No niin. Jalkani ei tule kestämään tätä työtä=(
Olen valmistunut lähihoitajaksi -03 ja tehnyt heti valmistumisen jälkeen noin vuoden töitä. Sain lapsen ja palasin nopeasti takaisin töihin.
Sitten alkoivat ongelmat. Vasen polveni kipeytyi, mutta jatkoi urheasti työntekoa. Vasta sitten kun en enää uskaltanut mennä lattialle leikkimään, enkä saanut sitä koukkuun, hakeuduin lääkärille. Polvessa paha tulehdus ja heti sairaslomalle. Tulehdukset uusi sairaslomasta huolimatta ja uusia kortisoni hoitoja annettiin muutamia. Lopulta vaiva helpotti, mutta jäin samalla uudelleen äitiyslomalle.
Olin kotona 2½vuotta eikä polvessa ollut mitään ärtymisen merkkejä eikä kipuja. Kävin ajoittain tuona aikana reumapolilla tarkistuttamassa tilanteen, mutta mitään ei löytynyt.
Nyt tänään palasin työhön ja polveni on kipeä=( Ei tämä voi olla totta! En näköjään voi palata näin fyysiseen työhön=(
Jos nyt niin käy etten osasto työtä pysty ekemään, niin onkohan minulla mahdollisuutta saada jotain taloudellista apua toisen ammatin hankkimiseen tai sitten jatkokouluttaa itseäni? Tulee ihan kauhea olo=( Mitään taloudellista mahdollisuutta ei ole lähteä opiskelemaan, koska kotona on lasten kanssa nyt kituutettu kotihoidontuella, ja lainat suunniteltu niin että nyt minullakin alkaa juosta palkka.. Ja muutaman viikon päästä sairaslomalle..
Ja ei, en ole ylipainoinen, että en voi laihduttamalla helpottaa omaa tilannettani.
Kommentit (10)
Tai muutaman päivän sijaisuuksia olisi päässyt tekemään, mutta hain jotain pysyvämpää.
ap
Jalka tulehtui ja jouduin moneksi viikoksi sairaslomalle. Teen hoitotyötä. Sitten sain jalkaan eräänlaisen kevytkipsin pariksi viikoksi ja siitä oli paljon apua. Sain järjestettyä niin että tein muutaman kuukauden pelkkää yötyötä ja lyhensin työaikaa. Sillä tavalla jalka alkoi vähitellen kuntoutua ja on nyt melko hyvässä kunnossa.
Mun polvi vaivasi vuoden ennen kun saatiin rauhottumaan. Olin sairaslomalla sairasloman perään!
Nyt näyttää tällä erää olevan vedetön ja rauhottunut. Tietysti mietin kuinka kauan.
Mitä reumalääkäri sinulle sanoi? Onko veriarvosi millaiset? Onko magneettikuvattu, että ei varmasti ole rakenteellista vikaa?
jos todetaan että et pysty nykyistä työtä tekemään. Saat rahallista tukea koulutukseen.
Enkä kyllä tiedä paljon ne tuet on mutta paremmat kuin normaalisti.
aamupäivät möllötät lähipuistossa joko istuen tai seisten. Iltapäivällä voit sohvalla katsella hömppää ja antaa hoitolasten mellastaa keskenään... Näin helpolla pääsee meidän pph!
Mutta jos jalka jatkaa oireilua hoidoista huolimatta on sinulla varmaan ammatin vaihto edessä. Jalkavaivaisena sinua tuskin huolitaan mihinkään päiväkotiinkaan vaikka lisäkouluttaisitkin itseäsi.
Jos saat lääkärintodistuksen siitä ettet nykyiseen työhösi kykene, on sinulla mahdollisuus saada rahallista tukea uuden ammatin opiskeluun. Tuki on mielestäni aika hyvä, varsinkin opintotukeen verrattuna.
Ainoastaan ultralla katsottu, ei muuta. Mutta hakeudun heti alkuvuodesta takaisin reumapolille.
Raskausaikana aloitettiin reumalääkkeet, nimeä en muista, mutta lopetettiin voimakkaan pahoinvoinnin takia.
ap
Työ on kyllä edelleen fyysistä, mutta ei ole painavia nosteltavia ja suuri osa ajasta ihan istuen hoidetaan.