Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljon leikkaushaavat saa punoittaa (vaiko ollenkaan)?

Vierailija
17.12.2007 |

Ja jos menee sairaalaan kipeytyneiden ihan vähän punoittavien haavojen takia, niin mitä ne siellä voi tehdä asialle?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

laajempi punoitus hyvä näyttää lääkärille mutta ei tartte sairaalaan mennä näytille jos ihan paikallista eikä tule märkää. Kotihoida suihkutteluin ja haavanpuhdistusaineella. Lääkäri voi määrät antibioottia.

Vierailija
2/7 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritetään ottaa mahd. bakteeriviljely haavalta ja aloitetaan antibioottihoito.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt pari päivää. En tiedä johtuuko sitten siitä että ne on mahassa alhaalla. ja kun maha täynnä ja painaa, niin sattuu. Mietityttäää vaan kun jotkut parantunu parissa päivässä ja mulla oli tosiaan torstaina leikkaus. kuumetta ei ole ollut jonkun verran vaan kipua ja nyt huomasin että vähän punottaa siis haavasta ei ymäpäriltä eli mun mielestä ei huolestuttavan paljon. Sairaalaan kun soitin eilen niin sanoi että kannattaa tulla näyttämään. kun en sitten taas turaan jaksais sinne mennä

Vierailija
4/7 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää vain levätä enemmän. Tietty määrä venymistä ja siitä aiheutuvaa jomotusta on ihan normaalia. Jos kipu on terävää ja kestää pitkään (eli pidempään kuin vihlaisu) tai jos iho tuntuu oikeasti tulehtuneelta (tai jopa märkii), niin sitten mars lekuriin.

Missä kohtaa kehoa nämä arvet sijaitsevat? Koeta välttää lihasrasitusta, ja ihon venyttelyä sillä alueella, samoin verenpaineen vaihteluita (esim jos haava on yläruumiissa, älä kumartele). Muita vahdittavia ovat vaatteiden aiheuttama ärsytys ja terävän askelluksen aiheuttama " hölskyminen" .

HUOM: en ole alan ammattilainen, mutta minulle on tehty erinäinen määrä leikkauksia vatsan alueelle, joten kokemusta on :)

Vierailija
5/7 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanu ihan rauhassa. ja mitään hankausta ei ole ollut.

Vierailija
6/7 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis vatsan seudulla. Okei, vältä kaikkia turvottavia ruokia, nimittäin ainakin minulla turvottavat ruoat saavat pahimmassa tapauksessa aikaan selkäkipuakin (!): vähennä vehnää ja muitakin viljoja sekä sokeria, lisää kasviksia ja lihaa. Älä missään nimessä käytä kiristäviä vaatteita MISSÄÄN rintakehän alareunan ja lantion välillä, vaikkeivat painaisikaan haavaa. Näin pääset eroon suolistotulehduksesta, joka saattaa olla pahan alku ja juuri.

Kutiaako haava? Se on tunnetusti paranemisen merkki.

Vierailija
7/7 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki hommat jättäny miehelle. Taidan olla sitten aina hitaasti paranevaa ihmistä. Kiitos vastauksista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän