Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksityinen vastaan julkinen työpaikkana?

Vierailija
26.12.2007 |

Valmistuin laboratoriohoitajaksi vanhoilla päivilläni (34v) nyt jouluna ja edessä olisi työpaikan haku. Mutta kumpaan kannattaisi lähteä hakemaan. Julkiselle sektorille vai yksityiselle? Töitä kun näyttäisi olevan molemmissa.

Kummassa on helpompaa? Varmempaa? Palkoista olen kuullut että eivät enää eroa juurikaan millään lailla.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
2/6 |
26.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkinen on suojatyöpaikka. Työsuhde jatkuu ja jatkuu, vaikkakin määräyskirjat ovat määräaikaisia.

Yksityisellä saat vakinaisen paikan, mutta palvelu on pelattava. Sinun täytyy olla asiakkaille ystävällinen ja muutenkin oltavat kohtelias ja osattava käyttäytyä. Muuten saat helposti potkut.

Julkisella on kiinteät palkat. Yksityisellä hyvänä työntekijänä voit sopia palkoista. Ei ehkä ole ikälisiä, mutta toisaalta kun olet hyvä työntekijä, niin ei sillä ole merkitystäkään - hyvästä työstä palkitaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työsuhteet ovat 4-6 kk ja aina selitetään, että no totta kai se jatkuu, tää on vaan tällainen muodollisuus ettei tehdä sopimus kun määräaikaiseksi. Paitsi sitten kun työnantajalle on edullisempaa, sopimusta ei jatketakaan ja selitys on aina olemassa kun työ oli vaan määräaikaista.

Vierailija:

Julkinen on suojatyöpaikka. Työsuhde jatkuu ja jatkuu, vaikkakin määräyskirjat ovat määräaikaisia.

Vierailija
4/6 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lomia on 7vko. Kuukauden kesäloma, syysloma, kevätloma ja kun palvelua on 15 vuotta saa bonusviikon. Eli 7 vko lomaa.

Vierailija
5/6 |
26.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koitetaan nostaa vielä kerran;)

Kumman itse valitsisitte?

Vierailija
6/6 |
26.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan tyytyväinen olin enkä edes halunnut vakinaista työtä. Palkka oli hyvä ja työmäärä hallittavissa. Sitten vaihdoin julkiselle vakituiseen työpaikkaan ja palkan eteen joutuu tekemään käsittämättömän paljon työtä eikä palkka tosiaankaan vastaa työmäärää. Julkinen ainakin minulla oli huono valinta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän