Ärsyttää ihmiset jotka olettavat että kyläilykutsu koskee myös kissoja/koiria tms.
En nyt tarkoita toisen viestin ap:ta joka oli varmasti kysynyt että voiko kissat ottaa mukaan.
Itsellä on tuttuja ja kun heitä pyytää kylään niin he saattavat ottaa lemmikkinsä mukaan. Ei meillä mitään eläimiä vastaan ole, mutta emme vain halua koiraa kotiimme nuohoamaan, kuolaamaan ja naarmuttamaan lattioita vaikka se olisi kuinka pikkujuttu omistajan mielestä. Toisille lemmikki on kuin yksi lapsista, mutta meille voi tulla kyläilemään vain oikeat lapset. Kuitenkaan en haluaisi luokata ketään.. Tuntuu tyhmältä jos kutsuun pitäisi lisätä että ethän ota lemmikkejä mukaan. Eikö sen pitäisi olla itsestään selvyys?
Kommentit (53)
En koskaan ota koiraa mukaan kyläilemään, ilman että kutsuja olisi sitä erikseen pyytänyt, tai minä olisin kysynyt onko se mahdollista (ja saanut myöntävän vastauksen).
Jos tietäisin että koirani pissii sisälle tai tuohoaa tavaroita, tai muuten käyttäytyy huonosti (esim hyppii pöydille ja syö keksit ym) en edes ajattelisi sen mukaan ottamista.
Hyvin yksinkertaista.
Enkä vedä herneitä nenään tai loukkaannu jos en koiraa voi ottaa mukaan. Toki se että en koiraa voi ottaa mukaan (tai saa muualle hoitoon) voi sitten estää sen kyläilyn, esimerkiksi uuden vuoden aattona kun tiedän että se pelkää ilotulitteita. Mutta se ei ole kutsujan ongelma, vaan mun.
Jos koirani jotain särkee tai pilaa, minä korvaan. Jos koirani sotkee, minä siivoan.
Vierailija:
sairas suhde eläimiin. Määllähän ne tehosikalat ja -kanalatkin on.
Miehen sisko toi jättikarvahurttansa pikkuveljen ylioppilasjuhliin nyt talvella, jolloin siis ollaan vain sisällä.. Ihmiset puvuissaan jne ja siinä vaiheessa meinasin potkaista, kun tunki kuononsa mun voileipäkakkuun, kun sitä piti syödä tuolin päällä olohuoneessa. Joku roti noitten " lapsien" kanssa.
vaan sitä että mitä ap sanoo, jos lapset käsketään jättämään kotiin.
Jos on pieni asunto, sen sotkevat lapset muuten paljon pahemmin.
2
Ja miten suhtaudut, jos lapsilta kielletään pääsy? Ei siis esitetä kutsua muodossa " vain aikuisille" ?
Puhutko muuten nyt totta?
Ihan hyvin voi sanoa, että lapset eivät ole tervetulleita. Yleensä itse kysyn jos tilanne on epäselvä, että ovatko nämä aikuisten juhlat, vai ovatko lapsetkin tervetulleita.
Itse olen yhä sitä mieltä, kuten suurin osa tästä ketjusta, että lemmikin ei voi koskaan olettaa olevan tervetullut, ellei sitä ole erikseen kysytty, tai kyläpaikka niin tuttu, että tietää sen varmasti. Sen sijaan perheen ihmiset on asia erikseen.
Mä muuten olen valinnut elämääni lapset enkä lemmikkejä. SIksi mua ei haittaa lasten sotkut, mutta en ehdoin tahdoin halua eläinten karvoja, kuraa jne. kotiini. Olen tottunut siihen, että kotona vilistää lapsia, mutta en ole tottunut eläimiin. Siksi en niitä sinne halua, varsinkaan jos asiaa ei edes multa kysytä.
Vierailija:
vaan sitä että mitä ap sanoo, jos lapset käsketään jättämään kotiin.Jos on pieni asunto, sen sotkevat lapset muuten paljon pahemmin.
2
Ap:n olisi syytä olla nolo. Kesti 46 viestiä saada vastaus.
Minä en tajua, miksi hän aloitti koko ketjun. Noloa.
Kannattaa kutsua niin, että selvästi ilmoittaa, keitä kutsu koskee. Niin sivistyneet, korrektit ihmiset toimivat!
Eikä sitten nyyhkiä, tyrskiä ja ruikuttaa jossain netissä, ettei ihmiset osaa lukea ajatuksia!
2
sen enempää kuin pienten lasten vanhemmille. Ehkä tästä ketjusta voisi ottaa lemmikin omistajat opiksi ja KYSYÄ sopiiko se lemmikki ottaa kylään mukaan, kun varsinkin lemmikittömät ihmiset eivät osaa edes ajatella että jonkun on pakko se koira kyläreissuille mukaan ottaa.
Samoin tietysti lasten vanhemmat kysyvät jos on esim. iltajuhla, että ovatko lapset tervetulleita, jos ei asiaa ole selkeästi ilmoitettu.
Mun käsittääkseni kukaan ei ole ollut lemmikkien pääsyä estämässä, ihmiset jo silkasta kohteliaisuudesta päästävät nekin kylään, vaikka se sitten harmittaakin. Miksei lemmikin omistajakin voisi olla kohtelias ja kysyä sopiiko lemmikki ottaa mukaan?
Vierailija:
Ja miten suhtaudut, jos lapsilta kielletään pääsy? Ei siis esitetä kutsua muodossa " vain aikuisille" ?Puhutko muuten nyt totta?
vaan pointti on se, että jos kutsuu jonkun kotiinsa, kutsuu oikein.
2
Ja luulisi että se tästä ketjusta noin viimeistään olisi tullut jo selväksi.
Vierailija:
Ap:n olisi syytä olla nolo. Kesti 46 viestiä saada vastaus.Minä en tajua, miksi hän aloitti koko ketjun. Noloa.
Kannattaa kutsua niin, että selvästi ilmoittaa, keitä kutsu koskee. Niin sivistyneet, korrektit ihmiset toimivat!
Eikä sitten nyyhkiä, tyrskiä ja ruikuttaa jossain netissä, ettei ihmiset osaa lukea ajatuksia!
2
Vierailija:
Ap:n olisi syytä olla nolo. Kesti 46 viestiä saada vastaus.Minä en tajua, miksi hän aloitti koko ketjun. Noloa.
2
Käytöksen kultainen kirja ja siitä kohta kutsuetiketti.
Lue koko opus - voisit oppia paljon muutakin asiaa!
2
joten miten se liittyy tähän viestiin, jonka olet lainannut??
Vierailija:
Käytöksen kultainen kirja ja siitä kohta kutsuetiketti.Lue koko opus - voisit oppia paljon muutakin asiaa!
2
Tuo on juuri se reaktio mikä juntilla on kaikkeen, kun ei muuhun pysty.
Vierailija:
Vai oletkos koiranomistaja valmis korvaamaan 2000 euron sohvan jos koirasi kusee siihen tai muuten turmelee??
Ei ehkä kannattaisi kutsu vierraita ylipäänsä vaan istua siinä 2000 euron sohvalla ihan itsekseen myhäillen. Voihan aikuiseltakin kaatua vaikka viinilasi sohvalle. Puhumattakaan mitä kaikkea lapsi voi saada aikaan.
Ps: Anna kun arvaan - väri on trendikäs valkoinen?
Jo seuraavista syistä: Lemmikin voi jättää yksin kotiinkin, lapsia ei voi jättää. Lemmikeille voi olla allerginen, lapsille ei.
Mun mielestä on epäkorrektia ottaa lemmikki kysymättä mukaan, vaikka en siitä niin suutukaan. Just eilen saatiin yksi odottamaton lemmikkivieras kylään. Siksi en tykkää, kun meillä on pieni kämppä ja pienet lapset, jotka ei tarkoituksella kiusaa kyseistä koiraa, mutta ovat niin innoissaan, että eivät tajua esim. ahdistavansa kyseistä koiraa nurkkaan, pöydän alle tms. ja saan olla vahtimassa, ettei koira saa hepulia...
Vierailija: