Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa!! Vauva 7,5 kk ei suostu juomaan

23.12.2007 |

Täällä kirjoittaa ahdistunut, kiukkuinen ja huolissaan oleva äiti. Tyttäreni ei suostu juomaan juurikaan mitään. Kauanko tällainen voi jatkua?

Maitoa meni pullosta aamulla 100 ml ja päivällä 30 ml. Ja kertaalleen on syönyt tissiä. Sen jälkeen juomiset olleet pelkkää taistelua. Tyttö pistää vastaan kaikin voimin ja kaikenlaisia tuttipulloja olen kokeillut, erilaisia juomia, mukeja... Soseet menee lusikalla alas. Saako vauva niistä nestettä?

Inhottavaa kun itsellä äreä mieli, mutta hermostun kun neiti kieltäytyy nesteistä. En jouluna haluaisi olla kiukkupussi mutta huoli on niin kova.

Voiko hampaiden tulo saada tällaista aikaan vai mistä on kyse? Mulla on huono äiti-fiilis, koska noin pienelle hermostun... Omat voimat vaan vähissä kun sekä minä että mieheni oltiin rajussa mahataudissa sopivasti tässä joulun alla..

t. iida-linnea ja tyttönen

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko vauva olla tulossa kipeäksi (kurkku, korvat --> nieleminen sattuu) tai puhkeavat hampaat tuntuvat hankalilta? Oletko kokeillut antaa kipulääkettä?

Nestettä olisi hyvä yrittää saada menemään enemmän, mutta hyvä, että edes jotain kuitenkin jo mennytkin. Myös hedelmäsoseista ja kiisseleistä vauva saa nestettä.

Lusikalla voi yrittää juottaa maitoa (jätä lusikka vajaaksi, ei läiky niin helposti), samoin pipetillä tai lääkeruiskulla (ilman neulaa tietenkin ;) . Lääkeruisku tähdätään vauvan kielen yli poikittain kohti toista poskea, ja puristetaan maitoa pieninä annoksina.

Pissavaippoja seuraamalla näet, onko tarvetta yrittää saada vielä lisää nestettä menemään. Harventuneet pissavälit tai keltaisemmat pissat kertovat lisänesteen tarpeesta.

Toivottavasti juomislakko menee pian ohi :) !

Vierailija
2/4 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän mittaan olen saanut vielä menemään 80 ml ja juuri äsken 60 ml. Yllättäen kylmä maito teki kauppansa eli taitaa olla lisää hampaita tiedossa. Yöksi annan särkylääkettä ja imettämisen lisäksi tarjoan vielä pullostakin maitoa. Viime yönä sain desin menemään kun tyttö unenpöpperössä ei taistellut vastaan. ;) Sitkeästi siis yritämme jatkaa nesteiden antamista. Lääkäriin mennään tietysti heti, jos tytön vointi huononee. Ei ole itkuinen, joten en usko että kipeäksi tulossa ja päiväunetkin nukkunut ihan normaalisti.

Kaikesta huolimatta ihanaa kun jouluaatto on huomenna!

t. i-l ja tyttönen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloitti viikko sitten torstaina pullolakon!!!

Se jatkuu siis vieläkin....

Juo pullosta yöllä kerran ja päivällä kerran, ei milloinkaan muulloin!

Tein silloin myös aloituksen siitä tänne..

Olen koittanut kaikki pullot, tuttipäät, nokkamukit, lusikat ja kaiken laiset vellit ja korvikkeet; EI MENE!!!!!!

Koitin myös sekoittaa hieman hedelmäsosetta maitoon tehden siis sellasta pirtelön tapasta; ei menny!

Fiilikset oli alkuun ihan samanlaisia, kun sulla mutta sitten vaan yhtenä iltana, kun olin itkien koittanut puoli tuntia antaa velliä lusikalla päätin, että nyt riittää. Juo mitä juo.... Toivottavasti joskus alkaa juoda taas kunnolla pullosta??!!

Soseiden määrä lisääntyi huomattavasti maidon jäätyä pois, mutta vaippa on kyllä ihan saman lailla märkä kun aiemminkin. Vauva on pirteä, reipas ja muutenkin normaali eli mitään syytä tähän pullolakkoon en löydä!

Soitin neuvolaankin viime viikolla, käski hörpyttää tms, muttei siitäkään mitään tule.

Otan uuden vuoden jälkeen neuvolassa taas puheeksi, katsotaan mitä sitten sanoo. Pitääkö aloittaa esim kalkkitabletit?!

Tsemppiä vaan teille!!! Tiedän todella kuinka KAMALAA TÄMÄ ON!!!

Hauskaa joulua kuitenkin!!

T:Mona

Vierailija
4/4 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti teillä jo juominen helpottanut. Kiitos vertaistuesta! Tässä yksi vinkki, jos vaikka teilläkin toimisi. Keksittiin tarjota tytölle juotavat niin, että istuu tyynyillä tuettuna sohvalla/sängyllä. Näin alkoi maito menemään alas! Tänään jo kertaalleen myös suostui minun sylissä juomaan. En tiedä mistä nuo kieltäytymiset sitten johtui, koska ainakaan en ole nähnyt uusia hampaita tyttösen suussa. Mutta nyt siis tyttönen saa olla " iso" ja juo istuaalteen. =)

T. iida-linnea