Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää ihmiset jotka olettavat että kyläilykutsu koskee myös kissoja/koiria tms.

Vierailija
22.12.2007 |

En nyt tarkoita toisen viestin ap:ta joka oli varmasti kysynyt että voiko kissat ottaa mukaan.

Itsellä on tuttuja ja kun heitä pyytää kylään niin he saattavat ottaa lemmikkinsä mukaan. Ei meillä mitään eläimiä vastaan ole, mutta emme vain halua koiraa kotiimme nuohoamaan, kuolaamaan ja naarmuttamaan lattioita vaikka se olisi kuinka pikkujuttu omistajan mielestä. Toisille lemmikki on kuin yksi lapsista, mutta meille voi tulla kyläilemään vain oikeat lapset. Kuitenkaan en haluaisi luokata ketään.. Tuntuu tyhmältä jos kutsuun pitäisi lisätä että ethän ota lemmikkejä mukaan. Eikö sen pitäisi olla itsestään selvyys?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
22.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tuo on juuri se reaktio mikä juntilla on kaikkeen, kun ei muuhun pysty.

Vierailija
42/53 |
22.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tapahtunut kaikenlaisia tuhoja vierailujen yhteydessä. Kertakaan niissä ei ole ollut koira syypää, vaan kyllä niitä ovat tehneet Nico-Petteri tai Jessa-Jamica, jotka ovat ilmaisseet itseään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
22.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö nyt tosiaan muuhun enää pysty?

2

Vierailija
44/53 |
22.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lapseton yksinasuva nainen. Ystävät lapsineen ovat erittäin tervetulleita, lapsille on luonani leluja yms. Mutta jos joku änkee pikku Fifinsä kanssa, näytän kohteliaasti ovea. Enkä ole allerginen

Vierailija
45/53 |
22.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten lakkaa valehtelemasta.

2

Vierailija
46/53 |
22.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap on vastannut tyhmään kysymykseesi jo vastauksessa nro 6. Sinun raukan sisälukutaito ei vain näemmä riitä vastauksen ymmärtämiseen... voe voe ;)

Vierailija
47/53 |
22.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli siis 2 sulle

Vierailija
48/53 |
22.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kutsu koskee vain aikuisia, lapsia ja aikuisia tai osaa perheestä. Lemmikkejä en raahaa kylään ja olen pitänyt itsestään selvänä (aina siihen saakka kun tutustuin mieheni perheeseen), että koira pysyy kotona, kun lähdetään kylään.

Miksi ihmeessä kukaan vetää herneitä nenään, jos kutsu ei koske koko perhettä? Ei meidän perhe ainakaan ole mikään erottamaton yksikkö, joka ei koskaan poistu minnekään ilman koko joukkueen vahvuutta.

Vierailija
49/53 |
22.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollessaan reissussa. Joskus olen pyytänyt tuomaan koiran mukana, nykyään tuovat aika oma-aloitteisesti ja siitä ei edes keskustella etukäteen. Sen sijaan mun vanhemmat ei halua koiraa niille -> koira ei ole koskaan mukana heillä käydessä. Ei sekään ole ongelma ja avovaimo tajusi heti, että äitini on hysteerikko parkettiensa suhteen eli koira ei sovi kuvioon.

Vierailija
50/53 |
22.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun käsittääkseni kukaan ei ole ollut lemmikkien pääsyä estämässä, ihmiset jo silkasta kohteliaisuudesta päästävät nekin kylään, vaikka se sitten harmittaakin. Miksei lemmikin omistajakin voisi olla kohtelias ja kysyä sopiiko lemmikki ottaa mukaan?

Vierailija:

Ja miten suhtaudut, jos lapsilta kielletään pääsy? Ei siis esitetä kutsua muodossa " vain aikuisille" ?

Puhutko muuten nyt totta?

Vierailija
51/53 |
22.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kutsuja voi sanoa että ottakaa koira mukaan tai olla sanomatta sitä. Erityisen hankala tilanne on jos kutsuttu koiranomistaja on läheinen, mutta ei niin läheinen että voisi suoraan sanoa että kutsu koskee vain häntä. Minulla on yksi tällainen tuttu jonka mieltä en haluaisi pahoittaa, koira on hänelle tärkeä, mutta minä en halua kotiini koiraa. En myöskään halua että meillä esim. poltetaan sisällä, mutta siitä kukaan ei loukkaannu kun ohjaan kuistille. Näinä päivinä se tosin on jo itsestään selvyys. Koskahan tuo koira asia olisi itsestään selvää, eikä sitä ottaisi henkilökohtaisesti.

Vierailija
52/53 |
22.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan siitä syystä että meillä itsellä on koira, joka stressaa kun joku toinen turre tulee sen reviireille. Eikä meikän koirasta lähde karvaa, taasen kavereiden koirista lähtee, enkä tykkää karvoista sohvillani, matoilla tai meidän vaatteissa.

Koirista ja kissoista yleensä kyllä pidän, mutta kotiini en " vieraita" koiria halua kyläilemään.

Omaa koiraa en mukaan ota, kun lähden kylään, ellei sitten erikseen koiraakin kutsuta, ja siltikään sen sitä aina mukaan ota. Toisaalta on paikkoja joihin se pääsee aina mukaan, esim. veljelleni ja vanhemmilleni, mutta se on niihin paikkohin aina tervetullut ja odotettu " vieras" .

Vierailija
53/53 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi fiksujakin koiranomistajia on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi