Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joulu on pakanallinen juhla

Vierailija
18.12.2007 |

mutta se jätetään visusti mainitsematta kouluissa, päiväkodeissa, mediassa.. Puhutaan vain Jeesuksen syntymäjuhlasta, vaikka Jeesus syntyi maaliskuussa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi meidän valtaenemmistön pitäisi puhua pakanajuhlasta?

Vierailija
2/5 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin kun Jeesus ei edes syntynyt jouluna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa valoa pimeyteen ja kauan odotettu muutaman päivän breikki keskelle raskasta syksyn talven vaihdetta! mä oikein odotan marraskuussa että jouluvalot ilmestyy ikkunoihin ja tulee väriä pimeeseen aamuun ja iltaan!

se miten paljon kukin kuluttaa tai rukoilee olkoot jokaisen oma asia.

Vierailija
4/5 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
5/5 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nimittäin ajattelen vähän samalla tavalla.

Iolen kyllä kristillisen kasvatuksen saanut ja kristityksi itseäni kutsun ennen kuin pakanaksi, mutta sen verran pakanaa minussa on, että Joulua mieluumin viettäisin painottaen niitä alkuperäisiä perinteitä. Tarina Jeesuksen syntymästä on sinällään ok, kuten sen sijoittaminen joulun aikaan, mutta se voisi olla huomattavasti vähemmän esillä. 20% jouluevankeliumia 80% niitä perinteitä, joita oli ennen kristinuskoa ja jotka pakotettiin kristillisiksi perinteiksi, kun niistä ei eroon päästy.

Näin meillä tullaan joulua viettämään, mutta olisi kiva, jos noista perinteistä ja niiden oikeasta alkuperästä muutenkin enemmän puhuttaisiin.

JA te toisinajattelijat, yllättyisitte, jos tietäisitte, miten vähän joulusta oikeasti on tullut kristinuskon myötä. Mulle ei näin äkkiseltään tule mieleen kuin se itse tarina... Lahjat, ruoat, kuusi, haudoilla käyminen, laulut jne. on ajalta ennen kristinuskoa.