Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kestovaipat on ihan pepusta!

Vierailija
18.12.2007 |

Olen ympäristöasioissa aika valveutunut. Suosin joukkoliikennettä, kierrätän, lajittelen jätteeni, en kuluta turhaan. Minusta on kamalaa käyttää kertakäyttövaippoja ja saastuttaa niillä.

Kun toinen lapseni nyt syntyi, otin tavoitteeksi kestoilla ainakin osittain. Hankin muutamia erilaisia kestovaippoja kokeillakseni, mitkä meille sopivat. Mutta ei mikään sovi!

Kestovaippaa saa olla vaihtamassa ihan koko ajan. Ne vuotavat. Niitä on vaikea käyttää. Ne eivät lähde puhtaiksi tavallisessa pesussa muun pyykin seassa, vaan niitä pitää pyörittää ihan erikseen korkeissa lämpötiloissa. Niitä ei voi käyttää ulkona tai yöllä - koska ne pitää siis vaihtaa heti, kun sinne on jotain tullut. Mikä inhottavinta, lapsi on kestovaipoissa tyytymätön ja itkee jokaista pisua, mitä kertisten kanssa ei koskaan tapahdu.

Sori vain, mutta minä valitsen saastuttamisen.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käyttänyt kestoja jo kolmella lapsella eikä meillä ole ollut mitään mainitsemiasi ongelmia.

Vierailija
2/9 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

alle puolivuotiaskin pissaa 15-30min välein. Märisä vaipoissako sen pitäisi olla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden pintakuivuus ei ole yhtä hyvä kuin kertiksillä ja siksi ne voivat olla arkaihoisille väärä valinta. Toki osalle taas ei sovi kertikset, mutta siis että yhtä ja ainoaa kaikille parasta valintaa ei ole.

Vierailija
4/9 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan tykätty kestoista eikä suurempia ongelmia ole ollut.

Vierailija
5/9 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useinhan vaatii vaivannäköä löytää oikeat mallit ja sopiva imun määrä. Meidän lapsille ei käy pelkät kestot herkän ihon vuoksi. Käytetään kyllä kuivaliinakankaita ym. ihoa vasten. Eli sekakäytöllä mennään.

Helponta on ollut, kun ei ole pidetty vaippoja olleenkaan! Kestot voivat olla paikallaan teillä uudestaan, kun lapsi opettelee kuivaksi. Yhdet tai kahdet pisut imevät harkkahousut ovat mainioita kannustimia pottailulle.

Vierailija
6/9 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En allekirjoita yhtäkään väitteistäsi, mutta en väitä, että olisit väärässä. Teille ei sitten kai kestot sovi.

t:kaksi lasta kestottanut

Vierailija
7/9 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietty ole pakko, mutta mä ainakin huomasin kestot paremmiksi isommalla lapsella. Ja ihan vauvalla ne oli kanssa ok, kun meidän vauva kakkasi vain 2-4krt/kk, niin niitä pissaharsoja nyt pesi missä vaan ja milloin vaan.

Mua enemmän kuin kosteus vauvan iholla ahdistaa ne kemikaalit, mitä kertikset on täynnä. Varsinkin raskausaikana kertisten kemikaaliklöyhkä suorastaan oksettaa.

Vierailija
8/9 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytetään Fuzzeja ja ollaan tyytyväisiä. Mutta ne ei toimineet alkuunkaan mukana tulevan mikroinsertin kanssa, vaipat oli märät viidessätoista minuutissa. Kun vaihdettiin bambuimuun, niin johan alkoi toimia.

Mulla on nyt parin kuukauden kokemus kestoista, sitä ennen käytin puoli vuotta vauvalle vain kertiksiä. Olen ollut tosi tyytyväinen kestoihin alkuvaikeuden jälkeen. Ei keston kuulu olla vaihdettavana vartin jälkeen.

Vierailija
9/9 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintäänkin inserttejä pitää olla 2 että imevät edes jotenkuten tarpeeksi. Paras on esim. insertti + bambu tai hamppu. Lapsen kasvaessa meillä on pystytty vähentämään imuja kun pissaa tulee vähemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan