Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä takia ihmiset hokevat toistensa etunimiä?

Vierailija
20.01.2023 |

En ymmärrä tätä tapaa ja en tykkää siitä. Toisaalta en tykkää nimestänikään. Tulee väkisin power move-vibat.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aimo on hieno nimi, sitä kelpaa toistella.

Vierailija
2/19 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta tiedettäisiin, että kenelle puhe on osoitettu. Minä kun unohtelen ihmisten etunimiä ja taiteilijanimiä, niin on pitänyt kehitellä varasuunnitelmat sellaisia tilanteita varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotta tiedettäisiin, että kenelle puhe on osoitettu. Minä kun unohtelen ihmisten etunimiä ja taiteilijanimiä, niin on pitänyt kehitellä varasuunnitelmat sellaisia tilanteita varten.

Jos minulle laitetaan vaikka yksityisesti viesti, ei siis mihinkään ryhmään, miksi se pitäisi aloittaa tyylillä "moikka Merja"? Tiedän kyllä että se on minulle ilman tuotakin.

Vierailija
4/19 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna, Anna, Anna nyt.

Vierailija
5/19 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aimo on hieno nimi, sitä kelpaa toistella.

Vierailija
6/19 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esim. töissä on välillä mahdotonta tietää kenelle puhe on osoitettu ilman nimen sanomista.

Vierailija
7/19 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenkit toistelee nimeä vaikka huoneessa olisi vain kaksi ihmistä, se on jo kummallista

Vierailija
8/19 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ns. viihdytän itseäni, on ihastuksen nimen hokeminen kirsikka kakun päällä.

Vierailija
9/19 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko ap esimerkin, missä yhteydessä tämä ilmenee?

En yhdistä tätä nimen toistamista samalla tavoin kuin esimerkiksi teitittelyn yhteydessä Saksassa.

Vierailija
10/19 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En yhdistä tätä nimen toistamista samalla tavoin kuin esimerkiksi teitittelyn yhteydessä Saksassa.

Ja sielläkin siis sukunimen mukaan, kuten Herr Schumacher tai Frau Muller.

Vierailija
11/19 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jenkit toistelee nimeä vaikka huoneessa olisi vain kaksi ihmistä, se on jo kummallista

Ja osa naisista luulee vieläpä, että nimeni olisi Daddy, varsinkin sängyssä.

Vierailija
12/19 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:han kertoi jo esimerkin. Itselläkin työsähköpostit alkavat usein "Hei Kaisa" pelkän Hein sijaan. Oletan, että sillä haetaan viestintään läheisyyden tunnetta. 

Vierailija
13/19 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minulle laitetaan vaikka yksityisesti viesti, ei siis mihinkään ryhmään, miksi se pitäisi aloittaa tyylillä "moikka Merja"? Tiedän kyllä että se on minulle ilman tuotakin.

Eiköhän ko. henkilö halua vain luoda tuttavallisempaa sävyä tuolla tyylillä. Liian helppo elämä, jos tuollainen on ongelma. 

Vierailija
14/19 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja osa naisista luulee vieläpä, että nimeni olisi Daddy, varsinkin sängyssä.

Itse koen häiritsevänä että naiset toistavat sitä Jeesuksen nimeä, vaikkeivat olisi mitenkään uskonnollisia sängyn ulkopuolella. Laukeaminen viivästyy ja sitä vaan jatkaa ja jatkaa eikä millään voi lopettaa. Höh. 

Vierailija
15/19 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä ilmiö. Mutta kun kauniilla ihmisellä on kaunis nimi, niin kyllä sitä tekee mieli toistella. Voisikohan joku selittää, mistä tämä johtuu. 

Vierailija
16/19 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenkeistä tullut tapa, ainakin markkinoinnissa. Minä en kyllä pidä siitä, että vieraat kutsuvat etunimeltä.

Vierailija
17/19 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni outoa ja jotenkin rahvaanomaista puhekulttuuria. Meillä puhutaan yleensä henkilöistä muodossa titteli+sukunimi tyyliin "Hyvää huomenta, maisteri Virtanen".

Vierailija
18/19 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä ja Briteissä se on hyvät tavat, että sanotaan ihmisen nimi..

Hän on ikäänkuin huomioitu yksilönä.

How are you today, Brian?

Vierailija
19/19 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että tähän koulutetaan nykyään. Meillä pankkivirkailija hoki koko ajan meidän etunimiä. Sillä varmaan pyritään luomaan vaikutelmaa, että täällä teidät kohdataan henkilökohtaisesti ja otetaan erityisesti juuri teidät huomioon. Ärsyttävää, koska minusta se tuntuu lähinnä manipulointiyritykselle. Yksi myyntikeino siis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi