Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En enää ikinä vie

Vierailija
25.12.2007 |

lapsiani jouluaattoina tervehtimään ukkiaan (ja mummiaan).

Isompi paha on nyt tuo appiukko/ukki.

Viime talvena (jouluaattona) aukoi (huusi) silloin vähän reilu 4v pojalleni jostakin aivan mitättömästä asiasta (kurkkuviipaleesta) ja haukkui minut pystyyn kun en kuulemma poikaani osaa kasvattaa. Tiedoksi, appiukolla on vain huono kuulo eikä kuule kaikkia asioita oikein ja tämäkin huuto oli siksi täysin aiheeton.

Poikani keskusteli nuoremman serkkutytön kanssa kunpi saa tuon ja kumpi tämän kurkkuviipaleen. Appi luuli ettei ruoka mukamas kelpaa. Alkoi huutaa aivan järjettömästi pojalleni vaikka lapsi ei ollut tehnyt mitään väärää. No, poika säikähti. Alkoi itkimään ja koitti itkun lomassa selittää asiat ukillensa oikein. Mutta koska artikulointi ei ole mitä parhain näillä pienillä ei ukki hiljentynyt kuuntelemaan lasta vaan rupesi retuttamaan poikaa pois pöydästä. Silloin minä meni väliin ja otin lapseni eteiseen, puin hänelle päälle ja lähdimme itkien molemmat pois. Tietysti otin myös nuorimmaiseni ja mieheni mukaan. Sanoin silloin että antaa olla viimeinen kerta kun kosket ja puhut lapselleni tuohon sävyyn yms. Seuraavana päivänä mummo pyyteli anteeksi mieheltäni mutta ukki ei sitä vaivautunut suoraan minulle ja lapselleni tekemään.

Asia unohtui ja annettiin anteeksi, luultavasti puolin ja toisin kunnes eilen (24.12) oltiin taas viettämässä joulua isovanhempien luona. Uki kysyy pojalta (vähän reilu 5v. siis) että otatkos poika jäätelöä, poika vastaa myöntävästi ja saa luvan mennä pakkasesta hakemaan itse kun ukin jalat ovat huonokuntoiset. Ukki kylläkin istuu pakastimen edessä eikä poika saa kunnolla ovea auki saati pakastelokeroa. Poika pyytää ukkia hieman siirtymään jotta poika saisi mieleisensä jäätelön mutta ukkipa ei suostu liikuttamaan tuoliaan piiruakaan. Vaan alkaa jälleen huutamaan (kiukuttelemaan kuin pieni uhmakas lapsi). Poika alkaa taas itkeä turhautumistaan ja saa kuin saakin jäätelön kaivettua hyvin vaikeasti pienestä luukusta. Tilanne oli vain se että poika sai ulos vain mansikkajäätelön ja poika ei mansikkaa voi syödä. Ukki hiljenee heti kun mies saapui paikalle ja tilanne rauhoittui. Oltiin vielä puolentoista tunnin ajan siellä ja sitten meitä pyydettiin jäämään yöksi mutta kieltäydyimme kutsusta. Ei tee mieli jäädä paikkaan jossa omaa lastamme kohtaan ollaan hyökkääviä. Olisimme lähteneet jo aiemmin pois mutta pienimmäisemme nukkui päiväuniaan juuri sillä hetkellä.

Ensi vuonna emme enää mene. Olen niin helvetin vihainen. Jo kaksi joulua on ukki pilannut meiltä. Kolmatta ei pilaa. Pikkuasioiden vuoksi on valmis pilaamaan lapsenlapsensa suhteen itseensä. Hankkisi kuulolaitteen niin väärinkäsityksiä ei syntyisi. Tarjoisi lapselle tilaa toimia. Tuntuu vain siltä että haluaa kiusata pienempiään. Eikä vähääkään taida kunnioittaa lapsen äitiä, minua kun haukkuu minutkin lapseni edessä (viime jouluna). Jos vain saisi isovanhemmat jotka tajuaa antaa lapsellekin joulurauhan, iloisen joulun.

Sanottakoon vielä että isovanhemmat ottavat juhlissa vettä väkevämpää. Yllätys ettei kukaan viihdy juhlissa kauan kun isäntäväki on jurrissa. Poikani on heidän ensimmäinen lapsenlapsi ja näin he häntä kohtelevat. No, ok...Mummossa ei ole valittamista. Ukki on jatkuvasti tuputtamassa ruokaa, vaikka lapsi kieltäytyisi ottamasta vastaan ruokaa. Melkein pakottaa syömään aikuisetkin. Jos et syö, loukkaantuu. Ja näyttää sen myös. Ja jos syöt ja et ota lisää niin...

Huoh, nyt en jaksa enää ajatella koko äijää.

Ihanan pojan ovat kuitenkin kasvattaneet, rakastan heidän poikaansa. Siksi en ole vielä välejä poikki pistänyt. Mutta sanottakoon että raja tuli vastaan nyt. Ensi jouluna me lähdemme jouluksi lappiin jotta ei tarvitse viettää enää ollenkaan sukujoulua. Emme enää mene sinne jouluksi. En ainakaan minä ja lapset. Muuten voin vielä tavata heitä mutta joulun he nyt meidän kanssa tulevat menettämään.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene ensi vuonna. Kuulostaa juuri sellaiselta ukolta tuo appesi, että en kestäisi yhtään. Minun lapsille ei väärästä syystä saa huutaa.

Vierailija
22/32 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä voi jäädä sellaisia käytösongelmia, ettei niille välttämättä mitään voi. Alkoholi tietysti pahentaa asiaa. Kuulelaite voisi tietysti hieman auttaa asiaa. Toimit ap aivan oikein. Voisiko ukille kirjoittaa kirjeen näin jälkeenpäin, jossa kävisi tuota asiaa läpi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään väliä, vaikka papparainen olisi umpikuuro ja -sokea ja syy ihan mikä hyvänsä todellinen tai kuviteltu. Se, että käy käsiksi ja alkaa retuuttamaan lasta pois pöydästä riittää siihen, että saa viettää joulunsa omassa erinomaisessa seurassaan.

Kyllä minun lapsilleni saa korottaa tarvittaessa ääntään ja komentaa ja kasvattaakin, mutta kukaan, siis KUKAAN ei ala fyysisesti käymään heihin käsiksi ja sitä ei selitettäisi millään kuulonalenemalla.

Vierailija
24/32 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastasi. Se on äidin tehtävä. Minusta tuntuu, että lapsesi saa pian traumoja tuosta papparaisesta, pelkää häntä, eli itse en kyllä enää veisi poikaa ukkoa katsomaan.

Tiedän monta perhettä, joissa välien katkaiseminen tai jo pelkästään sillä uhkailu, että isovanhemmat eivät saa tavata lapsenlapsiaan, on tehnyt isovanhemmista niin kilttejä, että. On se sen verran kova pala niille.

Joka tapauksessa, mitä sinä sen papan kuulosta huolehdit, anna olla. Minun lapsillani ei ole ollenkaan isovanhempia, ja hyvä niin. Ihan normaaleja ovat siitä huolimatta. Parempi, ettei ole ollenkaan kuin että on sellaiset, joista lapsi näkee painajaisia. Ja tuo kiinnikäyminen on ihan vihoviimeinen juttu. Nuo vanhat eivät tajua, että ruumiillinen kurittaminen ei enää nykypäivänä ole sallittua.

Vierailija
25/32 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää enää menkö sinne ukin luokse. Vaikka ihminen olisi kuuro, ei se oikeuta käymään toiseen käsiksi! Lapsesi on varmaan oikeasti ollut tosi peloissaan. Miettikää nyt itsekin, jos joku iso mies tulisi retuuttamaan teitä jouluruokapöydästä pois!

Vierailija
26/32 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

monet keskiikäiset ja sitä vanhemmat miehet ovat kärttyisiä. eivät jaksa, eivätkä pidä lapsista. eivät halua edes ymmärtää, jos lapsi ei toimi kuin aikuinen.

lapsen ei tarvitse olla aina niin kiltti ja täydellinen. sinun lapsesi sitä kuitenkin on. meijän pojat eivät edes söisi sitä kurkkua. joten kait ukko läppäisisi meidän poikia. mikään ei oikeuta ukkia tuollaiseen käytökseen.

pysy lapsinesi poissa ukin luota.

Vierailija
27/32 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika herkkä olet! Siis pappa suuttuu lapselle -ja huomauttaa kasvattamisestasi kun lapsi leikkii pöydässä ruualla.. Ja huom: minä itse poistan lapseni pöydästä jos leikkii ruualla! Miksi sinä et puuttunut asiaan? Jos lapsen isä on tupakalla niin ei ole edes ruokailuhetki ja lapsen saa häätää ÄITIKIN pois pöydästä!

Musta on aika ylireagoimista jos tossa välissä lähtee kotiin itkien ja saa lapsensakin itkemään. Nyt sulla on OLLUT jo tälle vuodelle jo valmiina asenne että papassa on jotain vikaa ja kun HUONO LIIKKUVAISENA olet jo sitä mieltä että papan pitää pystyä väistymään tuoliltaan?? :(

Kiva kun sulla on miehesi vanhempiin tollanen vamma. Tosi surullista. Mummoista ja papoista tulee vanhemiten vähän persoonallisia. Pakkoko ottaa henkilökohtasesti -tai no, pappa oli oikeassa että kasvatus on kehnoa..

Vierailija
28/32 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin: Viime jouluna lapsi leikki pöydässä ruualla ja pappa poisti pöydästä. Tässä oli lopputulos, tiedä kielsikö pappa lasta pöydässä kun kerran ei lapsi uskonut ja haukkui äidin tavan kasvattaa.. Mutta minä ainakin kieltäisin lasta sotkemasta joulupöydässä! Ehkä pappa kielsi lasta eikä äiti heristä itse sormea.. Se kertoo tosiaan jotain tavasta kasvattaa.

Tänä vuonna tilanne oli että huono liikkuvainen pappa ei pääse väistymään ja äiti ottaa tän vittuiluna???

Mikkä on aapeen omat alkoholikäytöt? Itse juon ja ymmärrän että joku joka ei käytä ajattelee nopsaan että vika on alkoholissa tai huonossa kuulossa jos jotain tulee erimielisyydeksi.. Se että joku on vanha, ei tee ihmisestä huonokuuloista, eikä edes se että omaa jonkun mielipiteen tai ei reagoi kaikkeen.

Miten te ihmiset ette ajattele että tää on jonkun herkän äidin vittuuntunu ajatusmaailma -ei se ole vielä koko totuus!

26

Vierailija
29/32 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysin vastakkaiseksi luonteeltaan.

Äyski ja tiuski, ilkeili, ei ollut yhteistyökykyinen jopa vaatteitaan ei antanut pesuun vaan vartioi niitä. Kynnet leikattiin väkisin jne.

Aivosairaus voi muuttaa ihmisen käytöksen tyystin.

Ap. kehuu miestään hyväksi. Kesken ruokailun ei lähdetä tupakalle ja tupakoiva ei nyt ole paras mahdollinen isä muutoinkaan. Lisäksi miehen olisi pitänyt tukea ap:n puheita ja toimia.

Lasta ei retuuteta joku väitti näin käyneen en muista tarkkaan ap:n kertomusta.

Te vietätte jatkossa joulunne muualla ja usko pois mummokin voi olla helpottunut kun ei tarvitse perhettänne passata ikää lienee jo hänelläkin. Tuli mieleen miksi nuoret ei kutsu isovanhempiaan heille aatoksi vaan menevät täyshoitoon vanhojen ja vaivaisten luo.

Joulun laittamisessa on suuri työ siivoukset sekä ruokahuolto vie aikaa rahaa ja voimia.

Tällaisille ap:n kaltaisille on paras mennä hotelliin ja ostaa rahat palveluista ja siinä on vielä yksi puoli maksavana asiakkaana voi palveluskunnalle vittuilla mennen tullen.

Vierailija
30/32 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kirjoissani JOS istuu pöydässä ja pleraa ruualla mikä pala on kenenkin ja ties mitä ON SE LEIKKIMISTÄ!

4- vuotiaalle on normaalia leikkiä ruualla, mutta pitää lopettaa jos käsketään. Epäilen vahvasti että pappa olis " retuuttanu" lapsen siltä istumalta. Tai sitten pappa oli odottanut että äiti katsoo lapsensa perään!

Musta on hyvin outoa että pappa haukkuu vanhempaa ilman syytä huonosta kasvattamisesta -jos siihen ei ole syytä- ja toinen pillahtaa itkemään aiheetta. Tiedä sitten onko tää ketju provoilua tai ei.. Oma mieheni ei vanhempiensa luota lähtisi jos olisi tilanne että isä haukkuu mut pystyyn (suotta?!?) ja minä vollotan ja kerään kimpsut ja kampsut! :) Kyllä tilanne selvitettäisiin.

26

Vierailija
31/32 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni oli samanlainen narsisti.

koko perhe oli varpaillaan, koska isä suuttuu. Jouluna nämä asiat kulminoitui aina varsinkin lapsiin. Äitini oli niin alistettu, ettei uskaltanut muuta kuin selän takana pyydellä anteeksi. Muut perheen ulkopuoliset pitivät isääni viehättävänä, eikä kukaan olisi uskonut, millainen hän oli kotona.

Narsisti sairastuttaa koko perheen ja kaikki leikkivät samaa leikkiä. Olet oikeassa kun puolustat lastasi. Narsistia ei voi parantaa, mutta häneltä voi pelastaa itsensä.

Tsemppiä sinulle ap.

Vierailija
32/32 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tiesit että papan kanssa voi tulla ongelmia niin miksi oi miksi et ennalta ehkäise niiden syntymistä.

Pappa ei kenties kuullut jos poika pyysi siirtymään pois oven edestä, tässä vaiheessa sinun olisi pitänyt puuttua tilanteeseen ja mennä auttamaan lastasi.

Kiinnostaisi nähdä tämä ap ja hänen lapsi sekä tuo parjattu afasiaa sairastava heikkokuuloinen pappa.