Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kokemuksia puun kaadosta rivitaloyhtiössä?

Vierailija
10.11.2008 |

Puun kaadosta aiheutuvat kustannukset kuuluvat taloyhtiölle, mutta mitä olette tehneet laadetuille puille? Oletteko myyneet ne ja ottaneet tulot taloyhtiölle? Vai jakaneet puut osakkaiden kesken? Vai onko joku osakas ostanut niitä itselleen ja miten olette määritelleet hinnan?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkaan kaatokulujen jälkeen.

Vierailija
2/12 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä vain kokemuksia siitä, millä hinnalla kokonainen runko (siis jos ostava osakas pilkkoo sen itse klapeiksi) on myyty.

Kun yksi osakas haluaa että ne myydään, jotta saadaan rahaa. Ja jos me, joilla on takka, halutaan ostaa ne, niin maksetaan yhtiölle hyvät korvaukset.

Siksi kyselen. Eli onko ne tapana myydä (yleensähän kaataja vie ne mukanaan, eikä maksa niistä mitään) osakkaille vai antaa?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kaatokuluja ei tullut ja siihen ne puun kappalat jäi puistoon istuin jakkaroiksi kun asunnoissa ei ollut takkoja/puulämmitteisiä saunoja niin kysyntä ei ollut kova :-)

Vierailija
4/12 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siivoaa jäljet ja vie puun pois niin hyvä on. Yleensä noista jää miinusta ja hirveä sotku.

Vierailija
5/12 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

rivitaloyhtiö, jossa 8 huoneistoa, joista kuudessa takka, joista kolme takkaa varaavia.

Kaadetut puut on jaettu näille takallisille, ilman korvausta.

Käytännössä osa ei ole ottanut ollenkaan

a) kun ne rungonpätkät siis pitäisi vielä pilkkoa itse polttopuiksi, ensin sahalla ja sitten kirveellä

b) kun avotakka ja pienet lapset on huono yhdistelmä

Tunnustan olevani itse ahne ilmaiselle polttupuulle. Katson kyllä ensin, että muutkin vie, mutta jos ne rungot jää siihen kovin pitkäksi aikaa lojumaan, niin kannan ne pikkuhiljaa omaan pihaamme ja pistän polttopuiksi.

Vierailija
6/12 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hintaan 35-50 euroo pinokuutio valmiiksi halottuna. Koivu kallimpaa, havupuut ja lepät halvempaa.

Jospa tästä ois yhtään apua. Aika hyvälle tuntus jos takan omistavat osakkaat ottas runkot sekä roskat. Eli saa polttopuutarpeet kun vie risut pois. Ja onhan niissä risuissakin poltettavaa kun viitsii vaikka oksasaksilla pätkiä. Aikaa menee mutta sit ei jääkkään kuin ihan ohuimmat vietäväksi pois.

Ja sit jos löytyy oksasilppuri jostain niin ohuimmat voi silputa pensaiden juurelle katteeks.

Vierailija
7/12 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos polttupuuta saan, niin toki siivoan myös roskat. Eli oksat silppurilla hakkeeksi jne.

Vierailija
8/12 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niistä ahneita ihmisiä, joiden pitäisi kaikesta saada rahaa. Jos vaikka koira kakkaa niiden rappusten eteen ja naapurin mummo haluaisi ottaa siitä kompostiin parannusainetta, niin hinnoittelevat sen koirankakankin.

Vierailija
9/12 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme juuri tilanneet valmiiksi tehtyjä klapeja hintaan 40e/pinom3. Ja jos pihalla on runko, niin kyllä me mielellämme itse sen pilkomme poltettavaksi.

Fakta on kai se, että jos tuollaista isoa runkoa myy, niin siitä ei paljonkaan saa. Sen kuljetus ja pilkkominen on niin kallista. Olen ymmärtänyt, että joku saattaa suostua ilmaiseksi sen kuljettamaan jos saa pitää puun.

Siksi ihmettelen yhden osakkaan hinkua vaatia meiltä muilta rahaa siitä, että otamme ne omaan käyttöön. Hän siis ilmaiseksi antaisi ne kaatajalle, mutta jos me muut haluamme ne pitää (JA siivota jäljet HÄNEN pihaltaan), niin meidän pitäisi siitä maksaa yhtiölle.

Mietin tässä että miten nyt toimisin, etten tekisi väärin. Olen taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja, joten minun on esitys tehtävä...

ap

Vierailija
10/12 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tietenkin olen lukenut asunto-osakeyhtiölain ja tiedän miten sen mukaan toimitaan. Ja kaadon kustannukset kuuluvat yhtiölle, samoin kaadetut puut kuuluvat yhtiölle.

Mutta jos kaadettujen puiden poisvienti maksaa puiden arvon verran, niin miksei niitä siis vastikkeetta voisi antaa niitä tarvitseville osakkaille? Taloudellista vaikutusta ei ole. Siksi kyselen vähän henkisiä mielipiteitä ja kokemuksia aiheesta.

ap

Vierailija
11/12 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

puut kun taloyhtiö maksaa teille x euroa. Taloyhtiöllehän se maksaa joka tapauksessa jos joku ei niitä ota, miksipä ette siis tekisi pientä tarjousta?? :-)

Vierailija
12/12 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ajatus.

Eli kun ko. osakas ehdottaa, että voisimme hinnalla X ostaa puut, kerron että hinnalla Y voimme ne siivota ja viedä pois. Ja työhän on nykyään kovin kallista, niin luultavasti tuo Y = X. Ellei peräti Y > X ?!

Ihme touhua aiheuttaa tämä suomalaisten pohjaton kateus.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi