Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On tämä kotoa käsin työskentely auvoisaa!

Vierailija
23.12.2007 |

Nyt tosin joululomalla, mutta päiväjärjestykseni:

klo 7 herätys, lapset kouluun

klo 8-9 juon kahvit ja luen päivän lehdet

klo 9 avaan koneen ja alan työskennellä

klo 13-14 haen lapset. Laitan välipalaa ja juttelemme.

klo 14-16 teen päivän kotityöt ja laitan ruoan, johon kuuluu joka päivä alkusalaatti, pääruoka kastikkeineen, hyvää leipää ja jälkiruoka. Mielestäni lasten on saatava kunnon ruokaa, joka maistuu hyvältä!

klo 17 mieheni on jo tullut töistä, ruoka-aika. Syömme rauhassa ja keskustelemme päivän tapahtumista. Meillä on kynttilöitä pöydässä, juomme lasilliset viiniä.

klo 18 palaan työhöni koneelle. Mies kyselee lasten läksyt ja vie heitä harrastuksiin. Mies käy tässä välissä myös kapuassa, kirjastossa jne.

klo 21 Mies laittaa lapset nukkumaan

klo 22 lopetan työt. Sen jälkeen saatan käydä kävelyllä, urheilemassa, tai vain lueskella hyvää kirjaa mieheni kainalossa, kunnes uni kutsuu noin puolenyön aikaan.

Tuntuu, että olen saanut hypätä siitä hirvestä oravanpyörästä pois, mikä kodin ulkopuolella työskentelyssä pyörii. Nyt minulla on aikaa jutella lasteni kanssa, laittaa näille välipalaa kun tulevat koulusta, laittaa laadukasta ruokaa jne. ja pitää koti kunnossa, vaikka teen silti yhtä paljon työtä, 8h/pv.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä työskentelen myös kotona. Koneen ja työt kyllä lopetan jo klo 15.00, joskus harvoin saatan tehdä illalla vielä töitä. Mä teen työtä perheyrityksessä, ja hoidan kaikenlaista paperityötä.

Vierailija
2/12 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tilaustöitä. En tienaa kovin hyvin mutta olen sitä mieltä, etten tarvitse niin paljona tarvaraa vaan mieluummin aikaa perheen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan esim. käännöstyötä voisi alkaa tekemään? Minne yhteys?

Vierailija
4/12 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ainakin jos on hakemassa uutta työpaikkaa.

Suuri toiveeni, voi kun löytyisi jotain:/

Vierailija
5/12 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsista toinen käy kerhoa, toinen eskaria.

Minusta tämä ei ole yhtään leppoisaa. Koskaan ei ole eroa työ- eikä vapaa-ajalla ja jatkuvasti on epävarmaa.

Lopetan tasan kun saan toisenkin kunnolla alaluokista läpi.

Vierailija
6/12 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aikaa on tavata muita ihmisiä iltaisin ja joskus päivällä joku saatta poileta kahvilla.

Kerran viikossa käyn toimistolla työskentelemässä.

Vierailija
7/12 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

klo 07 herätys

klo 08 lapset tarhaan/kouluun

klo 08:15 alotan työt

klo 13 lounas

klo 15 haen tarhalaiset, jatkan töitä vähän aikaa heidän leikkiessä

klo 16 syödään pientä välipalaa, olen lasten kanssa

klo 18 viim. mies kotiin, tehdään ruoka, ollaan perheen kanssa

klo 20:30 lapset nukkumaan, mä teen vielä tunnin verran töitä, jos tarvii

klo 23 nukkumaan

Olen enemmän kuin tyytyväinen, ja niin on varmaan pomokin, en ole kertaakaan ottanut lapsi kipeenä -vapaapäiviä, koska voin tehdä aivan hyvin töitä jos mulla on kipeä lapsi kotona, pötköttelee mun työhuoneessa tmv. (Meillä oli tässä syksyllä esim 4 viikkoa putkeen lapset tai minä kipeenä.) Saan tehtyä päivälllä kotitöitä, ellei ole joku todella paha projekti menossa. Myös omat pikkuflunssat ei haitaa eli kerran olen ollut 2 päivää poissa töistä kun oli vatsatauti, en muuten.

Puolikuntosia lapsia ei tarvi koskaan viedän hoitoon ja aamuista ja iltapäivistä voi joustaa jos siltä tuntuu- Ei ole ongelmia lääkärikäynneissä tai muissakaan vastaavissa. Ja vielä hyvä palkka, eli en kyllä voisi olla tyytyväisempi. Ite olen kääntäjä.

Vierailija
8/12 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työaikana en edes kauhesti kaipaa muita ihmisiä, tavallisia kontakteja saa joka päivä kun kuitenkin käy ruokakaupassa ja lasten päiväkodissa jne.

Meillä käy sitten vieraita viikonloppusin tai ite käydään jossain. Työkavereiden kanssa olen kuitenkin mese-yhteydessä koko päivän ja siinä tulee puhuttua kaikki päivän muutkin höpöhöpö-jutut :)

Vierailija
9/12 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en olemaan lapseni kanssa, en keskittymään täydellä teholla töihini. Sählään vähän joka saralla, mutta en ole tyytyväinen mihinkään. Niin, perfektionismi on sairautta, mutta niin on kotona työskentelykin!

Vierailija
10/12 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n tarkoittamassa mielessä, jos et kerran saa palkkaa!

Vierailija
11/12 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei paljoakaan. osa tästä on vielä taideapurahaa. Mutta tosiaan, olen mieluummin vähällä rahalla kuin niin, että lasten pitäisi olla pitkää päivää iltapäiväkerhoissa jne...

Vierailija
12/12 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sitten se ei toimi, kun lapset sairastaa, työaikataulut pettää ja nämä kaikki yhtä aikaa ja sitten itse sairastuu.

Siitä ei voi pitää hoitopäiviä/sairauspäiviä, vaan työt pitää hoitaa öisin jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan