Hiivatulehdus raskausaikana, voiko olla oireeton??
Kertokaa tietävämmät.
Mulla on melkein 2 vkoa ollut rusehtavaa tuhruvuotoa. Gynen polilla epäilivät sen johtuvan osittain kohdun suun päällä olevasta istukasta.
Tulehdusnäyte otettiin varmuuden vuoksi, vaikka vuoto ei haisekaan. Pissanäyte viljelyineen oli puhdas.
Lääkäri kysyi että kutiaako tai kirveleekö? Vastasin että ei. Hän siihen totesi että ' voisit varmuuden vuoksi ottaa hiivalääkekuurin noita käsikauppalääkkeitä että jos se vaikka onkin hiivaa' .
Ei millään huvittais varmuuden vuoksi käytellä mitään lääkkeitä, mulla ei ole koskaan ollut hiivaa aiemminkaan, ja mitään ns. hiivaoireita ei ole. Lääkäri oli joku harjoittelija.
Voiko hiiva olla ilman kutina- tai kirvelyoireita?
Kommentit (2)
Ainakin vissiin? Mainitsin neuvolaterkkarille kiusallisista supistuksista, jolloin hän passitti minut kaikenmaailman bakteerikokeisiin. Siinä katsotaan myös hiiva. Hän ei edes kysynyt, onko kutissut tai kirvellyt. Eli kai voisi olla hiivaa ilman oireitakin? Tulokset eivät ole vielä tulleet.
t: H rv 31+3
Minulla ilmenee lähinnä hiukan lisääntyneenä valkovuotona (ei ole edes pahan hajuista tai kokkareista) sekä joskus valkoisena ' katteena' alapäässä (anteeksi yökkö kuvaus). Canesten tabletilla (ilman asetinta) ja voiteella olen hoitanut ja selkeästi parin päivän päästä huomaa eron.