Jotakin vihanneksia siihen lisäksi, esimerkiksi parsakaalia, porkkanaa tmv. mistä sitten pidättekin.
Ja kai hirven kanssa toimisi joku hillokin?