Vasta av:lla palstaillessani olen tajunnut, että kaikki ei pidä valokuvakorteista
Olen varmaan elänyt jossakin kuplassa, kun oikeasti kuvittelin, että ne on kaikkien mielestä kivoimpia mahdollisia joulukortteja. (Mun mielestä taas kaupan kortit on tylsiä.) Ja ei, maailmani ei romahtanut karvaan totuuden kuultuani. Itse ilahdun eniten juuri lasten kuvista tehdyistä korteista ja laitan niitä jatkossakin tietyille sukulaisille ja kavereille. Mutta osa saa kaupan kortin ja kenties oikeasti ilahtuu siitä enemmän.
Kommentit (38)
Mullekin on ihan sama onko siinä kuvassa vaikka mummo tai perheen undulaatti, musta on kiva saada persoonallisia kortteja. Mieluummin toki teknisesti ja muutenkin onnistunut kuva eikä mikään punasilmäinen räpsäisy, mutta tiedän että kaikki ei osaa tai ole kiinnostuneita kuvaamisesta joten ei se mikään vaatimus ole, huonommatkin otetaan vastaan!
Lapsettomana suhtauduin vielä hiukan epäillen näihin kortteihin koska kuvittelin että se on vain sitä että vanhemmat tahtovat kaikkien ihastelevan lapsiaan. Nyt lähetän itse näitä kortteja enkä minä ainakaan kuvittele että lapseni ovat muiden mielestä jotenkin ylivertaisen söpöjä. Kortit saa myös heittää roskiin, laittaa takariviin tai vaikkapa laatikkoon joulun ajaksi, en välitä. En odota kaikkien niitä rakastavan mutta kyllä välillä ihmetyttää millainen ihminen niistä vihastuu niin paljon kuin täällä saa välillä lukea.
niinpä olen kaikille laittanut ne paljon parjatut tiimarin kortit. Sen verran niitä katson, että lähetän sellaisen kortin kuin on omistajakin. Siis jos omistaja tykkää koirista, laitan koirakortin, jos kortti menee lapselle, laitan jonkin iloisen lapsikortin etc. Siis vaikka näinkin helpolla yritän päästä, niin kyllä ainakin olen ajatusta siihen korttiin käyttänyt ja se on mielestäni tärkeintä!
mutta kuvan valintaan voisi kyllä käyttää aikaa ja vaivaa.
Mua ärsyttää ne liian pimeät kuvat, joissa punasilmäiset lapset istuvat tonttulakit päässä jossain teennäisessä jouluasetelmassa kynttilän/takan tms. vieressä.
Hauskimpia ja ihania ovat sellaiset hyvät tilannekuvat. Mun yksi kaveri lähettää aina ihan huippuihanan valokuvakortin jossa lapsista joku hauska, hyvälaatuinen kuva (eikä yleensä edes jouluinen/talvinen). Korttipohja on aina itse askarreltu, eikä mikään valmis valokuvausliikkeen joulumaisemakehys. Tällaisia kortteja on ihanaa saada! J
Tämähän on ihan klassikkoaiheita: Siis jengi IHAN OIKEASTI, tohkeissaan avautuu siitä, etteivät tykkää kun jotkut sukulaiset tai kaverit menevät lähettämään heille kortteja, joissa on lapsia. Ja vielä tonttulakit päässä! Voiko joku ajatella noin pessimistisesti asioista??
Mä oon luullu, että ihmiset ihan joulumielen toivotuksen ja tervehdyksen vuoksi näitä kortteja meille lähettävät, ihan niin kuin mekin muille. Ja minä kun pidän kaikenlaista muistamisista, oli ne kortit sitten minkälaisia tahansa. Ei ole vielä tullut vastaan korttia, jota tulisi mieleen arvostella...
Voisitteko ystävällisesti listata joitain muitakin asioita, joista ette pidä?
Anna kun veikkaan TOP5-listanne olisi:
1) Elämä (ihan muuten vaan - kato ku muut diggaa ni mä dissaan)
2) Auringonnousut (liian kirkasta, synkkyys on mun juttu)
3) Ruohontuoksu (se vihree värikin saa karvan nousemaan)
4) Loma (tavisten touhua)
5) En nyt keksi mitään, mut jotain negatiivista yleisesti kuiteski
Vierailija:
mutta kuvan valintaan voisi kyllä käyttää aikaa ja vaivaa.
Mua ärsyttää ne liian pimeät kuvat, joissa punasilmäiset lapset istuvat tonttulakit päässä jossain teennäisessä jouluasetelmassa kynttilän/takan tms. vieressä.
Hauskimpia ja ihania ovat sellaiset hyvät tilannekuvat. Mun yksi kaveri lähettää aina ihan huippuihanan valokuvakortin jossa lapsista joku hauska, hyvälaatuinen kuva (eikä yleensä edes jouluinen/talvinen). Korttipohja on aina itse askarreltu, eikä mikään valmis valokuvausliikkeen joulumaisemakehys. Tällaisia kortteja on ihanaa saada! J
Vai kiisteleekö joku täällä siitä, pitäisikö ostokortissa olla poroja vai joulutonttuja... Joulukortteja on kiva saada, mutta tavallisia kuvakortteja en niin kauheasti katsele, valokuvia sen sijaan tarkastelen paljon tarkemmin.
Ennen kuin sain omia lapsia, minua ei niin kauheasti kiinnostaneet toisten lasten kuvat korteissa. Omien lapsien syntymän jälkeen ne ovat alkaneet kiinnostaa aivan toisella tavalla. Minusta kivointa on, jos koko perhe on kortissa vaikka koirankin kera. Minusta on kiva katsoa tuttujen kuvia.
ei minuakaan nyt mitenkään ylenpalttisesti joulukortit kiinnostaneet etenkään lapsettomana, mutta pointti on se, että kyllä niitä oli silloinkin tosi kiva saada. Ehkä kuvakortit eivät niin paljon herättäneet tunteita silloin, mutta se on kaukana siitä, kun jotkut täällä ärsyyntyvät tällaisista kivoista eleistä.
Luulisi olevan sen verran pokkaa sitten, että infoaa korttien lähettäjälle, ettei tartte enää kuvakortteja lähetellä. Mutta tuskinpa näistä reppanoista siihen on, kunhan mussuttavat täällä verkossa.
varsinkaan joka vuosi.
Kuvat kuvina ja kortit kortteina. Vaikka sinne kortin väliin joku kiva kuva lapsesta jos haluu lähettää..
Tiimarin tusinatuotteet ovat jotenkin niin sieluttomia.
Me ollaan vuosikaudet lähetetty huolella otetut valokuvakortit. Tykätään tai ei, en jää sitä miettimään.
En mäkään tykkää tiimarin lumiukkokorteista...
Me mietitäänkin joka vuosi huolella, että tulee erilainen kuin aikaisemmin ja mahdollisimman luonnollinen. Ei sen tarvitse olla poseerattu kuva, mielummin ei ollenkaan olekaan sellainen.
Jonain vuonna oli leivontakuva, toisena ulkoilukuva, kolmaltena tytär koiran kanssa jne.
Eikä ikinä tulisi mieleenkään lähettää punasilmä-kuvia, kun nykypäivänä sellaiset voidaan käsitellä kuvista pois...
Vierailija:
poitsu kun on eka lapsi niin oli ihan innoissan lähetettävä sen kuva kaikille joiden kanssa on edes vähänkin tekemisissä =)
Tosin tänä jouluna, kun olemme jo kuusi vuotta toivoneet saavamme lapsen, aiheuttaa toisten lasten kuvakortit myös haikeutta ja kipuakin. Mutta en silti toivoisi, että ystävät jättäisivät tämän takia kuvakortit lähettämättä.
Vierailija:
Me teemme lapsen kanssa kortit isovanhemmille, isoisovanhemmille ja kummeille, muille ostetaan kaupasta. Kaupasta ostaessani ostan kaikille erilaiset kortit ja erikseen mietin millainen kenellekin sopii. Siksi myös ostan kortteja monista kaupoista, kun yhdestä ei yleensä löydy kaikille sopivia. Sen sijaan tiedän, että ainakin omassa suvussani nämä valokuvakortin lähettäjät lähettävät kaikille prikulleen samanlaiset, usein vielä niin että allekirjoituksenakin on vain printattu nimi.
Inhottava ämmä siellä haukkuu vauvoja. Tyypillinen sellukasa läskeineen..
Tääl voi oppia meistä monenlaista. Enpä olisi voinut ajatella ennen tätä, että jotkut ä-r-s-y-y-n-t-y-v-ä-t joulukorteista. Siis vaikkapa siitä, että joku lähettää kortin, jossa on lapsen (!!) kuva tai mikä kamalinta, joku lähettää saman (!!) kuvan kaikille. Miten ne kehtaa? Onko joku teistä kysynyt polliisisetiltä neuvoa, miten tällaisen loukkauksen voi estää jatkossa?
Pikkumaisuudella ei tooosiiiaankaan näytä olevan mitää rajoja.
Jos et tykkää, niin paperinkeräykseen vaan... Vai pitäisikö postiluukkuun liimata " ei vauvakuvakortteja, kiitos!" ?
En kyllä myöskään ymmärrä, miksi Tiimarin jenkkijoulupukin kuvaa olisi kivempi katsella kuin jonkun rakkaan ihmisen (ystävät ja sukulaiset ovat joillekin rakkaita) lapsen kuvaa? (Eikä sitä tosiaankaan edes ole mikään pakko katsella...)
Vierailija:
Tämähän on ihan klassikkoaiheita: Siis jengi IHAN OIKEASTI, tohkeissaan avautuu siitä, etteivät tykkää kun jotkut sukulaiset tai kaverit menevät lähettämään heille kortteja, joissa on lapsia. Ja vielä tonttulakit päässä! Voiko joku ajatella noin pessimistisesti asioista??Voisitteko ystävällisesti listata joitain muitakin asioita, joista ette pidä?
Anna kun veikkaan TOP5-listanne olisi:
1) Elämä (ihan muuten vaan - kato ku muut diggaa ni mä dissaan)
2) Auringonnousut (liian kirkasta, synkkyys on mun juttu)
3) Ruohontuoksu (se vihree värikin saa karvan nousemaan)
4) Loma (tavisten touhua)
5) En nyt keksi mitään, mut jotain negatiivista yleisesti kuiteski
Oma top 5
1)Itsekkään ihmiset
2)Fanaattismi
3)Välinpitämättömät ihmiset
4)Ympäristötuhot
5)Ihmiset jotka raivoavat netissä jostain varsin yhdentekevästä
Ja joo, olen iloinen ja kiitollinen kaikista korteista, mutta kyllä minulla silti on mielipiteitä siitä mitkä mielestäni ovat kauneimpia ja mukavimpia.
Vierailija:
Me teemme lapsen kanssa kortit isovanhemmille, isoisovanhemmille ja kummeille, muille ostetaan kaupasta. Kaupasta ostaessani ostan kaikille erilaiset kortit ja erikseen mietin millainen kenellekin sopii. Siksi myös ostan kortteja monista kaupoista, kun yhdestä ei yleensä löydy kaikille sopivia. Sen sijaan tiedän, että ainakin omassa suvussani nämä valokuvakortin lähettäjät lähettävät kaikille prikulleen samanlaiset, usein vielä niin että allekirjoituksenakin on vain printattu nimi.