Minne lasten hyvänkuntoisia leluja voi antaa?
meillä on älyttömästi leluja, puolella ei edes lapsi koskaan leiki, olen ajattelit jo tilanpuutteen vuoksi ja myös sen takia ettei lapsi mielestäni tarvitsekaan kymmeniä satoja lahjoja.ja jotkut voisivat tarvita. olen yrittänyt ettinyt netistä että minne voisi lahjoittaa mutta en löydä paikkaa, ei pelastusarmeijat, uff ota käsittääkseni leluja...
välillä näkee esim.sairaalassa odotusaulassa pari kämästä lelua vaan jollon tekee mieli käydä kysyy hoitajilta et voiko tänne lahjottaa lisää.tms. mutta oisko jotain paikkaa minne voisi vaan viedä ? asutaan lahdessa joten täältä päin olisi hyvä paikan löytyä...
Kommentit (8)
jotain, että Vantaan Toys ´r´Us:n edessä kerätään leluja huostaanotetuille lapsille. Voisiko joku vahvistaa jos pitää paikkansa. Meiltä on kuorma lähdössä!
Pelastusarmeijan joulupatoihin voi viedä myös leluja. Lisään tähän linkin, mistä löytyy:
http://www.pelastusarmeija.fi/joulupata
Plena
Lastenkodit ottavat varmasti mielellään leluja vastaan. Siellä ei kuitenkaan ole kauheesti budjetissa varattu rahaa leluhankintoihin. Monet lapset tulevat kurjista oloista, joten ovat varmasti iloisia saadessaan uusia leluja. Ottavat varmasti vastaan myös ehjiä vaatteita!
ja siellä sisäpuolella heti kassojen jälkeen tosiaan oli sellainen keräys huostaanotetuille lapsille. Hyväkuntoisia leluja voi siis viedä.
Aikanaan olin eräässä työpaikassa, jossa joka joulu järjestettiin lelukeräys työntekijöiden keskuudessa ja kerätyt lelut sitten toimitettiin aina johonkin pk-seudun lastenkotiin. Iloiten ottivat ne aina vastaan!
Lääkäriasemat ja neuvolat varmaan myös ottavat leluja mielellään.
Onko lähellänne tarhaa joka voisi ottaa jotain leluista?
Minä vein meidän tarhaan 2 pehmo mollaa, ja hoitaja sanoi mulle, että kyllämeille uudet lelut kelpaa.
En tosin asu lahdessa, mutta tarhoista kannattaisi kysellä
Olen itse miettinyt ihan samaa, meillä lelut on kyllä ihan semmoisia vauvojen leluja, joten niille ei ehkä sairaaloissa ole niin käyttöä. Lähetin äsken meiliä ensikotiin ja kysyin, tarvittaisko siellä.
Toimitin just joulun alla kolme isoa kassillista vauvan vaatteita ja yhden kassillisen leluja Ensi- ja turvakotiin. Hyvin kelpasivat.
Olemme erinäisistä syistä viettäneet esikoisemme kanssa lyhyempiä pätkiä sairaalassa ja monella osastolla on todellakin pula kivoista leluista. Jos viitseliäisyyttä löytyy, kannattaa kysellä suoraan lastenosastoilta. Ja vinkkinä erityisesti, että kaikista äänileluista tuntuu olevan aina pulaa. Niitä voisi tarjota vaikka erikseen silmäklinikoille, koska sielläkin on aina lapsia hoidossa ja tavalliset lelut eivät välttämättä ole aina kiinnostavia huononäköiselle lapselle. Ajatuksesi on kyllä hieno ja arvostettava tässä välillä niin tavarankylläisessä maassa!