Saako jouluaatosta 200% vai 300% palkan?
Juuri tulin töistä kotiin ja ei se niin hehkeetä ollu ku olin ajatellu :( nyt tässä vaiheessa alko mietityttään paljonko siitä tosiasiassa maksetaan. Teen sijaisuuksia tuntipalkkalaisena yksityisellä puolella sosiaalialalla.
Kommentit (15)
ja huominen on suurpyhä jolloin on se 200%palkka
sais vastaavasti ylimääräsen vapaan?! Eikö hän sais silti 100% lisät ja ylimääräsen vapaapäivän? Sijaisen palkkatilannetta vaan mietin.
ap
minä itse sijaisena ainakin sain sitten tuntipalkan mukaan, eli sain korkeampaa palkkaa kuin ne vakituiset, jotka tekivät saman jouluvuoron kanssani. He saivat kuukausipalkan mukaan sen päivän eli vähemmän rahaa, mutta toisaalta myös sen ylimääräisen vapaan sitten.
No tervemenoa vaan itse tekemään töitä jouluaattona ja kaikkina muina juhlapäivinä.
Joulupäivistä tuplapalkat iltalisineen. Aatto on tavallaan " arkipäivä" , ei vielä varsinainen pyhä.
ja ei todellakaan kannata, mielummin olen aaton kotona. Verojen jälkeen käteen jää noin 50e...
sh
aattoillan työntekijät, kun ei siitä tunnuta edes maksettavan??
sh
Vierailija:
aattoillan työntekijät, kun ei siitä tunnuta edes maksettavan??
Kuukausipalkkalaiset saavat listalle ylimääräisen vapaapäivän ja jos ovat töissä, niin 100% korotetun palkan. Kuten muistakin arkipyhistä. Ei todellaaan sos. alalla tunneta mitään 200 tai 300% lisiä :)
Parhaimmillaan tienaat pyhä ja yölisät yhtäaikaa ollessasi pyhäyön töissä. Sait siis tuplapalkkaa jouluaatosta. Ja joskus tuntipalkkalainen sijainen saa enemmän liksaa, kuin kuukausipalkkalainen, mutta liittyy esim koulutustasoon, jos paikassa maksetaan sen mukaan palkkaa. KAIKKI JOTKA OVAT PYHÄN TÖISSÄ SAAVAT TUPLAPALKAN PYHÄTUNNEISTA, kuukausipalkkalaiset SEN LISÄKSI yhden palkallisen vapaapäivän per arkipyhä ja se päivä voi sijoittua työvuoro listalla mihin kohtaan vaan. Eli esim tälä listalla (kun aatto sattui maanantaille) he saavat jolusta 3 ylimääräistä palkallista vapaapäivää. Jotkut pitävät ne jouluna, jotkut ennen joulua ja jotkut joulun jälkeen.
so simple.
Mutta helppohan se on yleistää...