Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä koko jouluaatto " juhlava" vai teettekö normaaleja kotihommia verkkarit jalassa

Vierailija
20.12.2007 |

siihen asti, kun pääsette illansuussa ruokapöytään?

Appivanhemmilla on nimittäin tapana, että varsinainen joulunvietto ja rauhoittuminen alkaa vasta siinä neljän, viiden korvilla. Siihen asti tosiaan appiukko saattaa vaikka haalarit päällä olla ulkohommissa.

Mun mielestä joulu taas jää kauhean tyngäksi, jos se alkaa vasta illansuussa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
20.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan hyvällä tuulella, puuhastellaan yhdessä, koristellaan kuusi, käydään ehkä kävelylenkillä ennen joulusaunaa, juodaan joulukahvit päivällä jne.

Minulla itselläni ainakin nyt sellainen loppurutistus töissä (josta lapsetkin joutuvat kärsimään) että aion kyllä viettää koko joulunajan juhlan merkeissä. Ihanaa, ihan kohta!

Vierailija
2/11 |
20.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä minä sitä ruokaa teen koko aamun ihan verkkarit jalassa. Me syödään varmaan kahden maissa, joten sitä ennen vaihdetaan vaattet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
20.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitetaan ruokia ja lapset kattelee joulu ohjelmia. Meidän joulu alkaa ruokailusta, sitten tulee pukki. En tiedä vielä missä kohtaa saunotaan.

Vierailija
4/11 |
20.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja menee koko pyhät paremmin puettuna.

Vierailija
5/11 |
20.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus kolmen korvilla alkaa " juhla" . Ja ei, juhla ei jää tyngäksi, koska varsinainen juhlahan on tietysti vasta Joulupäivä ja Tapaninpäivä.. kyllä mulle kaksi ja puoli päivää riittää hienosti...

Vierailija
6/11 |
20.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi kyllä kivaa sellainen juhlavampi touhu, mutta kun mies ei suostu yhtään tekemään päivästämme juhlaisaa niin sitten menee fiilis muiltakin.

Vierailija
7/11 |
20.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vaan sellaista oleskelua ja rentoutumista, ei niinkään " joulua" . Kyllä se on lapsuudesta jäänyt päälle se aaton tärkeys. Tosin me ei ollakaan mitään kovin uskonnollisia...

Vierailija:

joskus kolmen korvilla alkaa " juhla" . Ja ei, juhla ei jää tyngäksi, koska varsinainen juhlahan on tietysti vasta Joulupäivä ja Tapaninpäivä.. kyllä mulle kaksi ja puoli päivää riittää hienosti...

Vierailija
8/11 |
20.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten otetaan yön yli ollut kinkku uunista ja kuorrutetaan se.

Niin, ja joulukuusi koristellaan edellienä iltana tai vasta puuron jälkeen. Silloinkin se on laitettu jalkaan jo edellisenä päivänä.

Vierailija
9/11 |
20.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten varsinkin joulupäivä saattaa olla sellainen, että yksi jos toinen on suunnilleen yöpuvussa aamusta iltaan. Musta olis outoa sekin, että kolme päivää putkeen pitäisi kököttää suittuna niissä juhlatamineissa, siis jos ollaan " vain kotona" . Aatto riittää mainiosti ja silloin pukeudutaan jo aamusaunan jälkeen paremmin.

Vierailija
10/11 |
20.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kaikilla ole pelkkää juhlaa.

Vierailija
11/11 |
20.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluaatto ja molemmat joulupäivät ovat juhlapäiviä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi