Mitä tekisit, jos lapsi alkaisi oksentaa yöllä, kun ulkomaille lähtö olisi aamupäivällä?
4-v alkoi oksentamaan yöllä ja lento lähtee aamupäivällä. Mitä tässä voi tehdä?! Kuumetta lapsella ei ole, mutta oksentelee.
Kommentit (23)
olisiko pitänyt jääda sinne? Ei enää onneksi oksentanut mutta ripuli alkoi kun päästiin bussilla kentälla puolet lentomatkaksi varatuista vaipoista meni jo ennen kuin päästiin koneeseen.... Onneksi nukkui suurimman osan ajasta eikä nukkuessaan ripuloinut ja vaipat riittivät niin että vikan vaihdoin Helsinki-Vantaalla. Ei paljon naurattanut kun mietin mitä sitten teen kun vaipat loppuu.... Koneessa ei menaan ole varavaippoja eikä muillakaan matkustajilla ollut. Itse olin ottanut 10 vaippaa mukaan eli en edes minkään parin vaipan voimin ollut. En tiedä tartettiinko muita, mutta pakko oli päästä kotiin ja luulin jo että tauti hellittää kun oksentelu oli loppunut....
Sen tartunnan voi saada mistä vain!
Olisipa hilpeää istua lentomatka oksentavan lapsen vieressä.
Itse olen kerran matkustanut kaksivuotiaan lapsen kanssa mummolaan bussilla, kun poika sairastui kesken matkan oksutautiin. Siitä oli kyllä leikki kaukana. Kun en tietenkään ollut sellaiseen osannut mitenkään varautua, niin poika oli kaulasta varpaisiin oksennuksessa heti ekan yrjön jälkeen. Sen jälkeen yritettiin parilla nenäliinalla saada sitä sotkua siivottua. Haju oli sitä luokkaa, että aika äkkiä alkoivat muut matkustajat kaivella taskuistaan kaiken pyyhkimiseen kelpaavan, tyhjät muovipussit yms. esiin ja kantoivat niitä meille. Ja vaikka matkaa ei ollut kuin 1,5-tuntia, niin voin vakuuttaa, että tuntui moninkertaiselta tuo aika...
Ikävä tilanne teillä, mutta valitettavasti tämä on se riski, minkä joutuu ottamaan kun lasten kanssa matkoja varailee.