Mieheni päätti ostaa uudet ruokapöydän tuolit.... Ääh.
Mieheni lähti Ikeaan hakemaan sitä sun tätä täydennystä uuteen asuntoomme. Paikan päällä hän sitten ihastui ruokapöydän tuoleihin ja osti niitä 6 kpl. Tuolien ostaminen on ollut tapetilla, mutta olimme juuri jutelleet siitä ettemme hanki mitään " puolihyvää" vaan harkitaan asiaa ja ostetaan ne sitten kun eteen tulee jotain todella kivaa. Rahatkin ovat melko tiukassa tällä hetkellä, joten senkään puolesta ei olisi tarvinnut ostaa tuoleja.
Puhelimessa hän hehkutti noita tuoleja, mutta sanoin ettei hän ottaisi niitä. Haluaisin tietysti itsekin olla mukana valitsemassa tuoleja. No niin; mies kuitenkin osti ne 6 tuolia ja kuvitteli ehkä minun ihastuvan niihin ikihyviksi? Voi surku. Tuolit ovat sinänsä ok, mutta täysin erityyliset kuin olisin itse valinnut ja muistuttavat ikävässä määrin anoppini ruokapöydän tuoleja (vähän turhan konservatiiviset omaan makuuni).. Harmittaa todella paljon. Mies on ihan suruissaan kun menin sanomaan etten itse olisi valinnut juuri tuollaisia tuoleja. Yritin esittää asiani ihan kiltisti, mutta toiselle tuli silti surku. Ja tietysti minulla on paha mieli siitä, että toinen meni törsäämään rahaa tuoleihin joista en oikein pidä. JA paha mieli siitä, että toiselle tuli paha mieli kun hän kuitenkin yritti ilahduttaa (kai).
Voi pönttö.
Miehellä on muutenkin ollut tapana raahata esim. juuri Ikeasta kotiin kaikenlaista mielestäni turhaa, joten tämä vain jatkoi samaa linjaa.
Onneksi ongelmat ovat näin pieniä. Mutta kyllä harmittaa!! Harmittaisiko sinuakin?
Kommentit (20)
Vai ehtikö mies innoissaan jo kootakin ne?
Mutta eiköhän tuosta yli pääsisi.
Olisin kyllä aika kiukkuinen jos olisin puhelimessa sanonut että älä osta vielä ja mies kuitenkin ostaa
Meillä mies kävi ostamassa juuri eilen minulle lahjaksi ruokapöydän Ikeasta. Olimme aiemmin jutelleet, että tykkään kys. pöydästä, joten mies " osasi" ostaa minulle mieluisen, toki pöytä on mieluinen myös hänelle.
Mekin olemme suunnitelleet, että tuolit ostetaan jostain muualta. Haluan hyvät ja tukevat tuolit. Ikeatuolitkin ovat varmasti ihan hyviä, mutta haluan jotain erilaista aivan kuten sinäkin.
Vierailija:
Vai ehtikö mies innoissaan jo kootakin ne?
Ja esitteli niitä sitten innoissaan. Vähän vaikeaa olla toiselle vihainen kun toinen on ylpeä löydöstään - mutta silti mielestäni väärin tehty. Grrr.
ap
Mitä jos sinä haluaisit ostaa jotain ja mies inhoaa sitä?
vaan jatketaan etsimistä kunnes löydetään sellaiset jotka kelpaa molemmille
Vierailija:
Mitä jos sinä haluaisit ostaa jotain ja mies inhoaa sitä?
Jos minä haluaisin jotain jota mieheni inhoaa, emme ostaisi sitä. Saman tulisi siis mielestäni toimia toisin päin!!
ap
Koti EI ole sinun vaan TEIDÄN...!!!
Sinulla ei ole doktaattorin valtaa sanoa mitkä tuolit ovat hyvät, mitkä eivät kelpaa. Uskallan väittää, että suurin osa kotinne huonekalu/tekstiili/astia valinnoista sinä olet tehnyt?
Kirjoituksestasi päätellen, miehesi oli löytänyt juuri ne hänen mielestää hienoimmat tuolit, etkö voisi hyväksyä niitä?
Älä ajattele että ne ovat kuin anoppilassa tmv. vaan katso niitä POSITIIVISELLA asenteella...!
Vika ei ole tuoleissa, ne ovat varmasti ihan hienot, vaan sinussa. Sinua varmasti ketuttaa kun mies osti " omin päin" tuolit, etkä sinä ollut valkkaamassa niitä, eli " langat eivät olleet sinun käsissäsi" .
Mene ja halaa miestäsi, keksi joku " pieni parannus" eli tyyliin; Noi tuolit on tosi kivat kun ostetaan punanen pöytäliina / keltaiset pehmusteet niihin / tmv.
Monen mies ei tippaakaan halua panostaa kotiin. Jos miehesi heikosta rahatilanteesta huolimatta osti tuolit, hänen täytyy todella pitää niistä.
Itse kukin joutuu tekemään pieniä myönnytyksiä kodin sisutuksessa miehen valinnoille, MUTTA se kertoontuu onnena monikertaisesti, kun mies todella kokee olevansa OMASSA kodissa, jossa myös hänen vaikutuksensa näkyy. Ei tarvi joka viikko baarissa juosta, kun kotonakin kiva olla... ;)
Katsotaan mihin neuvottelut johtavat...
Mutta kyllä vieläkin ottaa päähän. Muutto uuteen kivaan asuntoon edessä ja nyt pitäisi sitten katsoa tylsiä tuoleja seuraavat vuodet.. :P
Mutta meidän suhteessamme hän on se voimakastahtoisempi joka saa läpi omia suunnitelmiaan. Esim. uuden keittiömme kaapinovet ovat hänen valitsemansa (tykkään niistä itsekin, mutta jos oltaisiin menty täysin minun makuni mukaan meillä olisi toisenlaiset ovet). Asunnossa näkyy kyllä hänen kädenjälkensä erittäin monella tavalla.
Olen kuitenkin kahden vaiheilla pitäisikö nyt vain niellä oma harmistus vai ei. Ihan hyvää mies kai tarkoittaa, mutta...
Ehkä on kyse juuri tuostakin, että hän todella on se voimakastahtoinen osapuoli. Olen nykyään tarkka siitä, että minua ei jyrätä kuten suhteemme alkuaikoina ja tämä tempaus taas muistuttaa minua siitä.
ap
Voiko tylsempää aihetta olla? Ikean huonekalut ovat ihan oikeasti laadukaita. Jos ostaa halpoja huonekaluja Sotkasta tmv. niin saa kasan vaikeasti koottavia, heiluvia lautoja.
Ikean huonekalut on helppo koota, ne ovat tukevia, ja ihan varmasti kestävät käytössä vuosikausia.
Meillä esim. on 70-luvulla Ruotsista Ikeasta ostetut lastensänhyt, jotka ovat kuin uudet. Olleet minulla ja siskolla, sitten siskon lapsella toinen sängyistä, ja nyt minun lapsillani. Kaikki nuo ovat ihan priimakunnossa vieläkin, vaikka siinä toisessa on 30-vuotta putkeen joku nukkunut, ja toisessakin sängyssä 25-vuotta.
Mielestäni Ikeasta saa ihan hyvää tavaraa kun osaa valita. Osa tavarasta on huteria lastulevyhökötyksiä mutta osa oikeasti kestäviä ja hyviä.
ap
Haluun tietää, miltä kiistan aihe näyttää :)
Ei mitään vikaa tuolissa sinänsä, ovatpa vain erilaiset kuin olin itse ajatellut...
ap
Jos ne tuolit on pakko saada niin olishan ne ehtinyt Ikeasta ostamaan ensi viikollakin, tai ensi kuussa, kun vaimo on ehtinyt nähdä ne ja sanoa asiasta mielipiteensä. Ei nyt heti paikalla vaikka vaimo on sanonut että ei nyt osteta vaan katsotaan tuoleja yhdessä.
Ei herätä intohimoja, tuollaisia on kuustoista tusinassa.
veljelläni ja hänen vaimollaan on mielenkiintoinen sisustus kun kumpikin pitää eri jutuista ja sitten ovat yhdistelleet niitä. Jos toinen ostaa eteiseen kenkätelineen niin toinen ostaa kiukuspäissään oman makunsa mukaisen.
Kurja juttu kun miehesi jyräsi sinut ja osti tuolit vaikka kielsit. Tarkoitus oli hänellä kuitenkin hyvä eli kuvitteli sinunkin pitävän tuoleista.
Ei kamalat mutta ei myöskään kivat. Ja tulee noillekin hintaa 300 euroa. Palauttakaa ne!
toivottavasti mies pitää puolensa ja tuolit jäävät