Kamala tunne kun tekisi mieli jättää tuo 6v2kk nulikka ilman lahjoja eikä ole lainkaan joulufiilistä
Vituttaa vaan ja ahdistaa ja kuristaa ja itkettää. Ja tuon pennun voisin nostaa kurkusta ilmaan ja ravistella ja lujaa. Eikä tehoa riehumiseen, uppiniskaisuuteen tai muuhun tosiaan edes lahjattomuus ja herkkuejn poisjättöukaasit.
Kommentit (14)
t. toisen vastaavan aloituksen tekijä..
jos ei ole mitään vaikutusta ja tuhonteko jatkuu heti kun menen esim. vessaan...Eikä millään pysty olemaan kiinni lapsessa ihan kokoajan kun etenkin tässä joulussa on muutenkin tekemistä..
meillä samanikäinen sekä 4v4kk ja 1v8kk ikäiset ja hälinää riittää :)
5v poika alotti heti aattoaamun mukavasti nurisemalla ettei syö riisipuuroa yms.
Tekisi mieli vaan häipyä täältä, ei yhtään joulufiilistä. Joka asiasta poika laittaa vastaan. Ei paljoa kiinnosta joulumieltä täällä jakaa :/
Koko ajan tappelemassa, sotkemassa paikkoja, nuuskimassa kaappeja, syömässä salaa joulunameja, kiroilevat kuin merimiehet ja muutenkin ovat käyttäytyneet täysin päinvastoin kuin suurimman osan vuodesta muutoin. No, eipä siinä oikein voi joulua peruuttaakaan vaan olen ajatellut, että stressaavat ja jännittävät joulua ihan siinä missä aikuisetkin omalla tavallaan.
Yritän ajatella asioita humoristiselta kannalta :-) (No, täytyy myöntää, että välillä saa kyllä purra hammasta ja lujaa että se onnistuisi...)
lapsilta ei voi vaatia liikaa, opettaa ja ohjata voi ja antaa selkeät rajat.
Vanhempien tehtävä on katsoa että rajoja noudatetaan.
Ja tuon voi tehdä lempeästi :)
Jos väsyttää ja raivostuttaa, ota lomaa hetkeksi tai hae apua ja neuvoja esim. perheneuvolasta. Pahennat vain tilannetta uhkaamalla ja antamalla rangaistuksia. Eikä tilanne heti muutu jos alat hetkeksi kokeilla lempeitä keinoja, lapset tarvitsevat aikaa ja kärsivällisyyttä ja kuria-lempeällä mutta päättäväisellä otteella.
Tsemppiä sulle ja toivottavasti joulunne sujuu koht rauhallisesti kuitenkin, eikä sun hermosi pala totaalisesti :)
Ja muista että tuntemukset ja ajatukset ei vahingoita lasta. Joskus vaan ei jaksa, eikä tarttekkaan, mutta älä pura sitä lapseen.
T. ammattikasvattaja
Ps. lapsesi on ihan ok ja sinä myös
- joka perhessä välillä pinna kiristyy vilkkaan lapsen kanssa
Ps. JOULURAUHAA- tavara eli lahjat ovat vain osa joulua- lue vaikka alpselle kirjaa tai lähtekää ulos leikkipuistoon niin lapsesi " joulupukkijännitys" tms. lievenee...
" Hyvä koira" on KASVATETTU tottelevaiseksi ja sitä ei edes tarvitse pitää hihnassa, kun taas " huono koira" repii ja vetää joka paikkaan, käyttäytyy huonosti jne. Ymmärrättekö?
Olette osaamattomia käsittelemään ihmisiä niin pieniä kuin isoja, ajaudutte varmasti riitoihin helposti muiden ihmisten kanssa ja jos, ette ole jo miehiänne ajaneet pois niin kohta sekin tapahtuu, koska on vaan niin paha olla ja se johtuu kaikista muista kun muut tekee sitä sun tätä ja mä oon uhri jne.
Tiedän tämän kaiken sen takia koska olen MIES ja on tieteellinen fakta, että minulla on isommat aivot. Hyvää joulua muuten kaikille!!
Syliin vaan ja hali niin tyttö on kuin enkeli:)
itse jätin kuusen alle pari pakettia niin voivat leikkiä niillä ja pukki vierailee aivan kohta niin pääsevät nopeasti eroon jännityksestä.
Vierailija:
" Hyvä koira" on KASVATETTU tottelevaiseksi ja sitä ei edes tarvitse pitää hihnassa, kun taas " huono koira" repii ja vetää joka paikkaan, käyttäytyy huonosti jne. Ymmärrättekö?
Olette osaamattomia käsittelemään ihmisiä niin pieniä kuin isoja, ajaudutte varmasti riitoihin helposti muiden ihmisten kanssa ja jos, ette ole jo miehiänne ajaneet pois niin kohta sekin tapahtuu, koska on vaan niin paha olla ja se johtuu kaikista muista kun muut tekee sitä sun tätä ja mä oon uhri jne.
Tiedän tämän kaiken sen takia koska olen MIES ja on tieteellinen fakta, että minulla on isommat aivot. Hyvää joulua muuten kaikille!!
Meillä nuorempi häntä oli vanhin lapsenlapsi ja siitä alaspäin monta ja kaikki hienosti!
Joskus huomaan, että menen itse jollekin ikävälle raiteelle, kun lapsi ei tokene, niin paras ratkaisu onkin kääntää kelkkaa ihan päälaelleen. Ylenmäärin lellimistä ja rakkautta ja huolenpitoa. Hierotaan jalkoja ja voidellaann pipejä. On aina auttanut.