Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten esimerkiksi 10 kg painavampi voi mahtua pienempiin vaatteisiin kuin minä?

Vierailija
19.12.2007 |

Selittäkääs tyhmälle. En tykkää liian pienistä vaatteista, 36 koko on mulle sopiva. Olen 164/53 ja noissa vaatekyselyissä yli 10 kg painavammat mahtuu 34 kokoon ja xs vaatteisiin. En voi tajuta...

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

liian pieniä vaatteita. Sellaisia, jotka mahtuu päälle mutta kiristää inhottavasti. Sitä käyttää sitä kokoa, jota haluaisi olla. Tälläisiä tapauksia on myös tuttavissa. Ihan naurettavaa.

Vierailija
2/15 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini on just about 10kg mua painavampi. Hänelle menee pienempi farkkukoko kuin mulle, mutta minä taas käytän pienempiä paitoja kuin hän.

Molemmat pukeudumme sopivan kokoisiin vaatteisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla kyse erilaisesta vartalosta. Minä tarvitsen isoja vaatteita, koska vartaloni on miesmäinen, vaikka en ole lihava. Sitten tietenkin eri vaatemerkeissä on eri koot.

Vierailija
4/15 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikun paljon, mutta lihakset on pienet, mitat on n. 89-64-89...

Vierailija
5/15 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOs ostaa mammojen liikkeestä, pitää ottaa se 34.

168, 59.

Vierailija
6/15 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on usein suhteessa pituuteen. He voivat olla pienempikokoisia jos ovat sinua(kin) reippaasti lyhempiä..

Vierailija
7/15 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

JOs ostaa mammojen liikkeestä, pitää ottaa se 34.

168, 59.

Vierailija
8/15 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

on usein suhteessa pituuteen. He voivat olla pienempikokoisia jos ovat sinua(kin) reippaasti lyhempiä..

Vierailija
9/15 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljonkin sinua lihavemmilta? Jos eivät, on kyse vain lihaserosta ja todennäköisesti silloin heillä on lihasta ja sinulla ei..

Vierailija
10/15 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuten käytä kiristäviä tai liian pieniä vaatteita mistään hinnasta. Olen 159 cm pitkä ja painoa vaihtelee välillä 58 - 61 kg, H&M:n naistenmallistossa alaosan koko on 34 (36 on melko ok, tosin vyötärö iso), yläosan XS, ellei kiristä hartioista.

Povi on pieni, samoin vyötärö kapea. Aktiivista massatreeniä olen harrastanut viitisen vuotta ja aerobista treeniä teen melkein joka päivä, mikä vaikuttaa kehon koostumukseen (eli tilavuuteeni :) ).

En siis tiedä, miksi mahdun niihin kokoihin, joita käytän, mutta en ole ainoa vastaavankokoinen näitä kokoja käyttävä.

Vierailija:

Selittäkääs tyhmälle. En tykkää liian pienistä vaatteista, 36 koko on mulle sopiva. Olen 164/53 ja noissa vaatekyselyissä yli 10 kg painavammat mahtuu 34 kokoon ja xs vaatteisiin. En voi tajuta...

Vierailija
11/15 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mä sit käytän liian isoja vaatteita. En tykkää kireistä.

Vierailija
12/15 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En muuten käytä kiristäviä tai liian pieniä vaatteita mistään hinnasta. Olen 159 cm pitkä ja painoa vaihtelee välillä 58 - 61 kg, H&M:n naistenmallistossa alaosan koko on 34 (36 on melko ok, tosin vyötärö iso), yläosan XS, ellei kiristä hartioista.

Povi on pieni, samoin vyötärö kapea. Aktiivista massatreeniä olen harrastanut viitisen vuotta ja aerobista treeniä teen melkein joka päivä, mikä vaikuttaa kehon koostumukseen (eli tilavuuteeni :) ).

En siis tiedä, miksi mahdun niihin kokoihin, joita käytän, mutta en ole ainoa vastaavankokoinen näitä kokoja käyttävä.

Vierailija:

Vierailija
13/15 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen myös että painan 61 (joulu! ;) ).

13

Vierailija
14/15 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläosa on xs/34, alaosa s/36. Vauva on levittänyt lantion. :) Ja tietenkin riippuu myös kaupasta & vaatemallistosta, mitä ostaa.

Vierailija
15/15 |
20.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Ruumiinrakenne.

Joillakin on leveämmät hartiat, isommat rinnat, muhkeampi takamus/reidet mitä toisella. Jos esim. rinnat ovat pienet ja hartiat luisut, voi paidoista mennä XS-koko, mutta takamuksen vuoksi pitää ottaa L-koon housut.

-Lihakset/läskit.

Jos on läskiä, se " vie enemmän tilaa" . Ja jos ihmisellä esim. on läskiä pepussa, mutta hän alkaa treenaamaan ja saa _lihaksikkaan_ takamuksen, niin pepun muoto muuttuu.

-Joillakin on oikeasti painavammat luut.

Toki erot eivät suuret ole ihmisten välillä;) mutta uskoisin että ap:kin saattaa ajatella että jos hän painaa esim 60kg ja kaveri 65kg ja heillä on sama vaatekoko, niin ehä kaveri ei olekkaan sitä 5kg painavampia, vaan luut painavat 1kg enemmän +hänellä lihasta eikä läskiä---> 5kg painoero on aivan olematon.

-Totta tuokin, että jos ostaan " aikuisten" vaatekaupoista/marketeista vaatteita, niin voi ostaa pienempää kokoa mitä " nuorten" vaateliikkeistä.

Aikuisille suunnatuissa kaupoissa mitoitus on väljempi, ja leikkaukset vaatteissa erilaisia. Esim. tyyliin Kappahallin koko M tai 38 on aivan erilainen mitä H&M:llä.

Toisaalta esim. H&M:llä rintaliivit ovat oikeasti kokoa pienemmät mitä kuppikoko kertoo, eli C=B D=C jne.

-Myös vaatteen malli vaikuttaa.

Jos joku ostaa nyt esim. muodissa olevia löysiä tunikoita tmv. niin pienempikin koko mitä normaalisti taatusti menee päälle, mutta jos ostaa tiukan joustamattoman kauluspaidan tmv. niin liian pieni koko ei mene päälle.

Itselläni esim. paidoista menee M-koko (vaikka isot rinnat onkin, olen vaan niin " hoikka" muuten yläosasta) Mutta reittä ja persettä löytyy, eli housjen on oltava kokoa 44.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä