Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

jos vauva on mahassa selkäranka äidin selkärankaan päin...millainen synnytys?

Vierailija
18.12.2007 |

eikös se ole siis eturaivo tarjonnassa sitten? Kun tossa mahan edessä viuhtoo vain jalat ja kädet ja neuvolatäti ei löydä vauvan pyllyä eikä selkää. Eli sillonhan ne on mun selkärankaan päin ja kyseessä otsa edellä syntyvä lapsi. Voiko sitä edes alakautta synnyttää vai pitäisikö leikata?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella aikuismaisesta ja kypsästä tekstistäsi :) heh

Ensinnäkin, mistä tiedät mitä vauva ehtii tekemään ja miten kääntymään kun et edes tiedä millä viikoilla olen ja olenko jo lähdössä synnyttämään?

Ja äitiydestä on selvitty ihan kunnialla jo 6 vuotta, että eiköhän se tästä edeskin onnistu.

Kyllä sulla on helppo ura ollut jos minun kysymykseni oli urasi idiootein :) toisaalta ehkä hyvä että et ole tyhmempiin kysymyksiin törmännyt kun et oikein tähänkään osannut asiallisesti kommentoida.

Ehkä kannattaisi ottaa iltalääkityksesi ja mennä nukkumaan :)

t. AP ja ap:n eturaivo vauva

Vierailija
22/24 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap ei vaahtoa mitään vaan kysyy kysymyksen.

Jos neuvolatäti kerta sanoo minulle, että vauva on mahassa selkäranka minun selkärankaani kohden ja tämä tulee luultavasti vaikuttamaan synnytykseen, niin kyllähän minä tyhmä sen sitten uskon...

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koettaa nyt ärsyttää joka ketjussa ihmisiä. On sitä halvat huvit ihmisillä!

Vierailija
24/24 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä vauva asettuu synnytyksen aikana lantion yläaukeamaan pää sivuttain, korva siis napasi puolelle. Kun vauva lähtee laskeutumaan, kääntää hän kasvonsa sinun häntäluutasi kohti, ja nostaa sieltä päänsä ulos tullessaan. Jos käännös menee toisin päin, eli vauva kääntää kasvonsa sinun häpyluutasi kohti, ei hän pääse ojentamaan itseään ulos niin hyvin kuin ensiksi mainitussa, ja ulos tulo voi kestää hitaammin. En ole koskaan kuullut normaali kokoisesta vauvasta joka suoraan tulisi ilman luonnollista rotatiota ulos. Kätilö tunnustelee vauvan pään aukileita, ja niistä voi päätellä vauvan tarjonnan, eli takaraivo, lakitarjonta, otsa, kasvo, jne. Takaraivotarjonta olisi vauvan pään mittoja ajatellen ihanteellisin. Kun taas esim. kasvot edellä tulevat leikataan koska ei mahdu tulemaan.

Kokeile sitä kun synnytyksesi alkaa, että olet etukumarassa asennossa, vaikka pallon päällä. Usein painava selkäpuoli kiepsahtaa siinä oikeaan vinkkeliin.

Elä huoli. Jokainen raskaana oleva miettii kaikkea maan ja taivaan välillä. Kohta saat nuuhkia pientä kääröäsi, ja sitten on uusia miettimisen aiheita lisää ;) Onnea jo etukäteen :)