Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te muut, joilla ei ole joulutunnelmaa: mikä tunnelman vei?

Vierailija
17.12.2007 |

Kyselee yksi joulutunnelmaton, jonka jouluilo katosi pari viikkoa sitten yhden viraston kanssa tappelemiseen. Tolkkua hommaan ei tule sitten millään, ei paljon joulu jaksa kiinnostaa.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä mistä johtuu... no lumettomuudesta nyt ainakin.

Tuntuu että joku joulu kadotan hiukan sitä jouluntunnelmaa joka lapsena oli aivan mahtava :(

kynttilöitä yritän polttaa ja koristeita on. Lahjoja on kiva ostaa ja paketoida. Piparit on paistettu ja loma alkaa kahden päivän päästä. Silti ei vaan tule sitä tunnelmaa niinkuin ennen.

toivottavasti sitten kun kuusta koristellaan

Vierailija
2/27 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa valmistelut kiinnostaa, puhumattakaan, että niistä nauttisi ja iloitsisi joulun tulosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

takana kaksi viikkoa kampylobakteerin,adeno,-rota-ja noroviruksen aiheuttamia vaivoja viisihenkisessä perheessä:fyysiset+henkiset voimavarat aikalailla lopussa.

Vierailija
4/27 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti lasten iloiset ilmeet korvaa kaiken.

Vierailija
5/27 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se on vain hyväksyttävä, että se aito tunnelma syntyy vain lapsena. Ja silloin kun oli aina luntakin.

Vierailija
6/27 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ilma, joka on perseestä ja lumesta ei tietoakaan......

Ja viikko sitten tapahtui jotain, mistä vedin herneet nenääni ja pahoitin mieleni. Näköjään olen joillekkin ihmisille näkymätön.

Vierailija
7/27 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kukaan muu ei ole ajatellut menevänsä ens viikonloppuna jouluostoksille...

Vierailija
8/27 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisen epätoivoista pyrkimystä kokea joulu yhtä jännittävänä ja mystisenä kuin lapsena koki.

Tiedän että tämä puheenvuoro ammutaan alas, mutta kokeilkaapa kaikki tunnelman kadottaneet jotain kristillistä joulutapahtumaa tässä joulun seutuvilla, lukekaa jouluevankeliumi ja muitakin kohtia, missä Messiaan syntymä ennustetaan.

Vierailija
9/27 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei vaan jaksa tuntua joululta silti.

Vierailija
10/27 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule joulumieli takas vaikka kuinka yrittäisi. Ei auta piparkakut, joluruuat, kuusenkoristelu eikä mikään muukaan. Mä olen itse ollut pari viikkoa sairaana, onneksi lapsi pääsi paljon vähemmällä.

Vierailija
11/27 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se vaan niin on, että lumi loisi sitä tunnelmaa. ja nyt kun sitä ei ole, niin... : / mutta, eiköhän se joulu tästä kuitenkin tule ja mene mustanakin - olisihan sitä paljon pahempiakin tunnelman viejiä kuin lumettomuus. siis eihän se ole oikeasti syy eikä mikään. jos kaikki on muuten hyvin, niin eipä auttais valittaa!

Vierailija
12/27 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" taika" on jostain syystä lähtenyt, ei edes lasten ilo ja jännitys sitä ole takaisin tuonut.

Vierailija
13/27 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

millon syyllistävät mistäkin, mutta minä kuulemma pilaan heidän joulun. Olen jo vuosia miettinyt, että pakkaan kamppeeni ja lähden jouluksi aina pois. Lasten takia yritän, että heille tulisi joitakin positiivisia kokemuksia joulusta.

Vierailija
14/27 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viettäisit joulun ihmetellen tätä inkarnaation mysteeriä ja tapaa, jolla Jumala maailmassa toimii. Kaikki muu on lopulta toisarvoista.

Vierailija
15/27 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät usko satuihin!

Vierailija
16/27 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette ihan oman perheen kesken ja luotte omia, teille sopivia joulutraditioita.

Vierailija
17/27 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani erosivat ja kumpikin tappelee, kumpi saa viettää joulua meidän kanssamme. Lisäksi kaikki haluavat kyläilemään ja jos sanomme, että meillä on muita suunnityelmia niin saan osakseni syylistämistä, että " täällä minä nyt sitten itken yksin, eikä kenenkään kuuluisi olla jouluna yksin." Että sellaisia " vanhempia" minulla.

17

Vierailija
18/27 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset tajuaa sen. Olen täydellisessä umpikujassa, en käsitä mikä tästä on ulospääsy.

Vierailija
19/27 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs sellainen järjestely, jossa aaton olisitte keskenänne ja sitten käymäseltään toinen (vuorossa oleva) vanhempi tapaninpäivänä kylään. Jos tämä ei käy, niin sitten voit sanoa, ettei ole pakko sitten tulla.

Itsesi takia yritä ensin katkoa napanuora, ettet ole niin altis arvostelulle niin ehkäpä sen myötä vanhempasikin alkavat kunnioittaa teidän jouluanne ja sinun on helpompi asettaa rajat. Hehän tässä " heikoilla hangilla" ovat, manipuloivat sinua, ettei tarvitsisi kohdata omaa yksinäisyyttään. Sinun kodissasi ollaan sinun ja perheesi ehdoilla.

Vierailija
20/27 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mun luona on mun säännöt. Jos niitä ei noudateta, sitten on parempi olla tulematta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi