Malariaa sairastavan Johanna Tukiaisen tila heikkeni
Malariaa sairastavan Johanna Tukiaisen tila on heikentynyt, kertoo 7 Päivää -lehti. Lehden tietojen mukaan Tukiainen on laitettu hengityskoneeseen, minkä lisäksi hänen verisuonensa ovat repeilleet.
"Nyt Johannan tila on kuitenkin vakaa. Hän on edelleen teho-osastolla", Tukiaisen Julia-sisko kertoi.
Tukiainen on myös laitettu dialyysihoitoon munuaisten vajaatoiminnan vuoksi. Julia Tukiaisen mukaan lääkärit eivät tässä vaiheessa halua antaa tarkempia ennusteita hänen tilastaan.
Tukiainen sairastui malariaan taannoisella Gambian-matkallaan, ja hän hakeutui sairaalahoitoon viime viikolla.
Kommentit (38)
kyllä minkäänlaista herpestä. :)
on JOKU niistä. Esim. Herpex simplexiä kantaa 85 % aikuisväestöstä, eikä se ole ainut herpes, vaan herpesvirukset aiheuttavat mm. vesirokkoa ja vauvarokkoa.
mistähän moiset prosentit kaivoit, ettäkö ihan 90%:lla.
on JOKU niistä. Esim. Herpex simplexiä kantaa 85 % aikuisväestöstä, eikä se ole ainut herpes, vaan herpesvirukset aiheuttavat mm. vesirokkoa ja vauvarokkoa.
Ruusuthan ovat tulehdustauteja, jotka ovat elimistössä muhineiden virusten aiheuttamia, ja voivat puhjeta monia kymmeniä vuosia vesirokon sairastamisen jälkeen. Eli voi se virus siellä jossain ollakin.
mutta se virus elimistössä on suurimmalla osalla aikuisista, kaikilla se vaan ei oireile
Herpes simplex
Wikipedia
Loikkaa: valikkoon, hakuun
Herpex simplex on Herpex simplex -nimisen viruksen aiheuttama herpesinfektio. Viruksesta ja taudista on kaksi tyyppiä (HHV-1 = HSV-1, HHV-2 = HSV-2). Suu-, huuli- ja ihoinfektiot ovat tavallisesti HSV-1:n aiheuttamia. Genitaaliherpes on tavallisesti HSV-2:n aiheuttama. Huuli- ja genitaaliherpes voivat kuitenkin olla myös toisin päin.
HSV-1 virusta kantaa noin 85 % aikuisväestöstä, joista puolella on jossain elämänsä vaiheessa uusiutuva infektio. HSV-2 tyypin vasta-aineita on 25 % aikuisväestöstä[1]. Sekä primaari- että sekundaari-infektiot ovat tartuttavia.
Siinä tapauksessa sais kyllä itse maksaa sairaalalaskunta todellisten kustannusten mukaan! Kiva lasku yhteiskunnalle jos Tussu laiskuuttaan skippasi kuurin.
ja yhä useampi malariakanta alkaa olla vastustuskykyinen noille lääkityksille joten niidenkin hyöty laskee kaiken aikaa.
Siinä tapauksessa sais kyllä itse maksaa sairaalalaskunta todellisten kustannusten mukaan! Kiva lasku yhteiskunnalle jos Tussu laiskuuttaan skippasi kuurin.
nyt lähetetään kaikki hänelle positiivisia ajatuksia ja voimaa? eikös vain? ei tuollaista toivo kenellekään, oli "oma vika" tai ei
..jotka ovat saaneet HIV:n/ muun sukupuolitaudin, koska eivät ole suojautuneet?
Kannatat varmaan myös että tupakoitsijat/lihavat joutuisivat itse maksamaan sairauksiensa hoidon? Urheilijat urheilusta aiheutuvien vammojen hoidon? jne..
Yhteiskunnalle tulee varmasti kalliimmaksi hoitaa vuosittain suomalaisten esim. sukupuolitauteja, kuin harvinaisempia malariatapauksia.
joo, olen sivistymaton moukka, joka ihan oikeasti ei tieda, kuka on Johanna Tukiainen, ja nyt en jaksa edes googlettaa..... haluatko ryhtya mun edunvalvojaksi ja pitaa ylla mun tietoja suomalaisista julkkiksista (oletan etta J. T. on sellainen...) ;-)
ja kekkuloinut pikku hepeneissään, niin ei ihme, jos sääski päässyt puraisemaan.
en toivoisi kenellekään tuollaista kokemusta,joten voimia ja tervehtymistä tuksuparalle. Vaikka se onkin antanut ääliömäisen kuvan itsestään, en nyt sentään sairastumista tai hengenlähtöä toivo!
ja oli ihan työhaalarit päällä Keniassa... Tosi ínhottava tauti. Ja lääkefirmat eivät kehitä rokotetta malariaan kun potenssi ja laihdutuslääkkeista saa paremmat katteet.
muissa maissa. Paikalliset ovat kuitenkin huippuja Malarian hoidossa, koska sitä on siellä niin paljon. Ja sitten ihmettelevät miksi ulkomaalaiset syövät aivan paskoja lääkkeitä.
On aika yleinen. Sukupuolielimissä oleva herpes on ihan sama asia.