Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua ällöttää ihmiset, jotka hankkivat lapsensa " liian aikaisin" ja elävät sitten sossun rahoilla!

Vierailija
23.12.2007 |

Minun mielestä lapset tulisi hankkia vasta sitten kun pystyy ne itse kustantamaan!

Itselläni ikää 25 ja vasta nyt on elämäni siinä jamassa että voin harkita lasten saantia, on omistusasunto ja vakityö sekä minulla että miehellä.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti vähän...

Vierailija
2/20 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onhan siellä iki-omassa omakotitalossa ihana itkeä lapsettomuuttaan ;).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

emme käy sossun luukulla. lapset elättävät meidät. ( lapsilisät, kotihoidontuet, hoitolisä, kuntalisä)

Vierailija
4/20 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

reborn nukkeja kun ei omia saa..

Vierailija
5/20 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" nuorena ne on lapset tehtävä" .

Vierailija
6/20 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itselläni ikää 25 ja vasta nyt on elämäni siinä jamassa että voin harkita lasten saantia, on omistusasunto ja vakityö sekä minulla että miehellä.

Oletetaan että olet vaikkapa 6kk raskaana. Mies jättää tai kuolee. Työpaikka menee konkkaan tai henkilöstöä supistetaan, ja odottamallasi lapsella todetaan vakava kehityshäiriö heti syntymän jälkeen.

Tai sinulla todetaan sairaus jonka takia et voi jatkaa nykyisessä työssäsi. Sinulle osoitetaan mahdollisuus koulutukseen, mutta lähimaillakaan ei ole tarjolla töitä.

Pahin kuva kaikesta olisi, että olet tahtomattasi yksin, sairas kuten lapsesikin, työtä ja asuntoa vailla. Muistelisit varmaan hymyillen kuinka oli mukavaa lohkoa samasta aiheesta vielä vuosi sitten netissä.

Mitä tekisit? ' Pappa betalar' ? Etkö tosiaankaan tarvitsisi tukea, taloudellistakaan?

Vierailija
7/20 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä neljä lasta ja kaikki syntyneet ennenkuin täytin 30v

Kertaakaan ei olla käyty sossun luukulla saati hemmetin kalleissa lapsettomuushoidoissa vaikka onkin yhdet kaksoset =)

Kannattaa muistaa milloin nainen on hedelmällisimmään ja turha on rutista että ei me saada lasta vaikka on TEHTY vuosi NYT KUN MEILLE SOPII

Vierailija
8/20 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain oman esikoiseni 26v mutta sen jälkeen opiskelin vielä kaksi vuotta ja mieheni neljä vuotta. Eli aikaisintaan kolmikymppisenä oltais voitu aloittaa, tai oikeasti 10 vuotta myöhemmin jos se ok-talokin olisi pitänyt saada ensin.

Mekin elettiin ekat neljä vuotta lapsilisillä, kotihoidontuilla, asumistuella ja miehen opintotuella. Sen jälkeen ollaan eletty miehen palkalla. Nyt vasta, 10 vuotta valmistumiseni jälkeen olen menossa töihin että saadaan vihdoin maksettua tämä meidän ok-talo. Minusta lapset ovat se tärkein asia elämässä ja siihen haluan panostaa, muu on vain pakollista rekvisiittaa!

Vierailija
9/20 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketkä käyttävät sossun rahoja. En siis todellakaan tarkoita että aina, mutta joissakin tapauksissa. Että ei se välttämättä ratkaise, minkä ikäisenä lapst " tehdään" . Jos halutaan elää toisten rahoilla, onnistuu se vanhempanakin. Ja tarkoitan nyt niitä " elämäntapasossuilijoita" .

Vierailija
10/20 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mainitsemilla perusteilla. Mitä sitten vaikka perhe tarvitsikin tuossa vaiheessa sossun tukea? Kyllä lapsi korvaa sen sitten aikanaan veroja maksavana työntekijänä.

Vierailija
11/20 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama asia, yhteiskunta maksaa. Hassua, miten näette nämä jotenkin eri asioina.

Vierailija
12/20 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. Ylläolevan ketjun aloittaja

Vierailija
13/20 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukiokin vielä kesken, mutta eipä tarvinnut käydä kertaakaan sossussa ;-) Rahat riittivät kyllä, vaikka eihän se elämä mitään luksusta ollutkaan. Eikä todellakaan kaduta YHTÄÄN! ...Ja on siinä sekin pontti, että nyt minun ollessani hyväpalkkaisessa työssä, pitäisi minulle maksaa äitiyspäivärahaa huomattavasti enemmän kuin aikaisemmin.

Sinuna minä lakkaisin harmittelemasta ja alkaisin elämään OMAA elämääni. Jokaisella on erilainen elämäntilanne eikä ole todellakaan sinun asiasi päättää, kenellä on oikeus tehdä lapsia tai hakea rahaa sossusta tai dokata kaikki rahansa tai mitä tahansa. Jos katkeruus noin painaa niin olisithan voinut tehdä saman itsekin ja voit vieläkin heittäytyä sossun elätiksi! Senkus vaan kokeilet miten ihmeellistä ja jännää se on! Itse maksan veroni ihan tyytyväisenä, voit olla varma, että olen maksanut yhteiskunnalle takaisin..

Vierailija
14/20 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen halvaksi yhteiskunnalle ja työnantajille.

Vierailija
15/20 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ovat nuorempina valmiita hankkimaan lapsen. Kaikki tietämäni nuoretkin vanhemmat kyllä ovat käyneet töissä, tai ainakin perheen isä käy.

Vierailija
16/20 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin masennuin siitä ensimmäisestä lapsesta. Kolme on hankittu nyt. Sossussa käyty kohta 9 vuotta. Seuraavaksi aion opiskella muutamia vuosia ja yhteiskunnalta palaa rahaa. Kauheeta, eikö ? : )

Vierailija
17/20 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan on itse lapset elätetty. Ikinä, ei ikinä olla sossun luukulla käyty. Korkeakoulututkinnot on ja omistusasunto ja farmari-volvo. Kelpaako?

t. kahden lapsen äiti, 26v.

Vierailija
18/20 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

musta kyllä 25 v on todella nuori äidiksi

Vierailija
19/20 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sossussa on käyty kahtena kuuna! Että kyllä vanhemmitenkin voi olla ilman autoa, ok-taloa, työtä jos hassusti käy. Emme kuitenkaan odottaneet enää lasten yrittämisen kanssa. Sitä paitsi kuka tietääparaneeko tilanteemme koskaan?

Meillä on ihana perhe. Veisaan viis ok-talosta ja autosta. Hankkikoot muut ne, jos tuntevat ne niin tarpeellisiksi.

(ja ei, en ole kateellinen. En halua omaisuutta. Haluan kotonaolon jälkeen VAIN elättää perheeni, vuokralla lähiössä sopii mulle hyvin. Emmekä muuten ole juoppoja, vaikka olemmekin tukeutuneet sossuun. Minä olen suorastaan streittari, hah-hah!)

Vierailija
20/20 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitte onkin jo turhan myöhäistä ja itketään kun lapsi ei sitten automaattisesti putkahdakaan heti kun tilataan! Ja sitten on kalliit ja rankat lapsettomuushoidot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi