Onko tämä teistä normaalimäärä alkoholia per viikko?
Ihan kysyn kun minusta miehen juominen on liiallista. Ei ole "humalassa olevan oloinen" lähes koskaan mutta silti olen aina kiinnittänyt huomiota meidän suhteen aikana tuohon viinin/oluen juonnin määrään. Aikaisemmissa suhteissa kun ollaan eletty tyyliin pullo punkkua puoliksi poikaystävän kanssa ehkä 2krt/kk.
Eli tässä esimerkinomainen viikko:
- ma: ei mitään
- ti: iltaolut ruoan kanssa (0,33l kolmosolut)
- ke: juoksulenkillä (12km) --> illan aikana 2 olutta (sama kuin yllä)
- to: iltaolut ruoan kanssa
- pe: juoksulenkillä (10km), sen jälkeen pullo olutta ja illalla kokonainen pullo viiniä yksin ruoan kanssa ja telkkaria katsellessa (ts. juonti alkaa ehkä klo 20 ja pullo juotu 24 maissa)
- la: illalla kokonainen pullo viiniä yksin ruoan kanssa ja telkkaria katsellessa
- su: juoksulenkillä (16-20km) --> sen jälkeen 2 olutta
Tuosta tulee oman laskelmani mukaan noin vajaa 20 annosta per viikko ja minusta se on paljon! Mies taas on sitä mieltä että kyllä viikonloppuna voi juoda sen pullollisen hyvää punaviiniä ruoan kanssa ja oluet on joko ruokaoluita tai sitten kyse on juoksun jälkeisistä oluista joita ei lasketa. Ja että jos hän on siinä kunnossa että pystyy juoksemaan 1-2 maratonia per vuosi niin ei hänellä voi olla alkoholin kanssa ongelmaa. Minusta taas jo se että hänelle läheinen ihminen kiinnittää asiaan huomiota kertoo siitä että ongelma ehkä on olemassa.
Tai sitten tietenkin on se mahdollisuus että olen vain veemäisellä tuulella tuon juonnin suhteen kun meillä on pieni lapsi ja oma juomiseni on ihan minimissä. Joskus aikoinaan juotiin viikonloppuisin se viinipullo puoliksi (ja mies otti pari drinkkiä siihen päälle) mutta nyt kun itse en juo niin hän silti juo sen koko pullon vviiniä kun "sehän menee pahaksi jos sen kaappiin laittaa ja juo seuraavana päivänä loppuun".
Eli olenko vain nipo koska omat juomistottumukseni ovat täysin erilaiset vai onko tämä paljon?
Kommentit (37)
ei tuosta kasva. Naiselle olisi jo riskimäärä.
että me ja meidän tuttavat olemme kai alkoholisteja, koska mielestäni tuo ei ole paha määrä.
Oikeasti alkoholi alkaa aiheuttaa vaurioita aika paljon isommilla määrillä. Suuri osa todellisista alkoholisteista on terveitä, vain osaa saa kirroosin tmv.
Mä juon varmaan melkein saman verran. Se on mun tapa säilyä järjissäni ja jokseenkin hyvällä tuulella. Jos pari lasia viiniä illalla mut tappaa, niin tappakoon. Uskon kuitenkin että kuolema korjaa ennemmin tai myöhemmin ihan jostain muusta syystä.
ja riippuu henkilöstä kelle mikäki määrä on liikaa, mutta kyllä minäki saattaisin huolestua jos oma mies jois viikossa pari viinipulloa.. Omaki mies saattaa jonain viikkona juoda useana päivänä muutaman oluen, mutta se ei ole mielestäni liikaa. Vaikeahan se on kenellekään käydä sanomaan että pitäis vähentää jos henkilö ei omasta mielestään juo liikaa.
Mun mies juo iltaisin jopa 6 puolenlitran olutta. useana iltana menee 4 olutta, eli 2litraa..ja sen mielestä se on ihan normaalia. ei ole alkoholisti, kun pystyy olemaan juomattakin.
mä olen koittanut sanoa sille että lähtis edes pois kotoa juomaan, jos on pakko juoda, mutta ei niin ei. itseä vituttaa ihan suunnattomasti, kun se heiluu kännissä täällä mun silmissä (välissä lapsikin on viel silloin hereillä). ja kun se ei itse edes tajuu että on juovuksissa.
miten sen päähän sais taottua että lopettas? eikä siinä mitään mun mielestä, jos jois vaan sen yhden, mut miks pitää juoda niin monta että humaltuu? jois sitten kunnon kännit kerran viikossa, mutta ei perkele tissuttelis tossa joka ilta! onneks miehelläni on vuorotyö, joten yövuorojen aikaan ei voi juoda.
olen sanonut lähteväni lapsen kanssa ja yrittänyt tehdä vaikka mitä (yhteisestä viinakaapistammekin se juo kaiken, ja jättää viel tyhjät pullot sinne kaappiin, mä en huomaa kun se juo niitä, en tiedä yrittääkö juoda salaa), mutta kun tuntuu että mikään ei auta.
muutenkin suhteemme on pelkkää huutoa nykyään, en tiedä mitä tässä tekis.
Ei kai tuo monenkaan mielestä ole iso määrä alkoholia viikossa (moni mieheni työkaveri juo tuostakin vielä suurempia määriä, mitä tosin mieheni kanssa ollaan ihmetelty), mutta kyllä minusta tuo on jo liian iso määrä.
Ehkä tuo miehesi oluen juonti vielä menee, mutta että 2 pulloa viiniä yksinään viikonlopun aikana on minusta jo ihan liikaa. Ja ongelmahan tuo on, jos ei pysty olemaan ilman tarvittaessa. Me miehen kanssa tuhotaan yksi viinipullo viikonlopun aikana yhdessä (siis silloin kun sitä juodaan). Pyydä miestäsi olemaan yksi viikonloppu ilman viiniä, pystyyköhän siihen?
Et sinä nipo ole, tuolla tavalla isällänikin alkoholiongelma alkoi eli määrät pikku hiljaa kasvoivat. Ei tosin vieläkään myönnä ongelmaansa, mutta tuhoaa vaimonsa kanssa viikonlopun aikana helposti 1-2 korillista keskiolutta (ja ei kuulemma ole ongelmaa), siis arkisin käyvät ulkona syömässä ja ruokajuomana tuo keskiolut (2-3 pulloa/kerta). Ja enää ei lapsenlapsetkaan hillitse juomista (ennen ei juonut lasten aikana).
teillä jos nää on ihan normaaleja. Onko av-palsta sittenkin lyhenne sanoista "Aina Vinettoa"?
ja kehitys aivoissa vielä kesken.
kerrallaan. Osta ihmeessä vakuumipumppu viinipullolle niin voi jakaa viinipullon useammalle päivälle.
http://www.ttl.fi/Internet/Suomi/Aihesivut/Tyoterveyshuolto/Tyokalut/ra…
alle 8 tunnissa on alkoholi palanut se elimistöstä, ni onko se nyt niin mahdoton määrä?
Mutta kun kuuntelee miehen työkavereita, tänä viikon loppuna jäi juonti vähälle, meni VAIN 24 tölkkiä olutta.'
Normaalisti menee 0,75 kirkasta+ se 24 tölkkiä olutta
Kauhulla kuunnellaan noita juonti määriä
Mies jos SAA (ei itse osta) se laatikko kestää 1-2 kuukautta
Järkyttävää, että nykyisin noin hurjia määriä pidetään normaaleina. Kertoo jotain tästä yhteiskunnasta. Moni ei varmaan tajua, että keho tottuu siihen alkoholiin ajan mittaan ja määrät lisääntyvät pikkuhiljaa. Eli pulloa vinkkua ei tunnu enää missään. Alkoholistihan kestää viinaa todella suuria määriä ja joutuu juomaan aina enemmän ja enemmän saadakseen sen kännin.
Maksa ja muu kroppa vaan ei kestä tuollaista tissuttelua kovin pitkään. Vaikka itsestä olo tuntuisi mahtavalta, voi totuus olla aika karmea.
Ja millaisen esikuvan te haluatte antaa lapsillenne? Senkö, että jatkuva tissuttelu on normaalia?
Ja kun alkoholia menee liki joka päivä, on se ilman muuta liikaa ja jo tavaksi muodostunut.
Kyllä pitää pystyä olemaan juomatta, vaikka kotona kaapissa on olutta.
Toisaalta jos joisi joko ne viikolla juodut pari olutta eikä viiniä viikonloppuisin, tai sitten pelkästään ne viinit viikonloppuisin. Toisaalta taas jos ei ole selkeästi humalainen, niin onko tuo niin vaarallista. Jos pystyy olemaan selvinkinpäin. Itse nipotan herkästi oman miehen juomisista, se saattaa olla viikonlopuilla 7 isoa tölkkiä olutta. Itse käytän vähemmän, maksimissaan pullo viiniä viikonlopussa ja osa viikonlopuista ilman alkoholia.
Ihan vaan halusin ilmoittautua ja kertoa että olen tosi kiitollinen kaikkien viesteistä ja ajatuksista. Pistäkää niitä ihmeessä lisää tulemaan.
Tämän viikon tilanne on nyt sellainen että eilen ei alkoholia mennyt ja nytkään ei ole olutta kaapissa. Saa nähdä mikä tilanne on illalla kun mies tulee kaupasta. Toivon tosi paljon ettei hän toisi mitään tullessaan.
Jotenkin tuntuu että miehelle on oluesta tullut kuin minulle suklaasta. Eli jos sitä kaapista löytyy niin sitä pitää pikkuhiljaa napsia viikon aikana eikä sitä vaan millään voi jättää sinne odottamaan viikonloppua. Toisaalta eikös ole niin että suklaan kanssa tämä onkin vielä suht ok mutta olut on olutta?
ettei mene baariin vetämään sitä olutta, ja ei ota niitä kännejä. Mieti tilanneniin, että mies jois ne kaikki viikonloppuna ja ois joka viikonloppu kännissä. Yksi kalja ei pahaa tee, mieti mitä ne juo maailmalla. Täällä on taas niitä nipoja, jotka sanoo: yksi olut saunan jälkeen lauantaina. Ei ihme jos miehet on sit yökerhossa aivan jurrissa pettämässä vaimojaan.. Ja tällä puheella en missään nimessä kannata juomista.
Ise juon 2-3 lavaa eli 48-72kpl IV olutta viikonloppuisin.. Enkä ole alkoholisti olen alkoholin suurkuluttaja.
Enemmän tuossa on tuo tapa, eli että juo viikolla. Toisaalta juoksulenkkien jälkeen tuo "relaksoiva" vaikutus on ihan totta ja tiedän jopa mm. balettitanssijoiden saattavan juoda yhden oluen tms. rentoutukseen näytöksen jälkeen.
Sinänsä 2 pulloa viiniä ei mielestäni ole viikonlopun aikana kauheasti. Tietenkin jos ihan yksin juo ja sinä et juo mitään, niin voisi kysyä miksi juo ns. yksin.
Kyllä meillä varmaan menee helposti 3 pulloa viiniä viikonlopun aikana, mutta yleensä se jakaantuu tasaisesti, esim. lauantaina saatan ottaa lasillisen viiniä lounaan kanssa oikein hyvillä mielin.
Viikolla meillä ei juoda koskaan. Se periaate tehtiin suunnilleen vuosi sitten, kun tuntui että tuo iltaolut alkoi muodostua tavaksi ja torstaina meni jo pari viikonloppuun orientoituessa