Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita poikkeavia lapsia tulossa?

20.12.2007 |

Meille on neljäs lapsi tulossa. Kolme tervettä lasta ennestään ja joku aika kun käytiin rakenneultrassa, ihan rutiinitutkimuksena niin aikamoinen järkytys oli kun selvisi että lapsi ei tule olemaan aivan terve. Ainakin jonkinlaisia rakenteellisia poikkeavuuksia on jaloissa, isompia tai pienempiä. Myös kromosomitutkimuksen toisissa tuloksissa tuli, että myös kromosomeissa olisi jotain, mutta tämä ei kuulemma ole välttämättä ole oikea tulos, koska ensimmäisissä tuloksissa ei ollut mitään. Kaikki selviää vasta kun lapsi on syntynyt, maaliskuun lopussa. Vähän on pää pyörällä eikä tiedä miten asiaan suhtautua. Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
20.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole samassa tilanteessa, haluan vain toivottaa sinulle ja perheellesi jaksamista!! Varmasti pistää pään pyörälle aluksi, mutta lapsihan on hänkin, joten kyllä se varmasti ajatusmaailmassa tasaantuu. ;)

EN tarkoita tällä " toivotuksellani" antaa käsitystä että kauhistelisin tms, mutta kyllä varmaan jokainen käy vastaavassa tilanteessa mitä ihmeellisimpiä ajatuksia ja asioita läpi.

Rauhallista joulun aikaa!!!! :)

Vierailija
2/8 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran päätin sairaan lapsen synnyttäneenä tulla kommentoimaan...

Niin ja nyt meillä on vielä samassa kuussa laskettu aika, minä odotan meidän kolmatta...

Eikö ne siellä sairaalassa tee tarkempia tutkimuksia? meinaan vaan että kyllähän nuo 3- ja 4-d ultrat sekä lapsivesitutkimukset yms antavat aika tarkkoja tuloksia...

Toivottavasti nuo lapsenne mahdolliset sairaudet ovat hyvin hoidettavissa, jos jotain positiivista yritän sanoa... onni on että ne on huomattu etukäteen ..

Oikein paljon jaksamisia ja toivotaan parasta

Sippu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita tutkimuksia tehty. KUten taisin mainita, lapsivesipunktiohan tehtiin kun selvisi että jotain vikaa on, ja siinä lopulliset tulokset näyttivät että kromosomeissa olisi vikaa, mutta lääkäri sanoi ettei tuo ole välttämättä " todellinen" tulos koska ensimmäiset olivat normaalit. Ultrattu on myös kovasti, mutta Jyväskylässä ei taida vielä olla 4 d-ultraa. Sellainen oli ilmeisesti tarkoitus hankkia, mutta en tiedä onko se kaatunut rahan puutteeseen vai ollaanko koneen käyttöä vasta opettelemassa. Ihan lopullisestihan vamman suuruudet selviävät kuitenkin vasta syntymän jälkeen. Nyt vain nähdään, että poikkeavuuksia löytyy. VIelä sitä ultrataan sairaalassa moneen kertaan ennen synnytystä.

Saako kysyä miten sinun lapsesi on sairas?

Vierailija
4/8 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan niinhän sinä kirjoititkin noista kromosomitutkimuksista...

Ehkä on parempi, että en sen enempää kirjoita meidän lapsestamme... meillä kun tuo sairaus yllätti, niin meidät kuin lääkäritkin...

Sillä tarkoitinkin että hyvä asia on että teidän tapauksessanne tiedetään etukäteen mahdollisesta sairaudesta... se on aina hyvä juttu. Ja minä näkisin myös tosi positiivisena asiana sen että jos kerran on todettu että tulos ei ole ehdoton..

Sanoisinpa vaan että jokainen lapsi on lahja... tämä nyt ei ole tarkoitettu minään " lässynlässyn" kommenttina, vaan ihan rankimman tien kulkeneen kokemuksella..

Vierailija
5/8 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Minäkin halusin sinulle kovasti toivottaa voimia ja jaksamista. Epätietoisuus on kamalaa. Itselläni ei ihan vastaavaa tilannetta ole, mutta odotin aluperin kaksosia ja olen käynyt läpi kromosomitestit ja kaikki mahdolliset, joten tiedän ainakin sen, että rankkaa on odottaa tuloksia ja olla epätietoinen jne. Toisella sikiöllä todettiin niin paha sydänvika, että se osakeskeytettiin. Nyt tämän toisen kanssa on jännitetty, et selviääkö loppuun asti vai ei. Nyt tämä toinen meinaa jo syntyä ja olen melkein vuodelevossa; vessassa saan käydä ja välillä istua, mutta siinäpä se. pelkään myös itse, että jos lapsi jo syntyy mitä kaikkea se tuokaan mukanaan.

Mutta me ei itse voida näihin asioihin vaikuttaa. Koitetaan ajatella positiivisesti, vaikka se vaikeaa onkin. Onneksi nykyisin on hyvä lääketiede ja hoitomahdollisuudet.

Toivotan kuitenkin sulle oikein hyvää joulunaikaa ja toivotaan, että kaikki lopulta menee parhain päin!

äiti vm-72 (rv. 29+6)

Vierailija
6/8 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin soittelin siitä hinnoista ja sanoivat että maksaa n. 160e kelan korvauksien kanssa.

Vierailija
7/8 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Eli mielestäni K-S keskussairaalassakin on ainakin 3D-laitteet. Ja tosiaan tuo terveystalon ultra jää kelan korvauksen jälken maksamaan 160e. En sit tiedä kun on kuitenkin nuo " viikkosuositukset" milloin ultraan, itse kävin viikolla 21. Silloin kyllä lääkäri sanoi että pahimmat kehityshäiriöt voidaan pois sulkea, mutta ei tuokaan kaikkeen pysty =( Toivotaan peukut pystyssä parasta =)

Vierailija
8/8 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En taida kuitenkaan tuonne yksityiselle mennä, kun pääsen niin monta kertaa vielä tuonne keskussairaalaan ultraan. Kun tieto ei kuitenkaan pysty parantamaan. Kalskahti korvaan tuo kommentti, että 3 d-ultralla voidaan poissulkea " pahimmat kehityshäiriöt" . Ilmeisesti meidän häiriöt ovat sitten noita pahimpia... Olen kai liian herkkä, kun rupean heti kuvittelemaan kaikenlaista.