Paljonko lastenhoitajalle palkkaa? Siis jos silloin tällöin iltaisin hoitaisi kaverin tyttö...
Kommentit (14)
síis enemmän kun cittarin kassalle...selvä....tai monelle muulle työtaksalle,..jep. Hinnat on kyllä noussu..
Siis kaksi ja puoli ja neljävee lapset, rauhallisen puoleiset. Työaika olis noin 3-4h ja ei ruuan laittoa, ei siivousta, ei muuta kuin lasten kanssa oloa vahtimista ja
ulkoilua...Ei mitään sen kummempaa.
Musta tuo 8e myös kuullostaa aika hurjalta, kun itse saan työstäni reilu 10e---ja työkokemus on kuitenkin olemassa.......Toki ala ei mikään huippupalkattu, mutta silti.
kun hoitajana on ollut 16v sukulaistyttö ja hoidettavana kaksi poikaamme (4v ja 6v)
tämä Helsingissä ja hyvin toimeentulevia olemme, mielestäni tuo on ihan ok palkka ja tytön vanhempien kanssa juteltu, ovat samaa mieltä, myös tyttö ollut tyytyväinen liksaansa.
En kehtaisi tutulle lapsellekaan sen vähempää antaa.
Eihän MLL:n hoitajillekaan makseta juuri enempää.
Meillä oli keväällä yks tyttö (20v) ja hänen kanssaan sovittiin 5e/h. Hoitaja ei kuitenkaan ollut mieleisemme ja nyt meillä on ollut pari kertaa 16-v tyttö ja hän on tosi aarre. Maksamme saman 5 e/ tunti, mutta jos on 1½ h niin sitten se 10e. Hoitaja on vain n. kerran viikossa ja hoidettavana on 18kk tyttö.
hoitoapua vaikka kuukaudessa 40h, Siis en tarvi, mutta jossitellaan....
NIin jos tuo 8e on se mitä sanotte että pitäisi maksaa, niin silloin mun kannattaa viedä lapset kunnalliseen hoitoon - eikö vain?
Eihän tilapäistä lastenvahtia saa kun muutamaksi illaksi sillä rahalla millä kunnallisen päivähoidon saa koko kuukaudeksi.
Mutta kunnallinen hoito onkin tuettua ja puoli-ilmaista.
Itse maksaisin jollekin lukiolaistytölle tai vastaavalle ehkä 6-7 euroa/tunti.
hoitoapua vaikka kuukaudessa 40h, Siis en tarvi, mutta jossitellaan....
NIin jos tuo 8e on se mitä sanotte että pitäisi maksaa, niin silloin mun kannattaa viedä lapset kunnalliseen hoitoon - eikö vain?
ja eikös niille nykyään makseta 8 ja puoli euroa tunti sekä matkat?
Mä en ylipäätään ymmärrä tätä lasten hyväksikäyttöä työasioissa. On hölmöä maksaa lapselle vähemmän palkkaa kuin millä itse suostuisi ko. hommaan. EIkä työkokemuksen puute tai muu ole mikään peruste, koska lasten hoidossa on joka tapauksessa saman verran vastuuta, oli hoitajalla minkä verran kokemusta tai ikää hyvänsä.
Ja ainahan on olemassa se vaara, että jos työnantaja on "maksavinaan palkkaa" nii nse työntekijä on sitten myös tekevinään töitä. Omien lasteni kohdalla en haluaisi sitä.
15 v tyttö leikki ja pelasi pleikkaa meidän 5-vuotiaan kanssa. Hyvänä piti palkkaa.
kun maksat enempi kuin saan omasta työstäni....ja olen ylempi toimihenkilö....
yleensä. Ja silloin se on pienempi kuin verollinen. Yleensä... Että huomatkaa se.. Jos tuollaiset taksat niin verot päältä myös. Kukaan saa käteen suoraan. Edes se joka on tekenivään töitä.
Tosin yleensä olen tullut lupaamaani aikaisemmin takaisin kotiin eli menee tuohon MLL-palkkaan suunnilleen kun pyöristän seuraavaan täyteen tuntiin.
minkä ikäinene lapsi ja mitä työ vaatii.