Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menettekö kylään, jos jollakin teidän perheessä on vatsatauti?

Vierailija
17.12.2007 |

siis vaikka niin, että yksi on sairaana ja yksi häntä hoitamassa, ja muut jotka ette vielä ole tautia saaneet, menette jollekin kylään.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ainahan kaikki eivät saa samaa tautia, joten joskus on varmaan menty

Vierailija
2/12 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahatauti leviää myös oireettomien kautta. Ja joissakin mahataudeissa se virus elää pinnoilla jopa parisen viikkoa.

Vähintäänkin kysyisin isäntäperheeltä, että käykö riskin ottaminen heille. Voi olla, että eivät välitä asiasta, mutta heidän on tiedettävä, että tartuntariski on olemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toivon, ettei meillekään tule vieraita perheestä, jossa on vatsatautia.

Vierailija
4/12 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

josta saa kärsiä joka talvi ja kevät=(

Vierailija
5/12 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja loukkaantuisin verisesti jos kuulisin että joku on tehnyt meille niin!!! Kyllä kahden viikon karanteeni koko perheelle on ehdottomasti paikallaan jos on vatsatautia ollut edes yhdellä perheen jäsenistä. Meilläkin on joskus käynyt niin että on ollut viikko väliä ennen kuin on seuraava lapsista taudin saanut.

Vierailija
6/12 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä minä ystäviäni arvostan niin paljon etten heidän kiusakseen vatsatautia " tuliaisina" tahtoisi viedä. Ainakin siis kahden viikon ajan ihmisille ilmoittaisin että " voimme tulla jos huolitte, sillä meidän Eemeli oli vatsataudissa viime viikon keskiviikkona" tms.

Vierailija
7/12 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asiaa moneen otteeseen tarkistanut lääkäriltä ja joka kerta olen saanut vastauksen että vatsatauti (pöpöstä riippuen) voi tarttua 1,5- 2 viikkoa. Ja elää esim leluissakin sen 2 viikkoa.

Vierailija
8/12 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en menisi minäkään, mutta olen hiukan niuhon maineessa, kun itse en ole yhtään pitänyt siitä, että meille tullaan kylään niin että joku kutsutuista jää kotiin oksentamaan, ja muut tulevat kysymättä mitään. ap

Vierailija
9/12 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikkeuksena norovirus, joka voi tarttua tosi pitkään ulosteista, eli myös käsien kautta ulostamisen jälkeen.

Vierailija
10/12 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhdellä perheessä on vatsatauti, virus on todennäköisesti kaikilla perheenjäsenillä. Se tarttuu esim. rivoista ja pinnoilta niin helposti, vaikka kaikki viruksen saaneet eivät oireilisikaan.

Vierailija
11/12 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsi hygienia on tietenkin silloin tehostettua.

Vierailija
12/12 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole kiva tunne, jos muuta sairastuvat meidän takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi