Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei imettäneet äidit!!

Vierailija
17.12.2007 |

Olen nyt imettänyt kohta puoli vuotta ja minulla lauantaina alkoi menkat, ensimmäistä kertaa synnytyksen jälkeen. Miten teillä vauvat ovat käyttäytyneet sen jälkeen kun on menkat alkanu? Onko alkaneet hylkimään tissiä vai jatkaneet ihan samaan malliin? Entä miten maidon tulon on käynyt?? Musta eilen illalla (ja päivälläkin) tuntui että mulla ei tule juuri ollenkaan maitoa ja vauvakin hermostui kun yritin antaa hänelle illalla tissiä, nukutin vauvaa silloin ja yleensä syö tissiä tosi ahnaasti. Vai onko tämä vaan joku puolen vuoden vaihe kun 3kk imetettyäni musta silloinkin tuntui että maito loppui kokonaan mutta sitten kun sinnikkäästi vaan imetin ja join paljon vettä niin kyllä se sitten taas mukavasti nousi?? Mä en vielä haluais millään lopettaa imetystä kun se on niin helppoa ja mä vihaan niitä typerien pullojen pesemistä, esikoisen aikana jouduin niitä ihan kyllästymiseen asti pesemään. Minkälaisia kokemuksia teillä on menkkojen alkamisesta, onko ollut mitään eroa? Mä olen jostain lukenut että kun äidillä alkaa menkat niin vauva saattaa tehdä tissilakon....muistankohan väärin?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin olen mlla menkat alkaneet reilusti yli vuosi synnytyksen jälkeen. Olen tällöin imettänyt vielä. Maito tosi tiukassa, tuntuu, ettei kelpaa vauvalle.

Kuvaamasi kuuluu asiaan. VAlitettavasti, mutta ohi menee menkkojen myötä.

Vierailija
2/8 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siitä taas lisääntyy kun jatkat vaan. EI mun vauvat ole koskaan hylkineet rintaa tms.

t kuuden äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat alkoi vauvan ollessa 7 kk, imetin 1v 5kk asti.

Vierailija
4/8 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää ennen sitä vauva rimpuili tissillä, ei millään olisi imenyt ja ihan kun ei olisi jaksanut imeä tarpeeksi... No ihmettelin sitä sen pari päivää, kunnes menkat alkoi. Luin jostain, että menkkojen aikaan tai vähän ennen maito on tiukemmassa ja voi maistua vähän kummalta. Siksi vauva voi oikutella rinnalla. Mutta meillä tuo oli vain kertaluontoista, eli imetys jatkui vuoden ikään eikä seuraavien menkkojen aikaan ollut enää samanlaista. Pullosta en siis antanut, muutaman päivän vauva menee vähemmälläkin maidolla.

Vierailija
5/8 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuttanut imetykseen mielestäni kovinkaan paljon. Sellainen mielikuva minulla on että tissillä vinkurointia oli eniten just menkkojen aikaan, mut ei sitä tarvinnut lopettaa eikä maito loppunut. Olisko se maito maistunut jotenkin erilaiselta silloin.

Vierailija
6/8 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se maito hetkessä lopu ja vauva on niin vanha, että ei kannata alottaa korviketta vaan korvata kiinteillä se, mikä maidossa ei riitä.

Vierailija
7/8 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

helpottava kuulla!!

Vierailija
8/8 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se alkaa n. oletetun oviksen aikaan: maito vähenee ihan selvästi ja siitäkös se riemu syntyykin. Poika on tottunut saamaan näitä " ilmaisia" aterioita, jonka eteen ei tarvitse nähdä yhtään vaivaa. Välillä poika kieltäytyy ihan totaalisesti pari päivää ennen menkkoja - siis että rinta kelpaa vain unen pöpperössä tai yöllä, ja silloin alkaa kiinteät maistua vähän paremmin.

Tilanne helpottuu kunhan menkat alkaa. Kp1 iltana maitoa tulee taas normaaliin tapaan ja poika oikein nautiskelee. Eli se reilut 2 viikkoa menee suht mukavasti, kunnes tulee uusi ovis. Tällainen oravan pyörähän tämä sitten on...

Mutta ei nyt kannata heittää kirvestä kaivoon. Kuuluu asiaan! Sun elimistö totuttelee uuteen mahdolliseen raskauteen hormoonimuutoksilla ja kun sitä raskautta ei sitten tulekaan, vaan ns. " uusi synnytys" maidon tulo elpyy. Jos haluat vierottaa joskus vauvan, siis lähempänä vuoden ikää, niin kannattaa käyttää hyväkseen tätä maidon tuotannon vähenemistä. Ei tule niin helposti pakkautumia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi