Osaisitko auttaa asiassani? Työttömyydestä, kotimyynnistä, ansiosidonnaisesta.
Olen tällä hetkellä työtön ja olen ansiosidonnaisella päivärahalla. Jos nyt aloitan kotimyyntiesittelijänä niin miten ansiosidonnaiseni käy? Enkö enää sitten olekaan työtön, jos teen kerran pari viikossa muutaman myyntikeikan? Tulojahan siitä ei juuri kerry, mutta enkö sitten virallisesti ole enää työtön?
Kiitos jos osasit auttaa. =)
Kommentit (4)
Silloin riitti, että työvoimatoimistossa sanoin sen olevan harrastus. Työttömyyskassassa varmaan tsekataan joka tapauksessa verotustiedot jälkeenpäin, joten mahdolliset tulot tulevat ilmi sitä kautta.
Mietin juuri sitä, että jos en oikeasti tienaa siitä yhtään mitään ja menetän ansiopäivärahani, niin onko se sitten sen arvoista. Täytynee kysyä liitolta asiaa. Ja harkita aloitusta vasta sitten kun olen ihan oikeissa töissä..
ap
Vierailija:
Ja työkkärikorvauksella ja työttömänä saa tehdä tietyn verran kotimyyntiä mutta ne raharajat kannattaa kysyä suoraan kelaasta. minä en sitä muista.
ap
Vierailija:
Silloin riitti, että työvoimatoimistossa sanoin sen olevan harrastus. Työttömyyskassassa varmaan tsekataan joka tapauksessa verotustiedot jälkeenpäin, joten mahdolliset tulot tulevat ilmi sitä kautta.
Ja työkkärikorvauksella ja työttömänä saa tehdä tietyn verran kotimyyntiä mutta ne raharajat kannattaa kysyä suoraan kelaasta. minä en sitä muista.