Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylipitkät kierrot, onko kokemuksia?

25.12.2007 |

Hei!

Oon aika epätoivona kun kierto on ollu yleensä lähes aina sen 28 tai 30pv. Ja nyt ku alettiin yrittelemään pikku kakkosta niin kierrot venähti taivaisiin... Yk 1 oli 33pv ja nyt on menossa jo 35 ja testi näyttää puhdasta negaa? Oon aika ymmälläni ja turhautunut. Soittelen heti torstaina puhelinaikaa gynelle jos ei oo täti vielä tullut, sillä kävin siellä tarkistuksessa just ku alettiin yrittää ja otti papan, niin siinähän pitäis näkyä jos hormoonit on jotenkin sekaisin.

Eli jos jollakulla on vastaavia kokemuksia niin PLEASE kerro niistä, ois enemmän kuin mielenkiintoista tietää!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemuksia pitkistä kierroista. Pillereiden jätöstä on aikaa jo melkein 8kk ja silti vasta yk5 menossa pitkien kiertojen takia. Yksi kierroista on ollut 35, muut viidenkympin molemmin puolin, tänäänkin menossa kp56 ja eilen viimeksi testattu nega.

Jos vaikka jännität ja menkat sen vuoksi viivästyy? Jos kierrot kerran piteni just vauvanteon alkaessa. Mulle sanottiin neuvolassa, että katsellaan vielä jonkin aikaa (muutama kuukausi), josko kierrot tasaantuis. Ja ellei, niin sitten tehdään asialle jotain. Ja käskivät soittaa aikaisemmin, jos käy niin, että menkat on pari kuukautta hukassa.

Tsemppiä sinulle :)

Vierailija
2/8 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vastasit! :) Mäkin ymmärtäisin vähän paremmin et kierrot ois sekaisin jos mulla ois ollu ennen vauvan yritystä pillerit tms hormonaalinen ehkäisy. Koska yhdellä ystävälläni kesti vuoden pillereiden lopetuksen jälkeen et satiin menkat ylipäänsä alkamaan. Mut ku ei ole. Ni Varmaan se on vaan sit laitettava sen jännityksen piikkiin, en muuta keksi. Ois aika outo sattuma et ois vaan just samaan aikaan sattunu elämän eka hormoonihäiriö ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
26.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti saat kierrot toimimaan! Tiedän kokemuksesta, että menkkojen odottaminen ja negojen testaaminen ei ole kivaa. Varsinkaan näillä kiertopäivillä... Mutta eihän siinä muuta voi kuin odotella. :)

Vierailija
4/8 |
26.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs aina aikaisemmin kierrot on ollut ihan suht säännöllisiä ja n. 30 päivää. Aloitin sitten joskus kauan aikaa sitten pillereiden syönnin, jota jatkui vain n. puoli vuotta, koska se ei ollut sopiva ehkäisykeino mulle.

Pillereiden lopettamisen jälkeen kierrot menikin ihan niin epäsäännöllisiksi ja pitkiksi kun vaan mahdollista. Tosta on siis jo kauan aikaa, eikä kierto koskaan asettunut paikoilleen. Kierto vaihteli reilusti 50 päivän molemmin puolin ja taisipa jopa kerran olla ihan 30 päivänkin kierto. No, mutta kuitenkin yritettiin miehen kanssa lasta. Melkein vuoden yrittämisen jälkeen plussa sitten tulikin (sain positiivisen tuloksen kp 30 paikkeilla eli paljon aikaisemmin kuin mitä normaalisti kuukautisten olisi pitänyt alkaa). Tuo raskaus meni kuitenkin ihan alussa jo kesken, mutta siitä seuranneesta kierrosta tärppäsikin sitten uudestaan. Eli tuossa välissä ei kuukautisia tullut ollenkaan. Nyt ollaan onnellisesti jo raskausviikolla 33, joten tämä onkin sitten pysynyt matkassa.

Minäkin tiedän, millaista on vain odottaa ja odottaa ja testailla ja odottaa. Muistan kuinka turhauttavaa on ollut kun ei tiedä koskaan milloin kuukautiset juuri meneillään olevassa kierrossa on tullakseen.

Toivon, että saat kiertosi kuntoon ja mahdollisimman pian positiivisen tuloksen r-testiin!

Tsemppiä!

Toivotteleepi suan ja Nuppu 33+0

Vierailija
5/8 |
26.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran kommentoisin, että papa-kokeessa ei hormonihäiriöt näy, vaan tarvitaan verikokeita.

Adelein:

...otti papan, niin siinähän pitäis näkyä jos hormoonit on jotenkin sekaisin.

Itse olen syönyt keltarauhashormonia epäsäännöllisiin kiertoihin (26-94 pv) ja se ilmeisesti auttoi, vaikka alkuun tuntui, ettei siitä apua ollutkaan. Nykyisin kierrot 29-35pv, joita pidän oman kokemukseni vuoksi jopa aika säännöllisinä. ;)

Toivotaan, että sulla tasoittuu takaisin entiseen (tai tietty, että saat plussan testiin)!

Vierailija
6/8 |
26.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin juuri kuin yllä sanottu, kierrot voi venyä, kun jännittää " tuloksia" . Mulla ainakin on käynyt niin monta kertaa. Toinen mahdollisuus on hedelmöittyminen ja varhainen keskenmeno. Itselläni myös kierrot sekaisin, imetyksen jälkeen (loppui kesällä) ja stressaavan syksyn jäljiltä. Kierrot ei-hormonaalisen ehkäisyn aikana 28-50, nyt eka yrityskierto päättyi tätiin " jo" kp 40. Kun olin negan jo testaillut, olin tyytyväinen, että " näinkin nopeasti" loppui kierto ja pääsee seuraavaan :-)

Sullahan on kuitenkin toivoa jäljellä tässäkin kierrossa, kun eihän kp35 nega vielä lopullinen totuus ole välttämättä!

Plussaonnea! Bea76 kera pojan 1v8kk ja tädin 1pvä

Vierailija
7/8 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollu ihan aina, siitä saakka kun menkat ylipäätänsä alkaneet niin epäsäännöllinen kierto, kuitenkn olen jo neljästi onnistunut rakautumaan vaikka kierto ollut sitä sun tätä.

Kerran mulla oli menkat tipotiessään miltein puoli vuotta kunnes kahden viikon päänsärky oireet osoittautuivat raskausoireiksi ja näin vain toinen lapseni oli saanut alkunsa yllättäen.. eli vaikka menkat eivät aina säännöllisesti alkaisikaan tai pitäisivät oikein kunnon aimoharppauksen niin raskautuminen voi olla mahdollista.

Tiedän millaista on tehdä monta testiä ja odottaa kierron alkua :( Mulla kierto on nyt nelosen jälkeen heitelly 28-60 välillä. Ja olotila todellakin vaikuttaa ;) Mitä enemmän stressiä sun muuta niin kierto saattaa heittää kuperkeikkaa, mutta myös ihan luonnollisestikin voi tepposet tehdä, en minä nyt niin paljoa stressaa, heh! ;)

Onnea yritykseen!!

Vierailija
8/8 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt menossa kp37/30 enkä oo enää kp35 negan jälkeen viittiny testata. Tänään on puhelinaika gynelle. Joo, en tiedä niistä arvoista mut paperi joka kotiin lähettiin sisälsi papa arvon lisäksi liudan muita merkintöjä mm estrogeeni ja joku lukema jne. Joten ajattelin niistä kysyä. Kerran aikaisemmin mulla huomattiin nimenomaan papakokeen oton yhteydessä lievää keltarauhasen puutetta mut siitä on 10 vuotta aikaa. Stressiä ja hötkyilyä tää varmaan on, koska oikeesti eihän tässä ole vielä mikään hätä. Mut ku esikoinen lähti liikkeelle nimenomaan kierrosta 2, ja viel just joulukuussa niin jotenki sitä alitajuisesti vaan tyhmänä varasi odotuksia tähän kiertoon. Ja tietty ku normaalisti heittoa ei oo teinivuosien jälkeen koskaan ollu kahta päivää enempää niin onhan tää aika yllättävää. Ei auta muuta kuin odottaa.

Oikein mukavaa ja + rikasta alkavaa vuotta kaikille :)!